Alla inlägg den 4 mars 2013

Av AME - 4 mars 2013 21:22

och äldsta tösen och jag har suttit och tittat på en film och skrattat så tårarna runnit och magen gjort ont!
Det är förlösande skönt att skratta i bland och i kväll behövdes dessa skratt.

Vi kollade på filmen "dum & dummare", ingen direkt höjdarfilm men det finns en scen i filmen som får oss att skratta något oerhört och så gjorde vi även i kväll :)


Efter filmen kollade vi på slutat av farmen och därefter familjen annorlunda och nu den danska serien dicte...kan ju inte påstå att jag är någon inbiten tevefantast egentligen utan den står mest på som sällskap i vanliga fall då jag är ensam men då barnen är här så blir det ju annat.


I morgon ska äldsta tösen åka till Sundsvall och gå en smink kurs på make up store och sedan så är ju YOHIO och uppträder + signerar på birsta city i morgon kl 18. Jag hoppas tösen får möjlighet att se honom och få en autograf, tror hon skulle bli rätt glad över det.


Pratat med yngsta guldkornet på telefon nu i kväll, saknar det lilla guldet men hon har det superbra hos sin farmor och farfar och till helgen kommer hon ju hem igen...så nästa vecka kommer hon nog till mig.


Får se nu om jag får något trevligt besök här i veckan. Äldsta tösen följer ju med ner till Stockholm då de ska ner och hämta lillasyster så då blir man själv igen...och då är alltid besök så där extra välkomna...

Av AME - 4 mars 2013 13:22

Just i dag skulle jag så gärna vilja be en av mina fina vänner om en sak men jag vet inte om det är något man kan be om...skulle behöva få känna lite närhet, bara få luta mig emot honom och bara vara så som den jag är.

Kanske till och med få gråta en liten skvätt och släppa på ventilerna...


Känner ett stygn utav den här jäkla ensamheten nu och tillsammans med honom mår jag så bra och jag vet att han skulle kunna ge mig den närhet jag behöver om jag bad honom och om han hade möjlighet MEN det är inget jag tänker be om...för man ber kanske inte om något sådant?


Egentligen har jag ingenting emot att vara ensam, har kommit till den punkten att jag faktiskt kan uppskatta att vara ensam i bland och till och med tycka att det kan vara skönt men så kommer det stunder då jag bara saknar att ha någon i min närhet och ensamheten till och med kan göra lite ont.


I bland vill jag ha någon intill mig i soffan om kvällarna som jag skulle kunna luta mig emot och prata om dagen som varit, någon att planera saker tillsammans med, någon att laga mat tillsammans med, någon att somna intill om kvällen och vakna upp intill på morgonen. Någon...


MEN jag skulle ändå vilja ha möjligheten till att kunna vara ensam också i bland så den dag jag träffar någon ny kärlek (OM jag träffar någon) så kommer detta med att eventuellt bli sambos ligga ganska långt fram, fast det är klart om allt känns helt rätt och man kan ge varandra den friheten till att kunna få vara ensam i bland så kanske det blir annat...men det funkar ju bra om man är särbos också :)


Men i nuläget tror jag faktiskt inte jag är ute efter något förhållande heller men jag skulle behöva lite mänsklig go närhet...

Fast jag får nöja mig med närheten i från mina 3 lurvtussar också kommer ju snart äldsta tösen <3



Av AME - 4 mars 2013 10:44

Fredagens föreläsning berörde mig in i själen och det är ett underbart initiativ som han som ordnat med föreläsningen tagit och det kommer bli fortsatta föreläsningar och ev temadag här framledes...samtliga på plats då i fredagskväll var enade om att man måste arbeta mot detta med mobbing.


Föreläsningen rörde upp en del inom mig själv också så tankarna snurrade på rätt så bra då det var dags att lägga sig, låg säkert vaken 3 timmar efter det att Hannah hade somnat och bara funderade...något jag ju är bra på att göra, FÖR mycket också i  vanlig ordning.


I lördags åkte jag upp till Ånge för att gå in på systemet och inhandla något drickbart till kvällen. Släppte utav tösen hos sin pappa innan jag for för hon ville inte följa med och sedan skulle hon ju ha åkt till sin pappa i alla fall eftersom jag skulle ut då på kvällen.


På vägen hem från Ånge åkte jag in och fikade lite hos en vän och sen var det bara att åka hemåt och börja fixa lite, hade egentligen tänkt lagt mig på soffan en stund men fick för mig att jag skulle dammsuga i vardagsrummet...slutade med att jag dansade runt med dammsugaren i hela huset och när det väl var gjort, ja då var det dags att hoppa in i duschen.


Vid halv 6 dök min vän L upp och vid 7 kom kusin vitamin och en kompis så vi satt och surrade, lyssnade på musik och ljummade. L åkte neröver mot grannbyn vid halv 9 eftersom hon skulle jobba och vid 22 åkte sen jag, kusin och A neröver...och vad kan man säga om kvällen?


Ja i vanlig ordning blev den ju så där galet "tokrolig"...och som alltid träffade man på allt trevligt folk!

Dansade och tjoade då bandet CO-PILOTS spelade och jag var till och med upp på bordet och dansade tillsammans med vänner...haha! Jösses....också lyckades jag väl flörta lite...hua, hua!
Så kommer de tillbaka och spelar så lär jag behöva både solbrillor och peruk skulle jag tro...
40 års kris?! 40 års gris?!


I går gick dagen lite i segehetens tecken och det var väl inte så konstigt eftersom klockan var närmare 6 då man kom hem. Hade ont som tusan i nacken och ryggen så det kändes ju att man levde....
Åkte till min vän L en stund för jag var tvungen att åka och kolla om min mobil hade ramlat ur i hennes bil och TACK OCH LOV så hade den gjort det...vette tusan vad jag hade gjort om jag tappat bort den "på riktigt".
Satt och drack kaffe och surrade lite och sen då jag kom hem igen så tog jag och gjorde lite varma mackor = nam nam och la mig på soffan och läste en tidning som jag köpte.


På kvällen kom L hit och vi satt och pratade lite, hon hade tidigare under dagen tagit ett svårt beslut och jag är så ledsen för hennes skull för ett sånt  beslut är aldrig lätt att ta och sånt gör ont ända in i ens själ...jag hoppas du vet att jag finns här som din vän och dörren är alltid öppen här, skulle den vara låst så öppnar jag och skulle jag lagt mig så kliver jag upp...


Och så i dag är det måndag och ny vecka...nacken och ryggen är ondare än ondast i dag...nästan så pass att jag mår illa och jag ska villigt erkänna att jag skulle behövt en massage nu och ett hett bad att krypa ner i. Var LÄNGE sedan jag hade så här ont kan jag säga...


Vad som händer och sker i dag har jag ingen aning om, skulle behövt åkt och uträttat ett ärende men som det känns nu så åker jag nog ingenstans i dag för att ratta bilen skulle nog inte vara så skönt för denna nacke...äldsta tösen ska väl komma till mig i dag är det tänkt så vi kanske tar oss en film kväll hon och jag...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards