Direktlänk till inlägg 27 februari 2012

Ja ojojoj....

Av AME - 27 februari 2012 22:40

vad ska man säga...tycker det är väldigt väldigt synd att det finns människor som väljer att tro på rykten, som väljer att se på saker enbart ur sitt eget perspektiv eller ur en enda persons perspektiv.

Som stämplar en annan människa bara för att de kanske gjort fel i sitt liv...ska tillexempel en fd alkoholist alltid ses som en alkoholist fastän denna inte druckit en droppe på flera år? Skall en människa som missbrukat droger vara stämplad som missbrukare fastän denne inte använt sig utav droger på flera flera år?


Skall en människa som fått cancer vara stämplad som cancersjuk fastän cancern varit borta sedan länge?

Nej är det nog flera som svarar....men varför då stämpla en människa som varit sjuk i själen som sjuk fastän denne varit friskförklarad under en lång lång tid? Jaa, det kan man ju undra...så varför stämplar somliga mig som sjuk när jag inte är det?


Det sårar något fruktansvärt...när samtliga jag haft och har kontakt med inom vården anser att jag fungerar fullt normalt i både det jag känner och det jag tänker...det hör liksom till i bearbetnings processen. Min terapeut och en utav de psykologer jag träffade under min vårdtid har tillgång till denna blogg och har inget att anmärka på det jag skrivit...men så finns det vanliga svenssons som ändå ser mig som sjuk fortfarande...trångsynta sa en utav mina vänner...tjaa...vad ska man säga...jag vet inte alls vad jag ska tycka om dessa...


Livet har inte varit snällt mot mig...jag är 40 år och mitt helvete började då jag var 6 år...jag har tagit jävligt mycket skit och både självkänsla och självförtroende var obefintligt fram till dess jag blev sjuk....

Jag genomgick en livsförändrande operation mitt i allt detta och den påverkade mig också och fick mig att tappa bort mig själv mitt i allt i hop...att hitta igen mig själv i all denna kaos tog tid men jag gjorde det och det var även där jag började återfå styrka...dock är den styrkan väldigt vacklande ännu men med tiden lär jag bli jävligt stark för det sägs att  varje motgång stärker en....JÄVLAR vad stark jag kommer att bli ;-)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards