Direktlänk till inlägg 17 mars 2012

Sålt bilen och tagit ett beslut...

Av AME - 17 mars 2012 21:57

Ja i dag har då sålt min fina "Ådi"...bar emot men han skulle bli för dyr i längden för mig och han hamnade ju i rätt händer så det känns väl rätt okej ändå. Konstigt att man kan fästa sig så vid en bil?!?!

Nu ska jag bara försöka hitta mig en annan bil som är billig i drift och ägande och håller sig i prisklass "billig"...och jag har skickat i väg en förfrågan på 2 stycken så vi får väl se vad som kommer i  min ögo med tiden.

Är ju inte i akut behov utav bil på studs så vi får se...


I dag fick jag även kärt besök....utav mina älskade guldkorn och min fd svärmor.

Guldkornen är ju hos sin pappa den här veckan och deras farmor hade kommit upp för att gratulera yngsta guldkornet på hennes 6 års dag i förskott (hon fyller 6 den 23e) eftersom hon sedan åker utomlands i 3 veckor...så i dag har det faktiskt varit en BRA dag!
Hör ni det....inte ofta jag skriver så va?!


Har även tagit ett beslut nu i kväll...hjärtat håller sig fortfarande undan och i och med att han inte ville finnas till för mig och ge mig sitt stöd nu då jag verkligen behövde han som allra allra mest så har jag nu gett han helgen ut på att höra av sig annars är det över mellan han och mig på måndag.

Anser nämnligen att man i en familj stöttar varandra och vill den andre väl men då han inte ens kunde visa att han fanns där för mig genom att lyfta luren och ringa mig då jag behövde honom så känner jag nu att det får vara nog.


I snart 2 års tid har jag och barnen sett honom som en i vår familj men han har gång efter gång efter gång valt bort oss på olika sätt...han lovade dessutom så sent som förra veckan att han nu verkligen skulle börja bete sig som en i familjen och visa att han ville framåt han också....men är det att visa att han vill vara en i familjen då han inte ens kan ringa då man ber?


Så nu har jag att välja mellan att fortsätta stå ensam i en tvåsamhet eller vara ensam i en ensamhet....och nu har jag valt att det får bli ensam i ensamhet om han nu inte hör av sig...för gör han det, ja då får han en SISTA chans att visa att han vill finnas kvar i min och barnens familj.


Barnen älskar och avgudar honom och ser honom som sin bonuspappa och jag älskar honom...fastän det kanske inte alltid har verkat så i det jag skriver...men jag gör verkligen det...men nu ligger allt hos honom...helgen ut...


Känns ledsamt men jag kan inte leva med någon som inte kan visa sitt stöd om jag ber om det...som sagt, ett enkelt telefonsamtal hade räckt som stöd då när jag behövde det...


Nu hoppas jag bara att han ringer...älskade hjärtat, visa nu att du menar det du säger och har sagt i snart 2 års tid!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards