Direktlänk till inlägg 30 mars 2012

Fredag....

Av AME - 30 mars 2012 18:25

Ja i går var jag till bästa frissan för att göra den slutliga förändringen gällande frisyr och kulör och jag måste säga att jag som vanligt klev ut därifrån supernöjd.

Är en sådan människa som vill det ska synas att man varit till frissan, inte att man går dit, tar topparna och kanske lägger i samma kulör som man har eller en liknande...nä, synas ska det göra!


I dag har jag varit och fyllt på kyl och frys + skafferi så nu är det tomt i plånboken...kul det då det inte ens är slut på månaden ännu. Ska fota och slänga ut lite sölj annonser på facebook och tradera för att få in några extra kronor...

Barnen har ju påsklov näst nästa vecka och hur kul är det om man inte kan göra någonting....är så less på detta nu...vill bara ut och jobba igen !


Sedan februari förra året då jag blev uppsagd så har jag sökt 38 tjänster/vikariat men nej då...och då har jag ändå både utbildning och lååång erfarenhet...sen VET jag att de som fått tjänsterna/vikariaten inte alls har vad jag har.
JÄVLA SKITKOMMUN!!! Man blev uppsagd på grund av att man hade varit sjuk....nä fy faan....ska nog söka mig utanför kommunen...synd bara att man saknar sitt gamla arbeta så jävla mycket och jag vet att jag utförde mitt arbete på ett bra sätt...för efter att ha fått hört det utav både boendes anhöriga, sin chef och arbetskamrater så...jaaa, jag fattar inte...sedan går det dom som jobbar fastän de borde blivit kickade för länge sen...de som sover på arbetstid, går bakis på arbetet etc etc.....nä.....en annan valde att vara ärlig fullt ut under min sjukperiod och...ja se...skulle tydligen inte varit så ärlig som jag var.


Orkade skulle jag ta detta vidare till arbetsdomstolen men vad är en liten människa mot en kommun?!

Orättvis behandlad och jävligt kränkt är vad jag känner mig...


Nåja....efter att ha varit i väg och handlat så kom äldsta guldkornet hit en sväng för att hämta lite kläder...de ska på disco i kväll och det är så kul tycker jag. Minns själv hur det var då man var på klassfester och liknande....dock ser jag glädje hos henne då hon ska i väg, en annan gick med en klump i magen...


Varit till bästa kusin och gratulerat henne på hennes 38 års dag nu på eftermiddagen. Tiggde åt mig skjuts dit också fick jag skjuts hem....hade tänkt tagit en promenad men jag fryser så infernaliskt invärtes. Eldar och det är varmt här inne men ändå är händerna iskalla och jag känner mig kall inombords. En nackdel med alla tappade kilon...jag har inte så mkt underhudsfett längre...som håller värmen, hahahaha!!


Guldkornen är hos sin pappa denna helg och kommer kanske vara där fram tills på torsdag om det nu är så att de ska vara hos mig på påsklovet. Ska väl diskutera det här i helgen så får vi se...om de ska vara här på lovet eller inte.

Tro bara vad man ska hitta på den veckan som dom är ledig...önskar verkligen jag kunde få igen mina pengar snart men det lär väl dröja....men de skulle ha varit väldigt väldigt välkomna nu kan jag säga...fy faan!!


Hjärtat kommer väl eventuellt ner hit till mig i morgon och stannar tills på måndag...


Kände mig så låg i går kväll...satte mig och skrev 2 stycken texter/dikter som bara kom ur mig hipp som happ och de blev i vanlig ordning väldigt personliga och utelämnande...så det blev väldigt känslosamt och nattens sömn blev väl lite si så där kan man väl säga.


Nu då jag kom hem från min kusin så fick jag den där känslan igen...kanske det blir lite skrivande senare i kväll. Finns ju en hel del att få ur mig och det finns flera grunder att utgå i från.

Fick en så fin jämnförelse från min kusin i går....hon skrev  "du är som Melissa Horn 2 i dina texter"...det tackar jag för för hon är i mina ögon en underbar artist och skriver väldigt djupt och personligt. Det var hennes musik och låtar som fanns med mig under tiden jag var sjuk...samtidigt som de fick mig att gråta än värre så hjälpte dom mig även upp. Jag sjönk med låtarna men tog mig upp genom dom också....


I augusti ska jag gå på hennes spelning i Sundsvall...hade så gärna velat gå förra året men jag klarade inte av det då eftersom hon berör mig så djup. Jag vågade väl helt enkelt inte gå pga rädsla att bryta i hop där på plats....men nu i år ska jag gå. Tårar kommer säkert falla men då får de göra det...tyst och stilla....


I kväll känns det som om det blir en tidig natti natt, fryser invärtes så jag skulle mest av allt vilja krypa ner under täcket redan nu och jag anar en lätt huvudvärk vid tinningarna. Skulle väl bara fattas att jag skulle gå och bli sjuk nu då också....jihaaa....men det skulle ju inte vara så konstigt kanske med alla runtom som haft både förkylningar, feber, hosta, öronvärk, ögoninflammationer, feber och annat....så vem vet, denna invärtes kyla kanske är försteget till feber och en massa skit därtill...VILL INTE dock...


Ja fredagkväll är det ju nu och jag sitter här ensam och själv...skulle faktiskt önska jag hade någon här som jag kunde kura i hop mig med, något man gärna vill då man fryser så här. Att frysa "vanligt" är ju en sak för då kan man ta på sig filtar, strumpor, kläder och annat men denna invärtes kyla....ja den är hemsk för det spelar liksom ingen roll att det är 24.4 grader här inne så fryser jag ändå...usch!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards