Alla inlägg den 1 maj 2012

Av AME - 1 maj 2012 23:12

OJ vad dagarna går, nu är det några dagar sedan sist jag skrev (lördags) ... jag hinner liksom inte med riktigt !??!

I söndags var jag, hjärtat och guldkornen ner till Sundsvall och handlade mat...eller JAG handlade mat för i vanlig ordning verkar det bara vara jag som står för den biten. Hjärtat verkar inte ha en tanke på att bidra för fem öre till den biten, trots att jag påpekat det flera flera gånger...det är som med allt annat...


Söndagkväll eldade vi av gammelgräs ute på tomten här och efter den bränningen syndes det tydligare hur ojämn tomten är och vad mycket råtthål det var överallt. Råttorna lär ju ha haft roligt i det höga gräs som varit här...har ju inte klippt gräset här på 2 somrar eftersom jag inte "kunnat" bo här så råttorna har haft gräs att "boa" med och i kan man ju gott påstå.

 

Måndag jobbade hjärtat, yngsta guldkornet var med sina kompisar "på andra sidan vägen" under förmiddagen och jag + äldsta guldkornet hjälptes åt att kratta av det brunna gräset + kratta i hop en massa annat gräs och löv. Det blåste medans vi krattade så emellanåt virvlade det runt en massa gamla löv överallt...hade ju tänkt gjort en andra eldning + elda allt det vi krattat i hop men på grund av blåsten så vågade vi inte göra det.


Vid 14 tiden kom yngsta guldkornet hem och frågade i fall hon fick cykla med sin kompis + hennes 2 storebröder och ena systern fram till skolan för att leka men eftersom hon inte får cykla efter vägen utan någon vuxen så svarade jag att hon inte fick cykla utan skulle hon följa med till lekparken vid skolan så fick hon gå....oh herre jävlar vilket liv det blev! Hon grina, gallskrek, sparka och slog....hon ville inte gå, hon skulle minsann cykla....men näpp, det hela slutade med att jag fick ta henne i famnen och gå hem och det tog ett bra tag innan hon lugnade ner sig...lilla skrotfian min!!! Så lik sin storasyster, hon kunde också bli så där "vansinnig" om hon inte fick göra som hon ville då hon var i den åldern....


På kvällningen var vi ner till "lillsyrran" med familj och drack en kopp kaffe och sedan åkte vi i väg och kollade på majbrasa i en grannby...men vi blev inte så långvariga där för det var så kyligt och vi frös allihop så då åkte vi runt till andra grannbyarna och kollade deras brasor och fyrverkerier i stället innan vi slutligen åkte hem igen.


I dag blev det en andra eldning utav gräsmattan + plockande och stökande utomhus. Har varit ett riktigt underbart väder i dag och jag HOPPAS det kan bli så i flera dagar nu framöver så man kanske kan börja fundera över att plantera lite i krukorna och försöka få till någon finare rabatt än den igenväxta som är...


Halv 12 är klockan nu och nu blir det natti natt...guldkornen sover sedan länge och likaså gör hjärtat.

I morgon åker guldkornen till sin pappa efter skolan och förskolan så morgondagen blir ingen rolig dag...det blir så FRUKTANSVÄRT tyst, tomt och framförallt ensamt när de inte är hos mig. Nu har de ju dessutom varit här några dagar extra...Hjärtat åker hem till sig han också igen i morgon efter att ha varit här sedan i lördags...det är FÖRSTA gången sedan juni 2010 som han är hos oss i FYRA nätter, har aldrig hänt tidigare!!! 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards