Alla inlägg den 17 mars 2013

Av AME - 17 mars 2013 22:18

Besöket hos min hälsingevän blev bra faktiskt och jag är glad att jag åkte dit för det blev ju på ett helt annat sätt att träffas och umgås på ett annat sätt än då vi varit ut på krogen eller då han kommit till mig.
Tyvärr blev det rätt sent innan jag kom till honom eftersom han hade haft annat för sig på eftermiddagen och blev kvar borta längre än vad som var meningen så klockan var nästan 19 innan jag kom dit.


Blev bjuden på mat då jag kom = pasta och sås med svamp och bacon + grönsallad och öl...var så gott.
Sedan lyssnades det på musik, pratade och bara satt vi och mådde gott tillsammans...närhet är gott det, oavsett om man är nära varandra som vänner eller som par.


Atmosfären i hans hem kändes bra och jag kände mig väldigt väldigt välkommen där hos honom.

Och sov gjorde jag väldigt gott...konstigt det där, att jag sover bra så fort jag har någon intill mig?!
Hmmm, kanske det som fattas mig....?


I dag innan jag skulle åka hem så satt han och spelade gitarr och vi sjöng tillsammans, då mådde jag riktigt riktigt bra kan jag säga...sång och musik är livet och OJ vad det får mig att må bra!
Sedan sjöng han (och spelade) sin variant på norska VAMPs låt "tir na Noir och jag kan säga att jag blev helt betagen och ögonen tårades...just där och då kändes något, riktigt vad vet jag inte men något...får se när och OM jag kommer underfund med vad.


Lämnade min hälsingevän strax efter 15 eftersom han då skulle i väg på repetion med några och sedan innebandy.
På vägen hem stannade jag till hos min fina vän T och drack kaffe också serverades det ännu mer musik och ÅH så underbart!!! Han öppnar upp mina musiköron vid varje tillfälle som vi ses så snart lär mina öron vara större än elefanten DUMBO....ojojoj! 


Skulle bara in på en kopp kaffe men blev kvar där i 2½ timme och jag hade nog kunnat stannat längre men kände att det nog var bäst att fortsätta hemåt....resan hem från honom och till mig tog dock nästan den dubbla tiden....anledningen heter norrsken.


Ett sånt otroligt skådespel och dans det var på himlen...så vackert och jag fick lov att stanna bilen flera flera gånger och kliva ur och bara stå och titta. Försökte fota det med mobilen men det blev inte bra...önskat jag hade haft en riktig systemkamera för OJ så vackert...ärligt så vet jag inte om jag skådat sånt intensivt norrsken som jag gjorde nu i kväll...och då har jag ju sett x antal stycken under mitt liv om man säger så...så intensivt, så vackert, så trolskt!


Ska väl försöka varva ner nu och komma mig till ro, i morgon kommer guldkornen efter skolan och jag LÄNGTAR!!!
Det är ju 4 veckor sedan jag träffade det yngsta guldkornet nu så där kommer kramen jag får vara extra varm men det kommer ju självklart äldsta tösens också vara fastän vi träffades i fredags. Mina barn saknas ju varje stund som de inte är mig nära...till och med om dagarna då de är i skolan...


I med propparna i öronen och på med spotify en stund....spelar den lista som får mina tankar att gå till min vän men även till min hälsingevän. Båda betydelsefulla i mitt liv, på olika sätt...två människor som jag tycker om väldigt mycket, på olika sätt...två människor där jag måste skapa reda i mina känslor mellan... <3

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards