Direktlänk till inlägg 27 februari 2012

Tyst och tomt i huset...

Av AME - 27 februari 2012 16:03

Nu är det åter igen dags för några helvetesdagar då det är tyst, tomt och ensamt här i huset...barnen ska nämnligen vara hos sin pappa några dagar men på torsdag har jag dem hos mig igen och då lever livet upp igen.

När de inte är hos mig känner jag mig som ett tomt ingenting...


Barnen är det dyrbaraste jag har i mitt liv och jag kan känna ångest för det jag försökt göra då jag var som sjukast...just därför tar jag nu tillvara på var stund jag får ha med mina barn och jag är noga med att både visa och berätta hur mycket jag älskar dom.

Själv fick jag varken känna eller höra att jag var älskad då jag var barn och det var sällan mina föräldrar visade någon kärlek heller...


Ett barn behöver kärlek och trygghet...och det är vad jag vill ge mina barn och har så velat sedan den sekund de kom upp på min mage.


Jag är en människa med ett enormt hjärta...och det kan jag säga eftersom jag alltid varit den person alla vänt sig till, den som alla pratade med, den som alla bad om hjälp, den som ALLTID ställt upp 24 timmar om dygnet.

Mitt hjärta har fått hål, det finns taggar däri, bitar fattas i mitt hjärta men det är ändock ett varmt hjärta.

Jag är mån om mina nära, mina barn, mina vänner...


Alla de som nu dömer mig, ni borde höra er för med mina nära om hur jag är som person.

Jag har alltid velat alla väl MEN det krävs att jag får väl tillbaka....får jag skit ger jag skit, slår någon mig så slår jag tillbaka...det handlar om att värna om sitt egna liv och värde...jag har tagit nog med skit genom livet i form utav mobbing, övergrepp, trakasserier etc...tidigare svalde jag och sög åt mig allt, grät i det tysta inom mig...det har jag slutat med för nu vet jag mitt egna värde...jag är värdefull, för värdefull för att tryckas ner.


Ni som inget vet om allt som hänt kan säkert se mig som en bitterfitta som tycker synd om mig själv och bara vill ont och hämnas etc...men där har ni fel...jag är ödmjuk, godhjärtad, känslig och vill fortfarande de flesta väl...och tycker synd om mig själv har jag aldrig gjort...däremot har jag tyckt synd att saker har blivit så som de blivit eftersom så mycket har kunnat undvikas. Situationer har kunnat blivit annorlunda och saker har kunnat skötas på ett bättre sätt...


Visst, det finns de jag inte önskar något gott här i livet...för det finns de som inte förtjänar att ha det gott.

Så som man behandlar andra vill man ju själv bli behandlad eller hur?

Just därför behandlar jag andra som de behandlar mig...

Jag behandlar mitt utbyte så som hon behandlat mig, pratar om henne som hon pratar om mig...jag behandlar mitt ex så som han behandlat mig...de vänner som svikit kommer aldrig in i mitt liv igen...de som gjort illa mig hoppas jag ska få råka ut för det samma...de som dömer mig skall själv bli dömda...


ALLT man gör kommer slå tillbaka på ett eller annat sätt förr eller senare...så även saker som jag gort, det är jag väl medveten om men jag har nog redan fått mitt straff...hur och vad är dock inget jag tänker skriva om men saker jag gjort har straffat mig kroppsligt om man säger så. Något jag får leva med livet igenom...


Det finns bara 2 människor på denna jord som jag alltid kommer att älska gränslöst oavsett vad som händer, oavsett vad de kommer göra etc....och det är mina barn....där kommer kärlek alltid att finnas oavsett hur de kommer vara emot mig som mamma.

Gränslös kärlek....livet ut....mamma älskar er !!!


Det är så tyst och tomt här hemma nu...lika tyyst och tomt är det i mammahjärtat just nu.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards