Direktlänk till inlägg 29 mars 2013

Långfredag...

Av AME - 29 mars 2013 14:10

dagarna går så fort och jag glömmer totalt bort att skriva något här i bloggen, var ju några dagar sedan nu igen...

Skrev i måndags om att min finaste H-E kanske skulle komma då på kvällen och det gjorde han så jag fick ha honom intill mig då på natten mellan månadg och tisdag och han klev upp och for till jobbet klockan 05...han må vara ett toksnöre som gör det för att vi ska få ses...men ingen är ju gladare än jag, han är ett fint toksnöre <3


Sedan var jag och kusin i väg till fränsta och tränade i 1½ timme på simhallen där i deras styrketräningslokal och det var jäkligt skönt må jag säga så nu skall det fortsättas med det...vid nästa "lön" ska jag köpa 3 månaders kort på en gång, finns inte råd till det just nu tyvärr. Finns knappt råd till mat denna månad :(


På tisdageftermiddag åkte jag till Iggesund för att hämta min fina vän T hos sin "fjäril" som han kallar henne...jag är så jäkla glad över det som hänt där och det känns gott i hjärtat. Är mina vänner glada och lyckliga så är AM det också :-)

På vägen hem från Iggesund så skulle han in till H-E och hämta upp en fiol så då fick jag ju lite tid med och hos honom igen. De satte sig och gick igenom lite låtar också som de skulle spela nu i kväll (fredag) så jag fick ju sitta och lyssna på härlig sång och musik och jag kan ju bara säga att jag NJUTER vid varje tillfälle någon utav dem spelar och sjunger...ÄLSKAR mina musikaliska vänner, de ger så mycket att bara få lyssna och njuta, skulle kunna sitta hur länge som helst och bara vara.


När vi åkte hem så blev det rätt sent så finaste T följde med mig hem och sov över hos mig eftersom han skulle träffa 2 vänner och repa här nere på byn på onsdag mitt på dagen + att han + några till spelade på byns restaurang då på kvällen.


Jag och mina 2 kusiner var ju så klart dit och sjöng, skrålade, drack öl och hade kul...dock gick AM hem redan vid 21.30 tiden för då hade hon fått i sig tillräckligt och ville bara hem till sängen. Mina vänner blev smått oroade över mig eftersom jag totalt glömde av att säga hejdå och mobilen kunde jag inte nås på eftersom jag hade tappat den ute på bron då jag skulle låsa upp dörren då jag kom hem...mobilen hittade min vän Lisa morgonen därpå då hon kom farandes med H-E i mobilen som varit ur orolig eftersom han inte kunnat få tag på mig....HUA en sån kväll :P


Så i går, torsdag, var man lite seg halva dagen men efter lunchtid tog jag mig in i duschen och vaknade till. Åkte upp till Getberget en sväng för att kolla då äldsta guldkornet åkte slalom för första gången på skolans friluftsdag och jag måste säga att hon kan hon...åkte hur bra som helst så till nästa vinter blir det nog att införskaffa slalomskidor skulle jag tro. Kanske både till henne, lillasyster och mamman!?


Resten utav gårdagen gick jag bara omkring med ett leende på läpparna, fjärilar i magen och längtade efter "min" H-E som skulle komma...vid 19 tiden kom han och då åt vi en sen middag bestående utav lax på saltbädd, västerbottenpaj, fetaost sallad och romsås = GOTT!!!
Sen lyssnades det på musik, han bytte strängar på sin gitarr, spelade lite och sedan bara pysmyste vi...halva natten :) till dess vi somnade i sked...åh hur mysigt underbart är inte det?!

Jag bara njöt och sov så jäkla gott...invaggades i sömnen i takt med hans andetag och värmen från hans kropp och i morse då jag vaknade så vaknade jag långt före honom och då bara låg jag och tittade på honom och kände en varm känsla spridas inom mig...tror jag börjar tycka om den människan mer och mer för varje gång som vi ses.


Att säga att jag är på väg att bli förälskad törs jag inte säga eller erkänna eller ens tänka eftersom förälskelse skrämmer mig med tanke på hur fel saker och ting har blivit tidigare i livet...här vill jag gå varsamt fram för att undvika att det ska bli fel...men nog hoppas jag att detta ska bli till något fint och bra :)


H-E åkte härifrån strax efter halv 1 då han skulle hämta upp finaste T och sedan åka vidare mot Iggesund för lite rep och sedan i kväll skulle han och T spela på lokal och sen i morgon skulle han också spela...ska väl erkänna lite att jag hade hoppats få lite mer tid med honom nu i påsk då jag var barnledig men men...jag får väl längta och sakna...vet inte när vi kan ses nästa gång nu eftersom jag har barnen nästa vecka men vi får se...barnen är ju inget hinder till att vi ska kunna ses, bara det att man får vara lite återhållsam då...hahaha!
Helst skulle jag kanske vilja få komma hem till honom något igen och finns den möjligheten i veckan så kan barnen kanske vara hos sin pappa en natt då....kanske...


Nu i kväll är det ett par vänner som ska ut och "skaka rumpa" i Ånge så jag sitter nu i  valet och kvalet om jag ska åka upp och följa med dom ut och ruska på mig lite jag också...har dock ingen hämtning i natt så antingen håller jag mig nykter och kör hem själv i natt eller så lånar jag sovplats hos någon...är ju dock så fånig så jag oftast vill hem jag så vi får väl se...ska fundera ett tag och se hur det blir...


Gla´Påsk på er alla <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards