Alla inlägg den 9 mars 2012

Av AME - 9 mars 2012 21:43

Så var det redan fredag!?!

Vart tar dagarna vägen, har inte bloggat någonting nu sedan i tisdags och vad har då hänt sedan dess tro?


Ja på onsdag gjorde vi nog inte så mycket...var hemma och stökade på lite. Åkte och köpte tårtbottnar och fixade till en tårta till hjärtat som fyllde 43 år och kom ner till oss då på eftermiddagen. Onsdagkvällen gick åt till tårtkalasande, wiiande och lite tevetittande. Gjorde kväll rätt så tidigt...


Upp och klädde på oss på torsdagmorgon, käkade frukost, packade fikaväska och annat också begav vi oss upp till hjärtats familjs stuga i Grundsjön där vi tillbringade ett par timmar på skotern, grillade korv och fikade.

Kom hem vid 5 tiden och ingen av oss hade någon större lust att ställa oss vid spisen och fixa någon mat så vi unnade oss faktiskt pizza och kebab. Har inte ätit någonting ute sedan jag och barnen var och åt julbord så jag tyckte vi kunde unna oss det.


Senare på kvällen fick vi besök utav min väns man och deras dotter en liten stund. Åt upp resterande biten utav tårtan som var kvar också surrade vi av en stund...tittade lite på teven men alla var vi rätt så trötta efter skoterturen så vi la oss före 23 allihop faktiskt...och jag var den som somnade sist för ovanlighetens skull för annars brukar det vara hjärtat som gör det.


I dag har jag tillbringat största delen utav dagen till att städa ur min fina "Ådi" + att jag var i väg och tvättade och vaxade den...ska komma en person från Växsjö och köpa den i morgon och man vill ju fräscha till den så mycket man bara kan. Ett litet problem dök dock upp för köparen nu i kväll så nu blir det nog inte föränn nästa helg som han kan komma upp...men bilen står ju inte i vägen så det gör inget...fast lite problem blev det ju för mig nu då jag hade tänkt åkt och kollat på en annan bil till mig själv nu i veckan, men men...bilar finns det ju hela tiden ute på blocket....lite synd bara eftersom jag hade hittat en som jag var väldigt intresserad utav.


Får väl bara hoppas nu då att köparen från Växsjö kan fixa till det som strulade till sig nu i kväll för dom så att de kan åka upp hit nu då nästa helg...håll tummarna alla, please!!


Jag, hjärtat och yngsta guldkornet spelade en sväng på wii nu i kväll...måste erkänna att jag är barnsligt förtjust i detta med tevespel...har hänt att jag slagit i gång det själv då jag inte har haft guldkornen eller någon annan hos mig...kul, kul...


Får se vad jag och guldkornen hittar på nu då här i helgen, hjärtat åker ju hem i morgon han så det blir jag och barnen bara...kommer inte kunna åka någonstans så troligtvis blir det väl en helg hemma bara. Inte fel det heller...blir det bra väder så får vi väl vara ute och åka lite pulka, kanske packa med oss varm choklad och mackor och ha en liten picknick ute någonstans i närheten. Hade velat åkt i väg men eftersom bilen är tvättad och städad så vill jag inte röra den...utan den får stå som den står nu tills han från Växsjö varit hit och köpt den...vill ju inte städa ur den en gång till och sedan har jag inget att tanka för heller så....


Nej klockan är snart halv 11 och jag börjar faktiskt känna mig lite halvpömsig. Låg och vred och vände mig rätt så länge i natt som var medans alla andra somnade på sina söta öron rätt snabbt där strax före 23...klockan var väl nästan 2 då jag somnade och jag sov oroligt...så det blir nog snart natti natt här skulle jag tro...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards