Alla inlägg den 16 maj 2012

Av AME - 16 maj 2012 21:13

Trött som en skelögd och låghalt gnu så snart blir det natti natt för min del.

Fryser som en pingvin med frostskador gör jag också....invärtses...BRRRRRRR !!!

Blir väl så då man är ute i en tun och väldigt kortärmad t-shirt och stökar på.....då det inte är vidare varmt ute, det är snarare kyligt nu på kvällskvisten!


Inget att se på teven...eller, inget GÅR att se på teven då ingen kanal av de 6 jag har funkar...är något knas med antennen på taket och jag får inte till det. Önskar i bland att jag hade möjlighet att ha någon form utav parabol eller åtminstonde boxer men saker är ju som de är....nog för att jag inte är beroende utav teven men någon kanal skulle ju vara trevligt att ha i alla fall.


Som alltid då barnen åkt sitter jag här och ensamheten, tomheten och framför allt tystnaden är så påtaglig...det är svårt att förklara men det är fasen inte roligt  ...inget fnitter, ingen som sitter intill mig, ingen som kommer krypandes upp i ens famn och säger "älskar dig mamma", ingen som busar och kånkar omkring på katterna, inga som ligger i sina sängar och småsnusar, snarkar och fiser...tyst och tomt!!!


I dag har jag röjt ur ännu mer i bodarna och i morgon blir jag nog helt klar med ur röjningen så då kan jag börja tömma det rum som ska bli mitt sovrum. Måste ju säga att min rygg är på väg att ge upp nu efter dessa dagars flyttande och kånkande...bara väntade på att det skulle spraka till förut och jag skulle få världens ryggskott, eller än värre diskbråck...ont, ont, ONT gör det i alla fall...så frågan är väl om jag kommer att kunna fortsätta med lyft och bära/kånka överhuvudtaget i morgon...men det visar sig väl.


Var i väg och skaffade lite penseér och violer i dag som jag tänkte peta ner i någon kruka i morgon i alla fall så det finns något som lyser upp ute på min trista tomt. Längtar tills det blir varmare så jag kan skaffa lite andra blommor att plantera...men just nu är det i stort bara dessa som fixar nätterna.


 Nej nu säger jag god natt och kryper ner under täcket och hoppas få upp värmen...kan säga att min brännskada är alldeles mörkblå och gör ont som fasen = jag fryser!!

Av AME - 16 maj 2012 09:42

I natt var det en sån där jobbig natt igen där sömnan bara inte ville infinna sig...jo jag somnade till ett par gånger men då en kvart-20 minuter åt gången så i dag känner jag mig mer död än levande om man säger så.

Vet ju en anledning till varför det varit så och det är ju på grund utav att guldkornen åker till sin pappa i dag...och det är likadant varje natt innan de ska dit, går inte att sova och somnar jag så sover jag bara lite och väldigt oroligt...NÄR går sånt över?!


Jag kan liksom inte hjälpa det men varje gång känns det som om mammahjärtat går sönder...


Ska försöka se till att sysselsätta mig så mycket jag bara kan dessa dagar de är hos pappa. Har ju påbörjat "projekt röjning" så det ska jag fortsätta med och förhoppningen är att jag antingen under helgen eller i början utav veckan ska kunna röja ut och börja göra i ordning det rum som ska bli mitt sovrum...för nu jävlar ska det hända saker här i hemmet!!!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards