Alla inlägg den 20 maj 2012

Av AME - 20 maj 2012 16:58

Har ju hostat som en tok i ett par dagar nu och nu verkar det ha brutit ut någonting för dels har jag blivit snorig + att jag har fått feber också uppe i hela skiten. Hostan är rätt jobbig stundvis och andingen blir också tung emellanåt...vet inte om detta är något man skall kolla upp eftersom det ju faktiskt finns en risk att det skulle kunna vara sork/råttpest eftersom jag stått uppe i både damm och råttskit och sopat i 2 dagar då jag städade bodarna.

Kände mig varm här nu på eftermiddagen och då jag kollade tempen så visade den på 39.1 så det blir väl till att knapra alvedon, dricka massor och vila, vila, vila...också får man väl se hur länge detta skall hålla i sig.


I går så var jag chaufför åt mina kusiner till en fest i Sundsvall i går och det blev en lyckad fest tror jag nog för klockan var 02 då vi åkte därifrån och vi var de sista därifrån...detta är FÖRSTA gången jag är chaufför till en fest och jag ska villigt erkänna att jag hade det rätt kul jag också. Mina kuinser är ju så goa och jag vet inte hur mycket jag skrattade under kvällen och natten...herrejösses, de är ju tokigt roligt galna!


Nåväl, då jag kom hem i natt så tog det ett tag innan jag lyckades somna, hostade så jag trodde jag skulle hosta ur mig lungorna...det bara pep i luftrörena och ögonen rann som strida strömmar...så redan där insåg jag att det höll på bryta ut någonting och att det skulle bli mer än bara denna jävla hosta.


Ska åka på apoteket i morgon och införskaffa något hostdämpande för nu har jag hostat så pass att jag har träningsvärk i hela magen, lungorna gör ont och jag tror tamejtusan jag hostat fram ett bråck vid naveln också (har ett där men det har legat invändigt)....jävla skit detta!!!


I kväll kommer guldkornen hem från Stockholm, är väl tänkt att de ska komma till mig på tisdag men om jag nu mår så här så är nog inte det någon god idé skulle jag tro...dels så behöver jag krya på mig till nästa söndag eftersom jag sen ska till Österåsens hälsohem i 5 dagar för sista uppföljningsveckan också är det kanske inte så jättebra om barnen skulle komma hit och sedan dra med sig något hem till sin lillasyster där hos pappa...det vore inte bra! Så vi får se....ska ringa och prata med guldkornen i kväll så får vi se...måste väl prata med deras pappa också så att han får höra hur det är också.


Nu blir det alvedon, filten och sedan soffan en stund...sängen blir det nog tidigt i kväll känns det som...host, host...ynk, ynk   

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards