Direktlänk till inlägg 31 december 2012

Nyårsaftonsmorgon...

Av AME - 31 december 2012 10:14

Klockan är halv 10 och guldkornen snusar och sover ännu...men snart lär det nog höras fotsteg från övervåningen, tippar på att det blir strax efter 10 någon gång :-)

I natt har jag drömt otrevliga drömmar som fick mig att vakna tokgråtandes vid 2 tillfällen...usch!

Fy faan vad jag är less detta med att gråta, ha ångest, känna mig ensam och vara oälskad, att inte känna ro eller frid i varken kroppen eller själen...det är fasen inte kul!!
Sen finns det människor som tror att jag vill ha det så här?!?

Tror ni verkligen det? Detta + ha över 11000 mindre i inkomst varje månad än då innan jag blev sjuk och uppsagd?! Näe....INGEN vill väl det?!!

Jag har inga nyårslöften att avge inför 2013, men jag har ÖNSKNINGAR...3 stycken.

Blir väl idiotförklarad gällande 1 utav dem men det är en önskan jag burit på länge...de övriga 2 är att finna kärleken och att få ett arbete.

 
 
Ingen bild

Inga-Maj

31 december 2012 17:25

Mitt råd är som tidigare.
För att bli lycklig borde du flytta.
Och innan du säger att det är omöjligt vill jag säga att
ingenting är omöjligt.

AME

1 januari 2013 16:14

Nej ingenting är väl egentligen omöjligt men då blir det dels på bekostnad utav umgänget med mina barn + att jag står med ett hus som kostar mig pengar...och det blir då åter DUBBLA boendekostnader.
Sedan finns det inte många hyresvärdar i dagsläget som hyr ut till en människa med skulder...så läget är trots allt ändå lite omöjligt...tyvärr....för det känns som om jag skulle kunna flytta härifrån MEN barnen....

 
Ingen bild

Totte

1 januari 2013 17:15

Tänkte på dina mardrömmar. Jag har också väldigt livliga drömmar. Min läkare ordinerade en medicin som ska motverka dessa otäcka drömmar. Jag hade inte tänkt att det skulle vara möjligt att slippa drömmarna. Blev därför förvånad när han berättade om medicinen. Jag har kämpat i många år med min ångest. Stretat på utan medicin. Dels för att jag variträdd för att ta medicin. Dels för att sådan medicin inte var accepterad i min familj. Men jag har tänkt om. Nu äter jag två mediciner. Jag klarar inte allt, men en hel del. Jag jobbar, har familj, kan vara social vid många tillfällen, kan träna osv m.m Har du funderat på att börja medicinera/byta ut ev medicin för att få hjälp med en förändring?

AME

2 januari 2013 18:53

Jag har provat på olika typer av medicinering sedan då jag blev sjuk i oktober 2009...har även varit utan medicin helt till och från under kortare perioder.
Drömmarna är väl en form utav bearbetning och kan märka av skillnad i dessa beroende på hur jag mår i övrigt och om något händer eller har hänt runtom mig.
I dag äter jag insomningsmedicin och sömntablett (utan större verkan dock) samt en medicin som skall verka stabiliserande och som till viss del även är antidepressiv och ångestdämpande.....dock tillåter inte min ekonomi att hämta ut denna medicin just nu då det är en medicin som inte ingår i högkostnadsskyddet.
Har en ny tid hos min läkare i slutet av månaden och får nog ta upp denna medicinering med honom och höra om det finns andra alternativ...har tom frågat soc om hjälp med att hämta ut denna medicin men ingen hjälp ges därifrån.
Jag har väl "blivit van" att ha det så som jag har...att livet pendlar upp och ner och kan så göra ett par gånger om dagen i bland. Jag är van denne herr Å etc...så jag tar han när han kommer.
Egentligen ska man väl inte behöva bli van situationer som är men jag har blivit det efter dessa år och allt som varit...dock är jag jävligt trött denna berg och dalbana som i bland accelererar i ohiskelig hastighet.
Härligt att höra att du har ett gott liv :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards