Direktlänk till inlägg 18 mars 2012

Nu har jag tagit steget...

Av AME - 18 mars 2012 23:26

Ur det förhållande som jag egentligen skulle ha lämnat för länge sedan...

Det gör ont...det gör så ont nu...men jag måste tänka på mig och barnen i första hand och Magnus ska inte få utsätta dem för mer svek och lögner än vad han gjort.

När man ser besvikelse i sina barns ögon...ja då är det nog!


Jag undrar om han hade gjort likadant och varit likadan om jag hade valt att behålla vårt barn i november 2010....?

Han fanns inte ens som stöd då när jag dödade vårt barn...han fanns inte med mig då jag tog tabletterna som fick fostrets hjärta att sluta slå och ej heller då det stöttes ut...jag var ensam...lika ensam som jag var i den svåra stund som uppstod här i veckan.


JAG ÄLSKAR DIG MAGNUS...BARNEN ÄLSKAR DIG....du sa du älskade oss...varför hjärtat, varför?!



 
 
Ingen bild

M

19 mars 2012 06:46

Jag vidhåller att det var ett fegt sätt att göra slut på men du lämnar och pajkastar honom hela tiden. Han har ju uttryckligen sagt att han inte vill det. Har du lyssnat??? Varför då begära att han ska lyssna på dig nu???
Och om nu barnen blir så sårade, tänk på att dom tycker om sin plasmamma LIKA mycket, en person du vill ha bort från ditt ex liv. Tänk, då blir dom sårad ytterligare en gång. Vill du det? Sen är det naturligtvis bra att du tagit dig ur ditt skal och inte tar emot vad som helst men nån måtta får det väl ändå vara? Du är känslokall och totalt empatilös. Det är DU som kör över andra människor nu. Är det hämd på allt som hänt i ditt liv, eller är det sjukdommen som gör att du blivit så? För antar att du som vanligt har något att skylla på! Jag har ingen empati för dig i detta för du har själv varit med och ställt till det. Men om han nu är en alkis som du vill framhäva så ska du väl vara glad att vara av med honom??? Vad för liv hade det blivit med en ALKIS i familjen, det du själv fått utstå, vill du dina barn ska behöva utstå det? Det har du iaf varit beredd på eftersom du gett honom otaliga chanser. Nä, tror du mest är rädd att bli ensam för det blir nog svårt att hitta någon ny som står ut med en dominant tjej som INGEN får bestämma över längre!! Plocka nu fram den del av dig som finns längst in, en ödmjuk snäll tjej med två fina barn att vara för. Låt dom få en lugn uppväxt utan massa bråk, irritation och gnäll!!

AME

19 mars 2012 09:48

Ja jag har lyssnat på honom och han har sagt att han älskar mig och barnen och så sent som förra veckan intygade han att han ville vara en i vår familj...så nog har jag lyssnat på honom alltid...
Anledningen till att JAG stannat kvar i detta är att jag innerst inne ÄLSKAR honom och det gör jag trots alla hans brister för jag vet vilken fin människa han är "där inne" då vi känt varandra i 27 år...

 
Ingen bild

M

19 mars 2012 11:00

Men om du rannsakar dig riktigt själv, vill du ge barnen samma sorts uppväxt som du själv haft? Det får dom med en alkis, eller hur..lögner...svek...spritfester...konstiga kompisar som kanske leder till övergrepp....etc....etc....Låt barnen få lugn och harmoni nu efter all turbulens som varit och ff är med ditt ex. Nu ska dom få syskon på den sidan, ett syskon dom kommer älska högt. Låt dom få vara barn och lycklig!!

AME

19 mars 2012 16:41

Nej jag vill inte ge barnen samma uppväxt som jag haft...
"hjärtat" är ingen alkis och ingen som har spritfester direkt utan sitter hemma inom 4 väggar och dricker med kompisar som enbart kommer dit för att just, dricka.

Med mitt ex råder det ingen turbulens nu längre och syskonet har kommit...ett som jag dessutom har gratulerat dem för nu i dag...och det känns faktiskt okej för mig.

Har även pratat med "hjärtat" i dag och det finns möjligheten att jag ger honom en sista chans...vi ska prata en dag här i veckan då jag inte har barnen hos mig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards