Alla inlägg den 13 maj 2012

Av AME - 13 maj 2012 22:26

Japp, så var man då fotbollsmorsa i dag...äldsta guldet spelade match i dag och mamman hejade ju ivrigt på deras lag.

Dessvärre vann de inte denna match men de spelade jätte jättebra alla tjejerna...


Under tiden vi var på match så var yngsta guldkornet hemma hos min kusin och lekte + stökade på med hennes son under tiden för att vara på en fotbollsmatch är inte så kul för en 6 åring alla gånger...

Efter matchen så blev jag och barnen kvar hos min kusin och hennes familj på deras torp ett bra tag och hjälpte till med lite om möblering och annat...


Väl hemkomna därifrån så var vi ute här hemma och stökade på litegrann, fick för mig att jag skulle fixa ett trädgårdsland där vi ska sätta morötter, gula morötter, rädisor, sallad och kanske något mer...så sagt och gjort, jag tog och handgrävde ett land men herrejösses vad tungt det var!! Äldsta guldkornet hjälpte till med grävandet genom att "lyfta upp" medans jag lossade och det yngsta hade fullt sjå att "rädda" alla maskar som kom upp då vi grävde...hahaha!


Så i morgon ska jag väl försöka fixa någon form utav "ram" runt landet och fylla upp med jord också blir det till att sötta fröerna nästa gång guldkornen kommer till mig...roligt då man sätter från fröer och får se det växa och gro...och sedan att kunna få skörda det man själv sått !


Nackdelen med att hålla på med jord är den att mina händer blir krut torra och känns som sandpapper...men det är bara att smörja och smörja. Sedan brukar jag alltid få sån jäkla kläda på underbenen så fort jag hållt på ute med/i jorden...så även nu...finns det jordloppor tro...precis som snöloppor?!


I morgon är det så en ny vecka igen då och skola i vanlig ordning för det äldsta guldkornet, det yngsta har ledigt måndagar så under tiden storasyster är på skolan så kommer nog vi fortsätta med att stöka på här ute. Om vädret är okej och jag hittar alla de verktyg jag behöver så kanske jag ska ta och börja med utegården till katterna....de skulle säkert tycka det vore skönt att börja få komma ut nu snart. Problemet är bara att jag inte riktigt vet vart på gården jag ska göra den...äldsta guldkornet och jag gick runt och funderade och tänkte vart det skulle passa bäst men vi kom nog inte riktigt fram till vart det skulle passa. Det är ju liksom en del annat som ska få plats på denna gård också så som en "paviljong" och en stor pool så planering kan vara bra...


Nu ska jag dock försöka sova, känner mig rätt mör i kroppen efter trädgårdslandsgrävandet...fy tusan vad blålera och vanlig lerjord kan vara TUNG...ryggen lär säkerligen kännas vid i morgon skulle jag tro men jag hoppas det inte blir så illa att jag inte tar mig ur sängen bara...


God natt alla   

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards