Direktlänk till inlägg 27 februari 2012

Dömmande människor....

Av AME - 27 februari 2012 07:56

En människa som inte vet någonting om en situation...vem är det att döma?

En människa som inte känner en person...vem ger den rätt att döma denne?

Kanske bör man ta reda på hur saker och ting ligger till innan man uttalar sin åsikt, innan man klankar ner eller innan man ens öppnar käften.

Det är jävligt lätt att döma då man inget vet...något jag fått erfara under den tid då jag VAR sjuk.

ALLA dömde ut mig...var enda jävel...men INGEN visste allt....ingen förstod hur sjuk jag VAR....ingen ville förstå...och ingen förstod heller varför jag blev så sjuk....ingen lyssnade...ingen ville...


ATT SÄGA EN SAK INNAN MAN TÄNKT EFTER ELLER DÖMA INNAN MAN VET... ÄR SOM ATT TORKA SIG I ARSELET INNAN MAN SKITIT...


så skit först innan du/ni torkar er är mitt råd.

Ta reda på saker innan...och betänk saken innan.

INNAN....inte efter för då har skada redan orsakats...och du kan vara orsak till att en annan människa går under.

 
 
Ingen bild

Inga-Maj

27 februari 2012 08:47

Om nu alla inte vet allt. Berätta då allt så kan vi kommentera utifrån det.

AME

27 februari 2012 16:02

Nej varför skulle jag utelämna mig helt och hållet för till människor som inte ens vill förstå....som inte ens kan utläsa min smärta och sorg etc i det jag faktiskt har skrivit om? Som inte kan förstå utifrån det?
Nej kommentera ni bäst ni vill utifrån det jag skriver....det är ju inte ni som genomlider allt detta eller har genomgått det helvete som varit i sedan 34 år tillbaka...
Jag är en människa med ett enormt stort hjärta men som råkade hamna i en depression och där döms jag.....

 
Ingen bild

Inga-Maj

27 februari 2012 16:06

Det verkade som om du ville att folk skulle förstå. Därav min kommentar

AME

27 februari 2012 16:53

Jag kan tycka att folk borde kunna förstå utifrån det jag skriver men jag har tydligen misstagit mig för i stället döms jag....

 
Ingen bild

Inga-Maj

28 februari 2012 08:08

Nej man ska inte räkna med att folk förstår när man är på botten (i någon form).
De flesta är oförstående & tycker att det är jobbigt när någon mår dåligt. Tyvärr!

AME

28 februari 2012 09:58

Jo att stå bredvid och se hur en annan människa så sakteliga går under förstår jag kan vara jobbigt. Att se hur denne förändras till någon de inte känner pga sjukdom...det har vänner talat om för mig efteråt och de har även bett om ursäkt för att de nog inte förstod hur sjuk jag blev och ej heller riktigt varför.
Jag har själv varit den som stått bredvid...men trots allt har jag ändock stannat kvar där bredvid...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards