Alla inlägg den 22 maj 2012

Av AME - 22 maj 2012 23:10

Ja de på vårdcentralen kunde varken bekräfta eller utesluta att det kunde vara sorkfeber/pest men eftersom det bara var 5 dagar sedan jag stod mitt uppe i allt damm och rått skit så trodde de att det nog inte är vad jag har....sänkan påvisade dock att jag bär på något och efter lussnande på lungor och luftvägar så kan det vara luftrörskatarr/bronkit jag råkat ut för eftersom jag bara hade denna djävulskt jobbiga hosta och höjd temp...


Fick hostmedecin, lepheton, också ska jag ta febernedsättande Vb.

Lephetonet är ju ingen rolig sak kan jag säga...har haft den tidigare och inte reagerat men nu reagerar jag med hjärtklappning och sk sk sk skakningar så det står härliga till 10-15 min efter det att jag tagit den....olustigt....men den dämpar ju hostan i alla fall...fick dock tipset om att köpa en receptfri medecin som heter terracough i stället som ska vara väldigt bra så jag ska nog prova den i stället om inte denna hjärtklappning och skakningar ger med sig.


I dag kom i alla fall guldkornen till mig...åh som jag längtat...men det känns i kroppen att mamman inte är riktigt riktigt pigg men det behöver man ju inte alltid vara heller som förälder. Hoppas nu bara inte barnen åker på samma skit som mig och drar med sig någon smitta till sin pappa då de åker dit på söndag.


Har varit och grattat mitt kusinbarn som fyllt 12 år i dag...fasen inte klokt vad tiden går...hon var ju också  bara en liten fisa nyss då hon och mitt äldsta guldkorn träffades första gången då hon var 8½ månad och min H var 3 veckor...HERREGUUUUD vart tar åren vägen?!?!?!?!


När vi kom hem från "grattandet" så skulle yngsta guldet åka i väg på "tisdagspyssel" och dit skjutsade hennes pappa henne eftersom mitt utbytes dotter också skulle dit. Under tiden hon var på pysslet så var jag och äldsta guldkornet ute och hon skulle promt hjälpa mamma med att klippa gräset...så då kunde jag plocka fram trädgårdsmöblerna och planetera lite blommor. Hon fixa tom starta klipparen själv och den brukar kunna vara trögstartad i bland men hon hade inga problem alls.....hmmm, kanske gräsklipparn bara brukar jäklas med mig!?!


Vädret har varit härligt i dag och det skulle visst fortsätta hela veckan så barnen och jag ska nog se till att mysa för fulla muggar ända tills på söndag för sedan åker jag ju bort och blir borta 1 vecka (må-fr)...åker på min sista vecka på Österåsens hälsohem och det ska bli rätt skönt att få komma dit och bara koppla av och få allt dukat och serverat + få en skjuts på med träning igen....


Nu hör jag guldkornens snarkande från rummet intill och en frid sprider sig i mammahjärtat   

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards