Alla inlägg den 25 mars 2013

Av AME - 25 mars 2013 13:45

Guldkornen har precis kommit hem från skolan och ska vara här ett par timmar till dess att deras pappa hämtar dom i kväll och huset blir då åter tyst och tomt för 1 vecka framåt men det ska bli en vecka som jag fyller med sånt som jag vill göra och sånt som jag behöver har jag bestämt...


Ska tex starta med att (förhoppningsvis) få umgås med finaste HE i natt eftersom han funderar på att komma hit och hålla om mig som han säger...vilken man sätter sig på kvällen och åker 6 mil för att vara nära intill ett par timmar och sedan kliva upp kl 5 och åka de 6 milen igen till jobbet? Han har gjort det vid ett tillfälle och gjort detsamma bara för någon timme tillsammans även på dagtid.

Han torde vara rätt seriös i det han säger att han känner för mig om man gör så?
Eller?


Nu är det ju inte helt säkert att han kommer, det beror lite på hur sen kvällen blir för hans del innan han i så fall kan åka och blir det sent så är det ju inte så stor idé att komma, egentligen,  men jag hoppas faktiskt att han kan komma någon kväll här i veckan annars och sova med mig och hålla om mig för det känns som om jag skulle behöva den närheten från honom...blir alldeles varm inombords nu då jag sitter och tänker på att vi kommer att ses snart, känns bra :)


Vidare i veckan kommer jag få agera lite chaufför också åt min fina vän T och det är något jag så gärna gör eftersom jag fungerar som så att jag gör allt jag kan och har möjlighet till för mina vänner. Räknar inte med att få något tillbaka utan det känns bara bra att kunna vara till hjälp...vet dock att han kommer att gottgöra mig för det jag gjort men jag ser liksom inte det som något måste och det har jag sagt till honom. En dag kanske det är jag som behöver hjälp....och han har ju redan gett mig så oerhört mycket genom att bara vara min vän och den gåva han gett mig håller jag så värdefull.


Sen är det ju påskhelg till helgen och då är jag så sugen på att göra något roligt...kanske hitta på något kul tillsammans med mina vänner? Kanske umgås med finaste HE? Jaa, det får vi se hur det blir...något vill jag hitta på i alla fall....pimpla kanske om vädret tillåter? DET vore underbart med en dag ute på isen, i solen och med go fika!


I dag befinner sig mina tankar hos min bästa kusin L-L med familj för i dag flyttar deras alpackor och det blir tomt på deras gård nu...vet hur ont detta beslut gör för min kusin men det är något hon kommit fram till och det är nog ett bra beslut. Hade  velat vara där med och hos dem i dag men jag tror ärligt inte jag hade fixat det. Alpackorna är mycket speciella djur och jag har fått varit delaktig i både glädje och sorg kring dessa djur under de 5 år som de haft djuren hos sig och jag skulle nog gråtit en hel del om jag varit där med dom i dag när de skulle lastas och åka i väg därifrån.


Känner så starkt för min kusin och henens familj i dag...känner tyngden i deras bröst men vet att det kommer bli bra och de kommer få tid till mycket annat och behöver inte planera in allt så som de tidigare fått göra.
Att ha djur och det inte bär sig funkar inte i längden....tyvärr.


Har suttit och lagt in räkningarna nyss och kan konstatera att fy faan vad dyrt det är med el...mitt hus är ju inte stort men ändå låg räkningen på 5900:- och det är ju kul då man bara får ut ca 8500....och har massa annat som skall betalas också :(

Nej ge mig ett jobb, låt mig få något utav alla de jobba jag söker!!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards