Alla inlägg den 17 februari 2012

Av AME - 17 februari 2012 14:48

Vaknade i natt utav att en av katterna, Selma, förde ett jäkla liv och sprang fram och tillbaka och krafsade och hade sig...sa åt henne att lugna sig men så hörde jag ett "pipande" och då jag tände lampan fick jag se att hon satt och lurade på en mus....i mitt sovrum!!!


Fick tag på en tubsocka som jag trädde över handen och lyckades fånga upp den lilla musen som jag sedan gick och slängde ut...Selma tittade på mig efteråt med en blick som tycktes säga "varför tog du min leksak". Möss må vara gulliga och söta men inne vill jag inte ha dem...


I morse kändes det något bättre då jag klev upp...huvudvärken håller dock fortfarande i sig men är inte lika påtagbar som den varit dagarna innan. Har lite ont i lederna och känner mig lita matt och orkeslös fortfarande men det är ändå bättre motför vad det  varit...


Misstänker att det rör sig om någon vitamin/mineral brist...har mått ungefär likadant en gång tidigare och då visade det på b12 och magnesium brist. Skulle tro att det rör sig om det samma även denna gång.

Ringde vårdcentralen och rådgjorde med dom kring mina misstankar och de trodde att jag nog mycket väl kan ha rätt i detta så på måndag kunde jag få komma upp och lämna blodprover så kunde de kolla om vilken brist det rör sig om.


Har ju inte ätit mina vitaminer som jag ska heller sedan då när jag slutade med alla andra mediciner i september, sedan har jag ätit väldigt ensidigt och dåligt sista veckorna. Som magsäcksopererad är det ju som sagt viktigt att få en jämn balans utav mineraler och vitaminer i kroppen och äter man inte en bra och allsidig kost så är det lätt hänt att man får brist.....


Ska införskaffa någon multivitamintablett bara jag får pengar också får jag försöka äta lite bättre framöver...för det är inte kul att ha det så här. Ont i huvudet, tappa en massa hår, ha ont/känna sig stel i lederna, oro, ångest, sömnrubbningar, vara yr, orkeslös, nedstämd etc....jaaa, nedstämdhet & depression är också något som vitamin inverkar på...kanske inte så konstigt att det  varit än mer neråt sista tiden?


Ska försöka få någonting gjort här hemma nu i alla fall, hjärtat kommer väl här på eftermiddagen och i morgon hoppas jag mina guldkorn vill komma till mig igen. Hade tänkt de skulle få komma i kväll men det kan vara skönt att få en kväll tillsammans bara hjärtat och jag också...lite vuxentid...



Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards