Direktlänk till inlägg 10 februari 2012

Faans jävla skit !!!

Av AME - 10 februari 2012 08:16

Vet ni hur jävla trött jag är på att må dåligt i själen?

Vet ni hur jävla trött jag är på att gråta?

På att ha ångest? På att ha denna inre kaos?

På att vara olycklig? På att förföljas utav otur och elände?

På att vara jag!!!


HÄND någonting i livet som överraskar mig och som får det att vända någon jävla gång!

Känns som jag kämpar på helt i onödan för det snurrar ju på likadant likt förbannat!

Jag kommer inte bort från mitt gamla...jag kan inte släppa...jag kan inte glömma...jag kan inte sluta...


FAAAN!!!


Jag vill bara få må bra, känna mig betydelsefull, älskad och sedd.

Jag vill skapa liv i livet, gå framåt...

Men kommer det någonsin att hända?


Kommer jag någon gång känna att jag mår bra igen?

Kommer jag någonsin komma till den där punkten där jag känner att jag är betydelsefull igen?

Kommer jag någonsin få känna mig älskad igen? (jag borde ju göra det nu, men...)

Kommer jag någonsin bli sedd igen?...nu menar jag ur flera olika persektiv.

Kommer jag någonsin få vara med om miraklet att få skapa liv i livet igen?

ommer jag någonsin kunna lägga allt bakom mig och enbart fokusera framåt igen?


Önskar så att jag kunde svara JA på dessa frågor men just nu tvivlar jag....just nu då jag sitter här med världens ångest som känns som om den ska ta över mig totalt...just nu känns det som om jag aldrig kommer "leva livet" igen...


Minsta lilla tanke, minsta lilla känsla får mig ju att dippa...jag försöker hålla skenet uppe inför mina vänner och familj men inom mig faller jag fortfarande sönder...det är bara ytan som är hel.


VARFÖR BLEV DET SÅ HÄR, DET VAR INTE SÅ HÄR DET SKULLE VARA...

HJÄLP MIG UR DETTA JÄVLA SKIT, NÅGON!!!

Jag klarar det inte själv...


 

 
 
Ingen bild

M

11 februari 2012 11:50

Följt din blogg en tid nu. har aldrig kommenterat eftersom du hugger på allt. Det du vill ha av allt du skriver vill du ha av ditt ex. INSE det aldrig kommer hända kan du bli lycklig, fast med nån annan. Du tillhör faktiskt den kategori av ex man inte vill ha i närheten av sig.....se till och skaffa ett liv...sök andra vägar och bli lycklig! Stanna inte i drömmen du inte kan få!!Han har gått vidare sen länge och tom börjat starta upp ny familj med henne. Skiljsmässor händer...sånt man får acceptera. Många är vi som blivit lämnad men man väljer sen hur livet efteråt ska bli...och visst vill du väl bli lycklig igen???Du skriver hela tiden att du inte tycker synd om dig själv utan det är situationen du inte tycker om. För mig som läsare uppfattas du som en mycket bitter kvinna som blir inte jag lycklig ska inte han bli lycklig heller. Släpp ditt ex nu...gå ut på galej..kanske skaffa en lägenhet istället för bostaden du har nu som kostar dig sånt du eg inte har råd med (ved)sätt dig i en lägenhet har du ett bekymmer mindre..då har du varmt dygnet runt. Gör dig av med problem du kan göra dig av med för att livet ska bli enklare. För mig som läsare uppfattas du som någon som fastnat och inte tar dig vidare. Fixa upp ditt liv nu! JAG vet det inte är enkelt för jag är en av dom som också gått igenom detta men jag skulla aldrig låta ett gammalt ex få förstöra mitt framtida liv!

AME

11 februari 2012 22:31

Du har följt min blogg en tid , ja, men du vet inget om det som varit eller det som hänt?

Du vet inte om den turbulens som blev, du vet inte vad som hände INNAN och du vet inte vad som hände EFTER och du vet inget om min barndom, uppväxt etc (sånt påverkar mig också i allt detta, så det är inte enbart mitt ex)....det är inget som jag tänker skriva om heller men hade jag gjort det kanske du hade förstått situationen något bättre?

Problemet är att känslor är inget man bara kan släppa och glömma hur som helst...hade det varit så enkelt så hade jag inte behövt må som jag mått och mår. Då hade jag ej heller behövt bli så sjuk som jag blev eller behövt vårdats i 6 månader inneliggande pga allt som hände...

Och nej, jag tycker inte synd om mig själv...tycker det bara är så synd att det blivit så här för det har inte behövt bli så här på långa vägar. Jag hade inte behövt bli så sjuk, ramla ner så långt och jag har definitivt inte behövt ramla ner ff i tid och otid.

6-7 år är inte ovanligt att det kan ta efter allt som hänt har jag fått sägas till mig utav både läkare jag träffat och så även utav terapeut...så....

Det jag vill ha är ett lyckligt liv där jag får må bra....där jag kan känna mig älskad och få älska...bli sedd och se...

Men det är inte att knäppa med fingrarna så är allt bra, det är inte bara att rycka upp sig, ruska av sig och gå vidare...hade det varit så enkelt, tror du jag hade haft det så här?
Tror du jag vill ha det så här?

Nej....definitivt inte....

Gällande mitt boende så finns inget alternativ eftersom jag inte får hyra lägenhet pga olika anledningar som uppkom under den tid då jag var sjuk...jag äger detta hus och har försökt sälja men ingen har varit intresserad så detta är det enda alternativet OCH det billigaste framför allt då jag enbart har el, ved, sopor, försäkring, sotning att bekosta (ej lån på huset).

Jaa, jag har fastnat men jag FÖRSÖKER verkligen ta mig vidare...jag kan ta något steg framåt men så händer något eller så också ramlar jag tillbaka.

Det är inte så lätt...känslor är aldrig enkla,kärlek är inte enkelt, att bli sjuk var inte enkelt, att bli sviken var inte lätt, att bli sviken och lurad nu är inte lätt, att försöka reda ut allt jävla skit som min sjukdom medfört är inte enkelt....jag tänker tillåta mig vara ledsen så länge det behövs för jag vet att om jag bara låtsas om som ingeting lurar jag främst mig själv och det har jag gjort tillräckligt i mitt liv...att lura sig själv är att skada sig själv.

Jag tycker om mitt ex väldigt väldigt mycket och jaaa...fick jag en chans till skulle jag ta den, MEN det är så jag känner NU...just NU...

Och visst önskar jag han och andra som gjort mig illa kan komma att få igen sin beskärda del...det gör jag, det ska jag inte sticka under stol med.

Jag önskar jag var en människa som kunde hata i stället...då hade det varit enklare...

Tack för dina synpunkter, men livet är inte enkelt och jag tror du skulle förstå på ett annat sätt om du vetat hela historien...

 
Ingen bild

M

12 februari 2012 08:03

Jag kommenterar utifrån vad jag kan tyda av blogginläggen...sen vad jag vet eller inte vet hör inte hit.

AME

12 februari 2012 15:04

precis, du kan enbart kommentera min text...men det är allt....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards