Direktlänk till inlägg 19 mars 2012

Måndag....

Av AME - 19 mars 2012 16:44

Guldkornen har fått varit hemma med mig i dag eftersom äldsta guldkornet varit lite tjock i halsen under helgen och så även i morse...ingen feber men lite röd i halsen har hon varit. Frågade henne hur hon ville göra och det blev att hon blev hemma i dag....ringde förskolan och berättade att yngsta guldkornet fick stanna hemma och ha en "ledig dag" i dag.


Natten har bestått i en hel del gråtande...i tysthet för att inte barnen skulle höra mig...


Haft besök utav älskade vänner en stor del utav dagen i dag och det har varit välbehövligt så nu känns det rätt okej faktiskt...har även pratat med "hjärtat" i dag och det blev ett långt samtal. Ingen av oss vill gå ur detta egentligen så han ska komma hit så vi kan prata om detta...vi vill båda ge det en chans till och vi behöver båda ändra på oss.

Jag har mina fel och brister och han berättade saker för mig som fick mig att inse att jag kanske varit både egoistisk och en skit även jag.

Största problemet mellan oss är ju detta att prata med varandra...eller jag pratar, pratar och pratar medans han helst undviker det och där blir det ofta fel. Jag kan ju inte avläsa hans tankar...och säger han inget, hur ska jag då kunna veta?


Jag älskar verkligen honom för han är en fin människa där under skalet om man säger så...så vi får se.
Kanske behöver vi hjälp med samtal...vi har varit på 1 samtal och där pratade han så mycket. Han gjorde mig så glad då vi var där för han pratade nog mer än vad han gjort under hela tiden...där kunde han öppna sig men inte inför mig.


Sedan måste jag få berätta beträffande mitt ex...på den biten råder nu ingen konflikt längre.

Har gratulerat dem till den lilla dottern de fått och vet ni...det känns faktiskt rätt okej...med mitt ex vill jag nu arbeta på en fungerande relation som föräldrar till de 2 liv vi skapat.

Visst känns det i hjärtat men det får göra det...


Jag måste säga att trots allt så känns det mesta rätt okej...och det får visa sig nu om hjärtat och jag kommer vidare.

Det sas så mycket under dagens samtal...och jag förstår att även jag varit en skit stundvis...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards