Direktlänk till inlägg 18 december 2012

Däckade...

Av AME - 18 december 2012 14:09

Natten som var blev väldigt orolig och sömnen blev det inte mycket med...


Den korta stund jag lyckades somna så pass djupt att drömmarna kom blev fylld utav mardrömmen att jag såg mig själv dö och att jag var på min egen begravning....vad faan betyder sånt?!!

Denna dröm var VÄLDIGT OLUSTIG att drömma kan jag säga...


Klev upp  med guldkornen till morgon och fixade morgonstöket...denna morgon med lite vemod i mammahjärtat då det nu kommer dröja innan de kommer till mig igen :-(


Då de åkt till skolan så däckade jag mig själv för en stund och lyckades väl sova i 1½ timme men vaknade utav ännu en mardröm...en väldigt konstig och hemsk sådan sådan.


En dröm där det hände så mycket konstiga saker och en dröm där det var så oerhört många människor som var med...men det som fick mig att vakna gråtande och panikslagen var det att jag drömde att mitt yngsta guld skulle bada i sjön fastän det var vinter.

Det var jag, storasyster och deras farmor som var där + någon "huvudlös" person som jag inte såg ansiktet på...vi gick ut på bryggan som var täckt med snö och längts ute på den så halkade det yngsta guldet och föll ner i vattnet och försvann, farmor hoppade i efter och jag själv stod som stelfrusen och kunde inte röra mig utan bara skrek och ingen av dom kom upp....där vaknade jag, utav mitt eget skrik och känslan jag hade när jag vaknade var PANIK och jag grät som tusan.


Fy farao så hemskt!!!


Jag antar att dessa drömmar har något med mitt undermedvetna att göra och har väl något att säga mig...har suttit och läst lite om hur dessa kan tolkas och...ja vad säger man...jag bär nog på väldigt mycket som är obearbetat och mycket som skulle behöva komma ut. Så långt har jag kunnat tolka dem...hittills men jag fortsätter söka svaren och tolkningarna.
Mailade till och med en drömtydare så vi får väl se vad denne säger....jag kan inte släppa dessa drömmar!


Mamma var förbi en snabb sväng i dag, hade ju hoppats på att hon kanske hade kunnat stannat en stund...för i bland behöver man även som vuxen sin mamma! Nu har ju inte jag haft någon öppen kontakt eller något med mina föräldrar någon gång men just i dag hade det varit skönt att kunnat fått sitta  ner och prata med mamma....men jag gör väl som alltid, tiger om allt och berättar eller säger inget.


Mina föräldrar vet ju inte ens vad som hände mig som barn, hur jag hade det i skolan, de övergrepp jag utsatts för, hur snett jag hamnade i tonåren och vad som hände då, att jag blev gravid och gjorde abort som 16 åring, allt det som hände och det jag gjorde då jag var sjuk....de vet INGENTING!

I bland vill jag så gärna berätta men vad skulle det tjäna till...är bara rädd att de skulle börja anklaga sig själv eller börja må dåligt och det  vill jag ju inte, de är ju gamla mina föräldrar och jag vill inte belasta dem med det som jag skulle vilja berätta...de behöver inget veta och de kunde ju aldrig läsa av mig. De frågade ju inte ens varför jag var ledsen och grät så ofta under en period.....de såg inte MIG! Eller så var det jag som dolde det så pass bra bakom min falska mask...


Jag HOPPAS och önskar att mina barn ska kunna känna att de kan komma till mig och prata om allt och jag kommer alltid att lyssna, stötta, krama och finnas där för dem...ALLTID!!! De ska kunna våga prata om allt och berätta om allt......inte behöva dölja något eller gå och bära på saker själva.

Älskade guldkorn, jag HOPPAS verkligen de kan känna det förtroendet för mig som mamma och att de vet att jag älskar dem gränslöst och kommer så alltid att göra.


Sätter mig ner nu en stund och lyssnar på lite musik, har lite att göra här i hemmet men nu då jag är själv och då man bor i hus så kan man ju göra alla dessa måste när man själv vill utan att man stör någon annan...så kan jag inte sova i natt så vet jag ju vad jag kan göra :-(

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards