Alla inlägg den 20 februari 2012

Av AME - 20 februari 2012 22:19

Sov väldigt oroligt först delen utav natten vilket resulterade i att jag råkade sova lite för länge nu i morse...klockradion visade 11.17 då jag slog upp de blå men jag antar att jag behövde den sömnen då jag inte kom till ro riktigt föränn klockan var över 4 i morse, men hela dagen blir aningens fel då man sover så länge.


Efter "frunchen" slängde jag i gång en maskin med tvätt + ställde mig och började gå igenom mitt berg utav kläder som jag har i mitt sovrum. Har ju ingen riktig klädförvaring (garderob eller byrå) att förvara mina kläder i så just nu ligger allt i en enda stor hög kan man säga...strumpor och underkläder ligger dock i en låda men annars är allt i en enda röra. Måste försöka komma på någon praktiskt förvaring till alla kläder men eftersom jag eventuellt ska flytta ner mitt sovrum här på vårkanten så har jag liksom inte ansträngt mig att fixa den biten ännu eftersom jag inte riktigt vet hur det kan ordnas med ev förvaring där jag tänkt ha mitt sovrum sedan.


Som det är nu så har jag ett av rummen uppe nu och barnen delar på det andra men det finns ett litet rum innanför köket nere, som just nu är fyllt med flyttkartoner och säckar, som jag funderar på att försöka göra ett sovrum till mig själv i så att  barnen får varsitt sovrum uppe...visst, det är väl inget fel i att dela sovrum med äldsta tösen är ju så pass stor nu och kan kanske tycka det är skönt att kunna få stänga dörren om sig i bland + att hon kanske vill kunna ha kompisar som sover över här och utav den anledningen känner jag det som att de behöver få ha varsitt sovrum. Rummet som blir mitt sovrum är väldigt litet så jag måste klura ut smartaste lösningen gällande säng däri...eventuellt kanske jag måste platsbygga en säng där eftersom det är lite vinklar och vrår där...men jag ska nog komma på något sätt...får klura lite på det.


Hämtade mina älskade guldkorn halv 3 då de slutade skola och förskola så nu råder det frid i mammahjärtat nu då de är hos mig igen...kan inte fatta att det ska göra så "ont" och kännas så fruktansvärt tomt här när de inte är hos mig....alltså det går inte att beskriva hur mycket jag saknar dom varje sekund de är hos sin pappa. Nu var det ju så oturligt att jag inte mådde bra förra veckan, hade jag varit pigg så hade de nog inte varit där så många dagar som det  nu blev...


Åkte och hälsade på kusin vitamin en stund efter det att jag hämtat barnen...kaffade och surrade av lite tid innan guldisarna och jag begav oss hemåt för att fixa med middag...som efter barnens önskemål blev stuvade makaroner och stekt falukorv. Slår nästan aldrig fel att det är det de önskar då de kommer till mig.....


Nu i kväll så har vi bara pyst på...yngsta guldkornet och jag spelade lite mario party på wii...och hon klådde sin mamma som alltid...hehe...


Nu ligger mina guldkorn och snusar och småfiser i rummet intill och jag ska väl snart ta och släcka lampan jag också. Ska ju upp klockan halv 7 för att sedan väcka barnen vid 7 och åka till skola och förskola. I morgon är det semmeldagen så i morgon kan det nog bli en semla eller 2 skulle jag tro...funderar om jag bara ska köpa själva bullarna och göra fyllningen etc själv...blir nästan godast så...

När jag var liten ville jag alltid ha semlan som "hetvägg" dvs lagd i ljummen mjölk...men nu äter jag den gärna som den är till en kopp kaffe...och locket äts först ;-)


 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards