Alla inlägg den 21 mars 2012

Av AME - 21 mars 2012 23:14

Men även i dag har det varit en bra dag !


Barnen sov ju hos sin pappa nu i natt som var eftersom jag var i väg och kollade + köpte bil och kom hem rätt sent...jag lade mig väl vid 12 i natt och sov ända till 3 minuter över 9 i morse!!!

Kan säga så här att så LÅNG och SAMMANHÄNGANDE sömn, nästan 9 timmar,  har jag nog inte haft sedan separationen med barnens pappa 2009...då när jag sedan blev så sjuk!


Kände mig så utvilad MEN hade givetvis huvudvärk...jag inte bara sov länge utan jag måste ha sovit väldigt hårt.


Fixade och donade lite här hemma och åkte sedan till bästa kusin L-L och kaffade och surrade en stund. Strax efter kl 1 hämtade jag äldsta guldkornet på skolan och skjutsade henne de 4 milen till hennes spel lektion med musikskolan...under tiden hon var där så passade jag på att hälsa på en god vän som genomgick en operation i måndags så jag kikade dit med en liten present under tiden guldkornet spelade.


Min vän gjorde en gastric by pass operation ungefär 6 månader efter mig och i måndags fick hon sin bukoperation.
Jag behövde aldrig göra någon sådan jag efter min viktnedgång eftersom jag genomgick en stor bukplastik 2004 så  jag har liksom inget häng på min mage...är så GLAD för min vän !!!! Det kommer att bli ett kanonresultat...


När vi ändå var i Ånge så var jag in till min frissa också och bokade tid för förvandling...håret är under all kritik just nu och det mycket beroende på hur jag mått. Har dessutom inte kunnat unna mig en klippning på länge nu så håret är i stort behov utav en sådan. Färgen skall också åtgärdas...kanske jag återgår till min riktiga hårfärg igen, blond...vi får se. Riktigt kort kommer det troligen att bli i alla fall eftersom kvaliten och skicket är "prutt" nu....det växer ju ut så...


Träffade hjärtat en snabbis också då vi var i Ånge...i dag kände jag en märklig känsla när jag såg honom...jag blev varm inombords...älskade hjärtat, tillsammans blir vi starka!!


Till middag gjorde jag och barnen fläskpannkaka i ugn och hade lingonsylt till den...är ju bara så gott!


Barnen pappa kom hit en sväng på kvällen, dels för att lämna mig halva barnbidraget och kika lite på bilen....vi pratade också lite kring yngsta guldkornets födelsedag som är nu på fredag...hur vi ska göra med present och så.

Hon önskar sig en ny cykel så troligen blir det en sådan och lite smått och gott som hon får.


Frågade också vad den lilla ska heta och hon skulle heta Ester...blev full i skratt och påminde honom att han hade skrikit rakt ut då jag hade det som namn till vår yngsta. Nej så kunde man ju inte heta sa han då......hahaha, och nu....jaaa...hahahaha.....


Nu ska jag strax ta och stänga ner datorn och sova...men innan jag lägger mig ska jag gå och pussa på mina sovande guldkorn och viska att jag älskar dom. Min rutin.....


I morgon står det inhandling till yngsta guldkornets födelsedag på dagordningen och jag drar i väg redan då jag lämnar barnen på skolan vid halv 8...natti natt alla!!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards