Direktlänk till inlägg 12 mars 2012

Ännu en ny vecka i antågande...

Av AME - 12 mars 2012 04:45

Klockan är nu halv 5 på morgonen och här ligger jag klarvaken sedan dryga halvtimmen tillbaka.

Det blåser ute så det knakar och knäpper i huset...det viner i röret till expansionsärlet...låter nästan lite otäckt, ungefär som en varg som sitter och ylar.


Var ner i köket och hämtade en apelsin för en stund sedan och drack ett glas mjölk...tittade ut genom fönstret och fick då se att dörren till vedboden låg på marken en bit utanför. Hur i helsike den kunnat lossna och hamnat där den låg vet jag inte för det är en rätt tung dörr som man liksom måste lyfta upp en bra bit för att den ska haka utav.

Får väl gå ut och försöka haka på den senare då det ljusnat och har slutat blåsa...


Läste en kommentar jag fått till ett tidigare inlägg där kommentatoren verkar tro att jag går och hoppas på mitt ex fortfarande...men då måtte denne ha missat en hel del för vad jag hoppas på är att få känna glädje och lycka igen och jag har hur många gånger som helst skrivit att jag hoppas och önskar att hjärtat kan börja visa att han menar allt vad han säger, att han ska släppa in mig i sitt liv, sluta straffa mig för sånt han varit med om i tidigare förhållande för typ 17 år sedan, sluta leva på som om han fortfarande vore själv, sluta med sina lögner, se framåt tillsammans med mig, lita på mig, dela sina tankar med mig, prata med mig etc... 


Jag har inte gått på rådgivningssamtal bara för skojs skull utan jag har gjort det för att jag vill att detta ska funka...


Visst, jag tycker om mitt ex väldigt väldigt mycket fortfarande men det är väl inte så konstigt då det han och jag hade var väldigt speciellt. Han var min första riktiga kärlek och han är pappa till mina barn, ett band vi alltid kommer att ha....och visst, han var den jag ville leva och åldras med.

Han har och kommer alltid att ha en mycket speciell plats i mitt hjärta...

Och visst, skulle jag få ännu en chans med honom så skulle jag kanske ta den, MEN det beror givetvis på hur livet i övrigt ser ut just då...när och om den chansen skulle dyka upp.


Jag älskar faktiskt hjärtat men saker måste förändras och förbättras om det överhuvudtaget ska funka mellan oss. Det går inte om en vill framåt och den andre står still....men jag HOPPAS att vi två tillsammans framåt genom livet ska gå...som en familj.

Jag blir ledsen och förtvivlad många gånger och känner viljan att ge upp det vi har men det finns en anledning till att jag stannar kvar och vad kan den anledningen vara tror ni?

Joo att jag älskar honom och vill det ska funka...hade jag inte älskat honom så hade jag avslutat allt för länge sedan och det är hjärtat medveten om. Han är en fin människa men jag tror det handlar om rädsla allting...så jag hoppas den rädslan övervinns snart och att vi kan gå framåt tillsammans för livet går och jag vill inte stå still och vänta på dess slut. Jag vill gå, jag vill möta framtiden och göra den till vår...







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards