Alla inlägg under november 2012

Av AME - 6 november 2012 21:22

och denna dag blev väl inte riktigt som jag hade tänkt mig precis för då jag började röja ur lite i ena kattvinden uppe i dag så hittade jag på saker som jag inte hade velat hitta på, saker som jag trodde att jag hade kastat men som jag nu fann.


Bilder, texter, foton, dikter, brev, kort etc från min barndom, ungdom & vuxenliv....började kolla igenom sakerna men bröt samman och av ren impuls tog jag med mig lådan med alla saker ner till köket och satte mig framför kökspannan och bara matade in allt i spispannan...jag eldade upp delar av mitt liv!

Efteråt fick jag världens ångest och grät, grät och grät...la mig på soffan och bara bröt samman.


Kanske var det oerhört dumt utav mig att göra så men nu är det som det är...allt är borta och jag får väl behålla saker i mitt minne. Det som grämer mig mest är att jag brände upp så mycket utav sånt jag själv skrivit i form utav dikter, texter och kortare noveller som jag skrev i skolan bland annat...men det är inget att göra...det är borta...en del av mitt liv är borta.


Blev inget av med varken tvätt eller körsång i dag och i kväll utan jag bara sjönk här.


Har till och från under den sista tiden fått höra vissa påpekanden om de gånger jag mått dåligt men jag har även fått höra påpekanden då jag mått bra...så frågan är HUR får och ska jag må?
Ska jag vara och bli totalt känslokall kanske....varken säga bu eller bä och bli den där tysta grå musen igen som varken syns eller hörs?
Blev rätt ledsen över ett påpekande gällande detta med min "glädje" kring "min nyfunna vän" nu i dag....det var en person som tyckte jag skulle lägga ner och ge upp och sluta drömma för det fanns liksom ingen chans till att det skulle bli något mellan oss 2....
Nähä...och?! Han är min vän...jag ser honom som en vän!
Visst, jag tycker om honom oerhört mycket och om möjligheten fanns till att bli ett så skulle jag inte tveka MEN...han är min vän! En vän som får mig att må bra!!!
Är det något fel i det, eller?!


Pratade med denne "nyfunne vän" en stund nu i kväll och det fick mig på andra tankar och fick mig att känna mig något bättre till mod...han är fin och godhjärtad den människan! Han säger att jag inte ska tveka att ringa honom om jag behöver och att han hjälper mig om det är något jag behöver ha hjälp med....och det är inget jag tvivlar över för jag vet att han finns där. Just nu i kväll hade jag varit i störst behov utav en varm famn och en axel att luta mig emot men något sånt är inget man kan be om "hjälp" med...att han finns och är den han är räckte nu i kväll och efter vårt "samtal" kändes det hela lite bättre.


Ska snart ta och försöka lägga mig ner, slappna av och sova...har varit rätt struligt med sömnen sista nätterna. Sovit dåligt, oroligt och drömt bara en massa "tok"...får väl se hurdan natten blir nu i natt.

Av AME - 6 november 2012 11:03

Måndag i går och det blev faktiskt en bra sådan...


Var hem till min kompis Carina och bubblade ur mig lite utav allt som rör sig inombords just nu, ja vi surrade ju givetvis om en massa annat också så jag surrade ju inte i hjäl henne...nä vi pratade om lite ideer kring inredning och annat.


Efter att ha varit där så åkte jag till min kusin Lise-Lotte och fick bubbla av mig även där, tittade på lite gamla kort, kaffade och pratade en massa...


När jag kom hem så kände jag bara att vilja vara själv, tända ljus och bara vara...och det gott folk är något jag inte känt förut, att vilja vara själv! Men i går kändes det bra att få vara det eftersom det flög mycket tankar genom mitt huvud. Tände ljus, kokade kaffe, lyssnade på musik, la mig ner på soffan med katterna liggandes runtom och bara var...jag lyssnade på en väldig variation utav musik, sånt som gjorde mig glad, fick mig att minnas glada och roliga stunder, musik som gjorde mig ledsen och fick mig känna saknad och sorg, musik som påminde mig om det helvete som blev då jag blev sjuk men även musik som fick mig att vilja dansa och sjunga allt vad jag bara kunde...vilket jag också gjorde! Det är nog tur att man bor i hus kan jag säga och att jag var själv hemma för jag fick världens jäkla dans och sång tokryck!!! Katterna flydde vardagsrummet för en stund men återvände sedan.....


Innan jag la mig så låg jag en stund på spikmattan som jag fick då jag fyllde år, är rätt oskönt att ligga på den men efteråt blir det ju så skönt...hade lite svårt att varva ner så det tog lång tid innan jag somnade. Är ju oftast då när man ska lägga sig som det poppar upp en massa funderingar...men jag lyckades väl somna där strax efter 2 någon gång.


Vaknade 20 över sex utav världes jävla panikångestattack, fick inte åt mig någon luft och hjärtat skenade...drar mig dock till minnes utav att jag drömde något väldigt otäckt i samma stund som jag vaknade så det kan ju ha berott på det...oavsett så var detta ingen bra start på dagen MEN jag ska försöka att inte påverkas negativt av detta nu då känslan inombords är så "god"...utan jag HOPPAS jag kan känna av detta positiva ett tag nu i stället.


Så snälla, låt mig få ha kvar detta!!!


I dag kommer jag få lite ved hemlevererad och i samband med det får jag trevligt besök :)

Vet dock inte när under dagen han dyker upp så det blir till att hålla sig hemmavid hela dagen...


I kväll är det gospelövning men jag vet ärligt inte om jag ska åka, får se hur det blir med den saken...


Nu ta tag i dagen, har massa tvätt att sortera upp, vika och ta reda på...sedan kanske jag tvättar undan lite sängkläder också...något jag inte gör så ofta utan tvättar typ då jag nästan inte har några rena bäddset kvar...och nu är det dags. Alltså är det en hel del sängkläder att tvätta....blöh!

Av AME - 4 november 2012 20:31

I fredags fyllde jag så 40 år och dagen blev faktiskt väldigt bra, bortsett från en liten sak som gjorde mig ledsen tillfälligt men det ordnade till sig efter ett tag...


Mamma & pappa var hit, min kusin med sin familj var hit, en annan kusin kom, min "lillasyster"  med familj kom och jag hade barnen runtom mig så dagen var bra. Mina kusiner hade satt i hop ett kollage med bilder utav mig och en massa tok/roliga texter och annat...skrattade gott åt detta och det är ett minne jag alltid kommer att ha kvar :)
De hade även hittat igen födelseannonsen på mig från det att jag föddes och jag fick den inramad...det värmde mig extra mycket att få den eftersom jag inte äger något/några foton på  mig själv som barn. Denna annons har under alla år legat hos min faster (mina kusiners mamma) i en låda och hade inte ett enda veck på sig...jaa, den presenten värmde så!!!


Mina vänner hade samlat i hop pengar så de har köpt ved till mig för dessa. Veden kommer hem hit så småningom och jag måste säga att det faktiskt är allt jag önskade eftersom min ekonomi inte har tillåtit att köpa ved ännu utan jag har kört med elen påslagen vilket har gett enorma elräkningar men snart har jag ved ute i vedboden...älskar mina vänner är allt jag kan säga!!!
Den presenten värmde i DUBBEL bemärkelse :-)


Sedan på kvällen så åkte äldsta dottern på bio tillsammans med ett par kompisar och yngsta dottern hämtades utav sin pappa (hans vecka nu) så jag blev ensam och solokvist...knöade ner mig i soffan och slog på teven och bara var. Fick ytterligare ett besök då på kvällen utav en kompis som kikade in en stund, hon hade med sig 2 paket med älgfärs som jag bara älskar så nu ska det bli älgfärsbiffar här framöver...älskar allt som har med älg och vilt att göra...nästan så jag föredrar sånt framför nötkött men man är ju tyvärr inte bortskämd med att ha älgkött i frysen direkt eftersom man för sällan får tag i något så de gånger man får eller får möjlighet att köpa så blir man ju så glad!


I lördags hade jag en soft dag där jag bara var i stort sett. Äldsta dottern kom hit för att hämta lite saker och stannade ett tag hos mig, vi fikade och tittade lite på teven. Då hon hade gått så kände jag en begynnande huvudvärk så då blev det en alvedon och en halvtimmes vila och tack och lov så hjälpte det för huvudvärken försvann. 


Duschade och fixade till mig och vid 19 tiden så fick jag skjuts upp till Ånge och vi satt hos ett par vänner och förpartajade lite innan vi sedan gick ut på det lokala nöjesstället.

Hade en riktigt trevlig och rolig kväll där det dansades i stort sett hela kvällen...älskar ju att dansa och skaka loss men är väl lite missnöjd över discjockeyns musikval, är ju så att jag gillar lite mer 80 och 90 tal men det spelades mycket nytt och det är väl si så där....men det var kul i alla fall.


Dock kunde jag under kvällens lopp konstatera att en del människor faan inte borde dricka alkohol och att när spriten går in hos somliga så går vettet ut! Gläh vad jag kan avsky vissa personer då...och jag kände att vissa val jag gjort tidigare i mitt liv har varit helt rätta.


Kom hem strax före 3 och hade väldigt svårt att varva ner så klockan var närmare halv 6 innan jag somnade.


Dagen i dag har väl varit lite halvseg och jag fick en "käftsmäll" i form utav världens panikångestattack på dagen men jag tog mig som alltid igenom det hela men blev lite väl nedstämd efteråt...kändes som att det var bakslaget på grund av att jag mått rätt okej och har haft kul.


Kände mig rätt ledsen på eftermiddagen men så dök min "nyfunne vän" in till mig och vi satte oss ner och lyssnade på musik , pratade och fikade så nu känns det bara så bra...nu i kväll kände jag hur starkt jag egentligen känner för denne person men jag väljer som sagt att hålla det lågt. Hade bara velat fortsatt krama om honom och inte alls släppt taget då när han for men vänskapen oss emellan är jag så otroligt rädd om att jag inte skulle våga chansa ens att ta ett steg närmre och verkligen VISA....han VET ju vad och hur jag känner och jag säger som så, skulle han visa minsta lilla till att han skulle vilja ha mer än vänskap så skulle jag inte tveka men det finns ju som sagt vissa "omständigheter"...


Denne person har rört vid mitt innersta rum och har påverkat mig så som inte ens barnens pappa har gjort...


Jag vet att jag skrivit väldigt mycket om många här i bloggen och det finns de som ifrågasatt detta med mina känslor etc men i detta fall är det total kärlek jag känner...att jag har lätt att fastna för människor det kan jag erkänna MEN detta är något väldigt väldigt speciellt...HAN är väldigt speciell!


Är jag tjatig om detta tro?
Njäe, det är nog rätt normalt att prata om och fundera kring människor man tycker om...eller?


Nu sjunker jag ner i soffan och kollar på Beck...och sedan tror jag att jag sätter mig vid datorn och spelar lite utav den musik som jag och min vän suttit och lyssnat på i kväll. Han hade med sig en skiva med en grupp som heter "Mõra Per" och det fanns låtar där som jag gillade skarpt...gillar denna form utav musik, eller jag gillar väl egentligen all typ av musik på ett eller annat sätt men detta är inget jag lyssnat på tidigare men nu skall det lyssnas...är ju lite utav en textnörd då jag lyssnar på musik, texterna betyder mycket.



Av AME - 1 november 2012 22:44

Kvart i 11 och jag kommer på mig med att ligga och le nu då jag lagt mig...det har varit en MYCKET bra dag i dag!!


Vaknade förvisso tidigt och har sovit som en kratta under natten men det har liksom inte  bekommit mig för 5 öre.
Klev upp strax före 7 och började fundera hur jag skulle läggaupp dagen och vad jag skulle hinna med att göra.
Barnen sov länge så jag fick en stund för mig själv med en kopp kanelthe framför nyhetsmorgon...när barnen sedan vaknade och vi hade ätit frukost så hämtade jag mamma och skjutsade henne på affären + handlade det sista som behövs inför morgondagen. Sen hem och satte vetedeg....


Precis då vi börjat med degen så ringde "lillsyrran" och frågade i fall det yngsta guldkornet ville komma ner till hennes tös och leka så det blev till att hjälpa på med kläder och skicka i väg henne dit ett par timmar. Äldsta guldkornet gick dit också en stund för att få topparna på håret klippta så jag blev ensam med bullbakandet....150 bullar blev det innan det var klart och köket vart som en bastu med ugnen på så lång tid som den var.


Precis då jag stökat undan det sista så ringde telefonen och det var denne "min nyfunne vän" som ringde och frågade vart exakt jag bodde för han ville kika in en stund...gissa om det var ett glatt telefonsamtal och ett besök som gjorde mig väldigt, väldigt glad?

Drack kaffe och surrade på ett bra tag...
Yngsta tösen kom hem från "lillsyrran" vid halv 5 och blev så där urgulligt tvärblyg och skulle inte alls hälsa på honom utan hon pep i väg in till storasyster i vardagsrummet och vägrade komma in i köket...först då han skulle till att åka hem så vågade hon sig fram och fick ur sig ett hejdå i alla fall.


Sedan kom det så härligt underbara funderingar och kommentarer från denna tös så ojojoj...

Jag gick upp på övervåningen för att stöka undan lite på badrumet och hon kom upp efter en stund och säger:

"T***** var söt, det var därför jag inte våga titta på han"

följt utav

"Är du kär mamma?"

Innan jag hann svara på hennes fråga så sa hon, med händerna i sidorna och huvudet på snedden...

"För jag kramas bara då jag är kär och du kramade ju han faktiskt"

också fnittrade hon.


Förklarade att man kan kramas utan att vara kär, då man är kompisar eller tycker om någon annan människa...ett svar som hon nöjde sig med...


Vi åt sen middag (rester) och efter middagen kom följande...

"Men mamma, du kramar ju bara Hannah och mig nästan, har inte du några kompisar som du tycker om?"


Öhhh....jooo....

Tror mitt lilla barn tycker jag borde kramas mer med fler än dom...och jag kan säga att kramarna i dag utav "min nyfunne vän" värmde in i hjärtat och själen...men känslomässigt motarbetar jag som sagt på den biten, allt för att inget skall bli fel mellan oss för det är en rädsla, fast det är ju för visso det som han väckte i mig en morgon för några månader sedan också...hmmm!


Han är fin...oh ja!

Han är varm...oh ja!

Han har ett enormt hjärta...oh ja!

Han har en själ som bara OJ...oh ja!

Han berör och rör om...oh ja!

Jaa...ojojoj!


A-M!!! Du får inte......nej då, jag ska inte....hrm!


Nåväl, vidare i kväll har jag städat undan det sista och sedan har vi haft lite soffmys...som alltid om kvällarna.

Känner mig rätt så trött nu ska jag villigt erkänna och det är väl snart dags att slå igen mina ärligt blå och försöka sova...i morgonhar jag födelsedag och det är jämna år jag fyller. Har inte på något sätt förväntat mig just något utav dagen men har ändå bullat upp med massa gofika åt både stora och små....

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< November 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards