Alla inlägg den 10 maj 2012

Av AME - 10 maj 2012 22:05

att alltid då barnen inte är hos mig blir hela jag som en enda stor orosklump eller vad man ska säga...jag sover skitdåligt, känner mig tom och blir liksom nedstämd... men nu alldeles nyss då jag var inne i deras rum så satte jag mig på en stol och bara tittade på dem, lyssnade på deras småsnarkande och då kände jag bara hur jag liksom fylldes av ro och frid...tror nästan jag med största sannolikhet vågar slå vad om en hel del att jag kommer att kunna SOVA i natt   

Av AME - 10 maj 2012 19:04

Vi är ju skapta med 2 stycken fötter men vad gör man då man inte riktigt vet vilken fot man ska stå på och man inte kan stå på båda?

Lät det invecklat...ja det är det också...lika invecklat som livet är och det är därav jag ställer den frågan: vad gör man då man inte vet vilken fot man ska stå på och man kan inte stå på båda?


Mja, jag sitter ju då här och tänker i vanlig ordning men nu är det ett helt annat tänk jag är inne på än alla de tankar som snurrat tidigare...denna gång är det tänk om det jag har FRAMFÖR mig, inte det som är just nu eller det som ligger bakom mig. Utan detta som kallas för framtid...


Om ungefär 1 timme kommer guldkornen till mig så jag ska väl inte fördjupa mig så mycket i tänket mer än vad jag gjort hittills...ska däremot ta och plocka fram min lista över det som ger respektive tar energi utav mig...har under dagen kommit på ett par saker på vardera sida.


När guldkornen kommer blir det en stunds myyyyys innan det är dags för att sova...äldsta guldkornet har kort dag på skolan i morgon och slutar 12.30, yngsta guldkornet är ledig...önskar solen kan visa sig i morgon eller att det åtminstonde är uppehåll så vi kan vara ute.

Av AME - 10 maj 2012 15:47

då har man varit till vårdcentralen och träffat läkaren och pratat runt detta med mina provsvar som påvisade vitamin och mineralbrist...kommer att få en sorts "multivitamin" utskriven på recept som ska innehålla mer utav samtliga vitaminer och mineraler än de multivitaminer som man kan köpa receptfritt och på hälsokost etc...ska äta dessa sedan i 4 veckor och sedan ska jag åter för att ta nya prover.

Mitt hb hade ökat i alla fall sedan jag började med järntabletterna men låg fortfarande under det normala men jag ska fortsätta ta dessa som jag gjort hittills fram tills jag ska åter igen + att jag ska försöka äta lite "järnrikt" kostmässigt...


Frågade läkaren om detta kunde ha något samband med den migränhuvudvärk jag haft till och från under sista tiden och som varit rätt besvärande och visst kunde det ha något samband så jag får väl se om migränen ändrar karaktär i takt med att värdena stiger eller att det åtminstonde kan bli så att den inte dyker upp lika "ofta"...


Innan läkarbesöket så var jag i väg och kaffesurrade hos en kompis och passade då även på att busa och tjusa lite med hennes 2 solstrålar till barn..alltså maken till leende barn vet jag inte om jag träffat så mycket tidigare...de ler och skrattar bara man tittar på dem nästan och leende och skrattande barn kan ju lyfta en rejält!


Något som verkligen lyfter mig nu är att i kväll kommer mina guldkorn till mig och jag hoppas de kan få vara hos mig nu fram tills på onsdag och iinte bara tills på måndag...somliga ska ju hålla så hårt på veckorna men jag tycker bara det är onödigt då jag ändå är hemma. Tycker egentligen att barnen kan få styra lite i den mån det funkar men....jaaa...och nu blev det ju på grund utav en viss anledning så att de inte kunde komma i månadgs som de "skulle" utan nu först i kväll så...jag HOPPAS de får vara hos mig tills på onsdag. Sedan på torsdag åker de nämnligen till sin farmor och farfar då de har extraledigt från skolan på fredag som ju är en "klämdag"...


Längtar efter mina guldkorn så det värker i mammahjärtat just nu...men klockan 20, efter fotbollsträningen så kommer de   

Av AME - 10 maj 2012 06:59

fick man till sömn i alla fall...20 i 4 var klockan sista gången jag kollade på den också vaknade jag för ungefär 30 minuter sedan så det blev dryga TVÅ timmar i alla fall...jihoo!!! Men jag tror faktisk jag ska försöka vila en stund till nu efter frukosten om jag överhuvudtaget ska orka hålla korpgluggarna öppna sen då jag ska till vårdcentralen.


Just nu så känns det som om detta kommer att bli en "göra ingenting dag" men man kanske finner kraft och ork till annat senare under dagen. Är lite kluven gällande vissa saker och ting runtom just nu och det kanske bidrar rätt bra till att både sömnen påverkas och att detta med lust, kraft och ork riktigt finns till alla gånger...men när och OM bitar faller på plats i mitt liv så kanske det blir lite enklare.


Men nu blir det i alla fall frukost också får vi se hur dagen blir...god morgon på er !!

Av AME - 10 maj 2012 03:03

Jaa, det är den tid som visas på både min mobil, klockradio och dator just nu...och här är jag vaken!

Tro om man kanske kan skylla på detta med kaffet nu i kväll som man drack så sent...njäe, det tror jag inte eftersom jag brukar kunna dricka kaffe på kvällen förut. Tror nog det är av samma anledning som föregående natt dvs att jag helt enkelt inte kommer till ro....


Ska dock testa det jag lärde mig på sömnskolan jag gick på då jag låg inlagd på sjukhuset...andas genom alfabetet, annars får jag prova att andas mig nedför trappan. Låter det kostigt? Nej det är det inte.....att andas genom alfabetet gör man helt sonika genom att andas in och på utandningen tänka A, andas in och på utandningen tänka B osv....och har man gått igenom hela alfabetet så fortsätter man bara om i från A igen.

Att andas sig nerför en trappa är nästan likadant fast där föreställer man sig en trappa och vid varje utandning tar man ett steg nedför den trappan.


2 rätt bra knep att ta till som jag totalt glömt bort till dess jag dels fick en påminnelse om alfabetsandningen via en vän på facebook i dag och sedan trappandningen genom kaffebesöket nu i kväll. Någonstans har jag boken jag fick då jag gick sömnskolan också...kanske jag ska ta och leta fram den?! Stod faktiskt en hel del bra saker i den drar jag mig till minnes...


Ger mig på ett försök nu med alfabets och/eller trapp andning, ska ju på vårdcentralen i morg...öhhh, senare i dag och prata kring detta med min vitamin och mineralbrist så kanske man bör får lite sömn i alla fall så man inte sitter som en fågelholk då man kommer till läkaren.....


God natt...och god morgon på er !!


Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards