Alla inlägg under april 2012

Av AME - 15 april 2012 14:15

Hade väldigt svårt att komma till ro och somna även i natt som var, låg och snurrade runt länge, länge och löste korsord etc  men vid halv 5 tiden i morse somnade jag som en klubbad oxe och sov ända till klockan var kvart över 12...kanske inte så smart att sova så länge men nu blev det så...och jag antar att jag kanske behövde det?!


Känner mig faktiskt lite tung i huvudet i dag också + att det liksom hugger till emellanåt bak i huvudet.

Känner mig väldigt stel i nacken också är jag öm i vissa lymfkörtla och känner av bihålornar...ska jag gå och bli förkyld igen månne?!

Det vill jag INTE :-( ... har liksom fått nog utav allt vad förkylningar, flunsor och annat heter !!


I dag hade jag tänkt åka och hälsa på lite folk men som det känns just nu så känner jag att jag vill vara hemma och bara vara i dag. Var tänkt att jag skule åka dit en stund i dag för att vi skulle sätta oss ner och kolla ut någon sista minutenresa här framöver 1 vecka till något  varmt land och njuta utav sol och värme....men det är ju något som bara är önsketänkande för hur skulle jag ha råd med det egentligen? Visst, man kan få en resa 1 vecka för 1300:- men det ska ju vara fickpengar till det också...suck! Men det vore onekligen skönt om man kunnat.....


Men någon gång kanske man kan ta sig i väg någonstans...drömmar ni vet...de är till för att drömmas.





Av AME - 14 april 2012 22:07

Har varit en lite halvmärklig dag i dag där jag känt mig jättekonstig till och från.

Förmiddagen var rätt seg, la mig på soffan med katterna och kollade på teven efter mitt senaste blogginlägg och somnade till i ungefär 1 timme...katternas spinnande har en rogivande inverkan på mig och jag antar det var därför som jag lyckades somna till en stund.


Klädde sedan på mig och gick ut och gick en bra stund, var nog ute i nästan 2 timmar...satte mig ner på en sten ute i skogen och där bara kom tårarna. Kan inte förstå att man kan bära på så mycket gråt...de kommer ju fasen i tid och otid, POFF bara...


När jag skulle resa mig upp i från den där stenen och börja gå hemåt så fick jag som ett hugg i bakhuvudet och jag trodde ett tag att jag skulle tuppa av...hade väl varit bra det, tuppa av ute i skogen och ingen mobil hade jag med mig heller...men det gav med sig rätt snabbt men det har känts av till och från även resten utav dagen och däremellan har jag känt utav en lätt huvudvärk.


När jag rest mig, gått upp för trappen, vridit huvudet för snabbt har det liksom huggit till...antar det kan vara någon nerv som kommit i kläm eller något sånt kanske?! Har känt rätt så otäckt faktiskt...hoppas det ger med sig bara.


Nu i kväll har jag faktiskt inte gjort så värst mycket mer än att ha rivit ur alla sängkläder som jag ska tvätta i morgon också har jag suttit och kollat på teven och kliat katterna.

Såg bland annat på programmet "kvällen är din" där människor får hjälp att uppfylla sina drömmar...vet många runtom mig som bär på drömmar, kanske man skulle ta och skicka in lite ansökningar ;-)...synd bara att man inte får skicka in sig själv, bär ju på en hel del drömmar jag också...och mer än drömmar lär de inte bli heller.


I det stora hela har detta varit en väldigt låg dag...som det tyvärr är rätt ofta...men nu ger jag upp denna dag!


 


Av AME - 14 april 2012 08:30

Eftersom det blev en sådan kaos i natt så klädde jag till sist på mig och begav mig ut på en promenad i natten...fick liksom ingen ro alls i kroppen och det bara snurrade på allting.


Var ute i nästan 1 timme och 45 minuter och bara gick, gick och gick...satte mig dock ner på ett ställe och tittade upp på himlen och lät tankarna skingras.


När jag var liten så satt jag, eller så låg jag på en filt i gräset, och tittade upp på stjärnorna.

I natt hade jag önskat att det hade  varit lite mer stjärnklart så jag bara hade kunnat försvinna där i mina tankar en stund...stjärnor syndes ju men inte så där "i miljontals" som då det är helt stjärnklart.


När jag kom hem igen så kände jag mig lite småfrusen och tog och gjorde en kopp kanel the och sedan var det läge för att försöka sova....men det gick ju som det gick med den biten. Den blev totalt sönderhackad...sov, vakna, sov, vakna, sov, vakna...gav upp sovandet vid halv 6 men låg kvar i sängen ändå och löste lite korsord och klev upp ungefär 1 timme senare.


Äldsta guldkornet kom hit en sväng och hämtade sina converse nyss som hon hade glömt. Hon skulle i väg till en kompis i kväll och sova över där och nu i dag skulle visst "lyckliga familjen" hitta på någonting....


Får se vad denna dag bjuder på för min del...kan ju säga att just nu känns det som om jag bara vill stänga in mig och inte göra ett förbannade skit. Sova skulle jag behöva men det kanske inte är någon bra idé eftersom det är nattetid sömnen behövs, inte dagtid....lätt att det blir fel då om man sover på dagen. Förvisso är det ju bara "morgon" ännu så en halvtimme kanske man skulle kunna lägga ner sig i soffan med katterna spinnandes intill...


Önskar och hoppas att hjärtat kanske kan höra av sig under dagen...men det kanske är mycket att önska.

Han verkar hålla sig undan nu igen...som han lovade att han INTE skulle göra mot mig igen :-(

Av AME - 13 april 2012 22:17

så var det ändå rätt så okej trots att det kändes väldigt tyst, tomt och ensamt sedan barnen åkt till sin pappa men nu känns det allt annat än okej...det sa bara KABANG så befann man sig under ytan.


Så ledsen att tårarna kommer, så ont inombords att jag inte riktigt vet vart jag ska ta vägen eller vad jag ska ta mig till mer än att gråta och vråla ur mig allting här jag sitter...jag kan liksom inte sätta fingret riktigt på varför det blev så här nu men det beror väl säkerligen på en rad med saker....dåtid och nutid...


Den mänskliga kroppen är väldigt märklig egentligen...saker bara händer liksom?!

Och att försöka motarbeta...det är lönlöst!


Antar väl att ångesten lär komma som ett brev på posten också nu sedan då detta kaos lugnat ner sig...kanske inte nu i natt men säkerligen under morgondagen. Har börjat lära känna min kropp och dess reaktioner rätt väl nu efter allt helvete som varit. Man vet att "okej, nu är det så här...då kommer det bli si och så"...visst, förväntansångest i bland kanske men oftast blir det rejäl jävla ångest.


"Men ge dig och ryck upp dig!" är det säkert någon som vill säga men OM det vore så enkelt så skulle jag aldrig ens hamnat i detta utan då hade jag gett mig och ryckt upp  mig så jag inte hade fått detta....och säkerligen hade alla andra hundratusentals människor som lider utav ångest/panikångest och depression också gjort det samma...men det är inte så lätt...det är tamejfaan inte lätt.


Alla är vi ju olika...och det är väl en jäkla tur...en del människor påverkas knappt utav saker som händer med dom och runtomkring dom. En del kan bara rycka på axlarna och borsta av sig. Andra suger åt sig utav allt som händer med och runtomkring dem och bär det med sig....vi funkar olika...

Om man skulle ställa upp 5 människor bredvid varandra som varit med om en och samma händelse så skulle det ge 5 olika upplevelser...vi är olika!!


Jag har ända sedan jag var barn varit en sån som sugit åt mig allting och burit saker inom mig...kanske just därför jag hamnade i detta jävla helvete som varit och stundtals är...önskar jag kunde finna svaren på allt. Kanske dags att prova på hypnos igen...och backa...

Av AME - 13 april 2012 20:08

Ja så var det så här fruktansvärt tyst, tomt och ensamt igen...guldkornen har åkt till sin pappa nu i kväll och denna tysnad är faktiskt FRUKTANSVÄRD!!! Tomheten med förstås...det blir liksom så påtagligt.


Inget guldkorn som helt spontant kryper in till en och säger "tycker om dig mamma", ingen som skrattar intill en i soffan framför teven, inga snarkningar och fisar från deras sovrum nu i natt, ingen som hostar, ingen som påkallar min uppmärksamhet, ingen att fixa mat åt etc...tyst och tomt  


Tror nog de flesta föräldrar som bor skilda kan känna igen detta när deras barn åker till den andre föräldern...det är verkligen fruktansvärt! Varje gång...


Sedan sa jag till hjärtat också att jag ville vara själv i helgen...men egentligen så ville jag inte alls vara ensam utan jag skulle bara testa honom lite men hans tolkning visade sig vara den jag trodde, inte den jag hoppades på.
Hans enda svar var "jamen då vet jag".....ingen fråga om varför eller någon kommentar på det som jag skrev....suck...blir faktiskt lite smått ledsen om jag ska vara ärlig.


Han hade alltså verkligen kunnat visa att han vill gå mot förändring men nej då.....så här sitter jag ensam i alla fall då fastän jag hade hoppats på motsatsen, att vi kunnat vara bara VI....2 vuxna...utan barnen...men...ja vad ska man säga?!?


Alla kanske inte kan läsa mellan raderna eller noterar då man skriver en sak fast på 2 sätt...kanske man måste tala/skriva i klartext jämt och ständigt, gång efter gång efter gång fastän man förklarat hur man tänkt och tänker.

Suck...


Inte lätt detta...önskar bara han kunde ÖVERRASKA mig någon gång i bland...


I kväll känns det som om det kan bli en tidig kväll...blir ju väldigt låg när barnen åker från mig och så även denna kväll. Sedan har jag under en tid burit en mask på mig...utåt har jag kanske sett ut att må rätt okej men invändigt....jaa...har burit en falsk mask kan man väl säga...

 
 

Av AME - 12 april 2012 22:44

 


Ja i går så åkte jag och guldkornen till himlabadet i Sundsvall och tillbringade 5 timmar i blötan...äldsta guldkornet fick ta med sig en kompis också eftersom det nog lätt hade blivit trist annars eftersom jag var tvungen att hålla koll efter lillasyster hela tiden.

Vi badade, plaskade, åkte rutchbanor, åt den medhavda pastasalladen, bubblade, badade, plaskade, åkte rutchbanor, åt glass, badade, plaskade, bubblade, åkte rutchbanor....efter 5 timmar var vi som vita russin så då klev vi upp och tog och begav oss till MAX för att få i oss lite i magarna...alla 4 tog vi nuggets mål och milkshake....satt fint det efter allt badande :-)


Väl hemkomna så var vi nog nöjda med dagen så det blev en stunds soffmys men sedan begav vi oss upp på övervåningen. Guldkornen slog på en film och jag satte mig med datorn en stund. Äldsta guldkornet somnade mitt i filmen ungefär men yngsta guldkornet var fortfarande vaken då jag klev upp och slog av dvd och tv då filmen var slut men somnade rätt snabbt hon också sedan. Själv slog jag av datorn i samma veva och somnade rätt så snabbt jag också....tröööött och nöjd med dagen!


Dock fick jag bita i hop flertalet gånger under tiden vi var där för gråten kom mig upp i halsen flertalet gånger då jag såg glada och skrattande familjer...saknaden gjorde sig påmind och det gjorde ONT!!!


I morse vaknade jag vid halv 6 första gången men somnade sedan om till strax efter 8 då jag fick ett sms utav min "lillsyrra" som frågade i fall det bjöds på morgonkaffe...eftersom jag fortfarande låg i sängen så fick svret bli att halv 10 var kaffet klart. Låg kvar ytterligare en stund i sängen innan jag klev upp och fixade mig i ordning för dagen. Klockan 9 väckte jag guldkornen också men jag är säker på att de hade sovit ett bra tag till om jag inte hade väckt dom....mammas sömntutor !


"Lillsyrran" kom och kaffade och en stund senare så kom även hennes man upp och drack sig lite kaffe...

Har haft sotaren hit på brandskyddskontroll i dag och allt såg bra ut...enda önskamålet var att jag skulle fixa riktiga krokar mellan stegen från marken och stegen på taket så det ska jag väl försöka fixa. Den förra ägaren hade visst bara knytit i hop stegarna och det är ju så klart inte godkänt...


I dag har äldsta guldkornet varit med en kompis och jag och yngsta guldkornet tog och åkte och hälsade på ett par goda vänner en liten stund...kvällen har vi bara pyst på framför teven och datorn. Äldsta guldkornet och jag satt uppe och kollade på "se upp för dårarna" efter det att yngsta guldet lagt sig....


Nu är det natti natt här i huset...

Av AME - 10 april 2012 21:56

Ja vad ska man skriva om de dagar som gått sedan jag skrev sist (lördags)...


Äldsta guldkornet sov ju över hos en kompis då från lördag till söndag så jag och yngsta guldkornet hade lite film mys med popcorn och dricka...gjorde kväll rätt så tidigt för vi var båda 2 rätt så trötta och hon ville sova i min säng och det är ju så underbart att höra sitt barns lugna andetag och se på dem när de sover så rofyllt och fridfullt...och sov gjorde vi, ända till klockan var 5 i 10 på söndagen!!


Soffmys och frukost, lite wiiande och sedan gjorde vi oss en tur upp till min kusin och hennes familj på deras torpställe. Inget vidare skönt väder ute måste jag säga...visst, solen värmde men det blåste småspik och jag blir ju frusen för minsta lilla nästan jämt nu för tiden...antar det beror på att jag tappat så mycket i vikt...fasen förr frös jag ju nästan aldrig!?!?


Äldsta guldkornet kom hem lagomt till middagen och lite senare kom även hjärtat tillbaka till oss och vi satte oss och kollade på lite film och spelade på kvällen...vet inte vad det tog åt mig men jag kände mig jätteseg så då yngsta guldkornet började bli trött där vid halv 10 så gick jag faktiskt också och la mig och tvärslocknade.


I går då jag vaknade förstod jag varför jag känt mig så seg och trött...vaknade nämnligen med ont i halsen. Kände mig så pass hängig att jag var tvungen att få lägga mig en stund mitt på dagen och jag tvärdäckade då också 1-1½ timme ungefär.


Sen var hjärtat, guldkornen och jag hem till mina föräldrar en liten stund och fikade...kvällen bestod utav det gamla  vanliga dvs teve, wii & soffmys...och för mig blev det natti natt då yngsta guldkornet gick och la sig strax efter 9.
Hjärtat och äldsta guldkornet satt och tittade på någon ny serie som höll på till strax efter 23...


Nu till morgon drog hjärtat i väg härifrån till jobbet...inget hej då innan han for utan han måste ha smugit sig upp för jag vaknade inte ens då han klev upp. Ville inte väcka oss sa han och det var ju omtänksamt i och för sig...men han hade kanske kunnat lämna en liten lapp då han for...och låst dörren kanske.

Barnen och jag sov till klockan var över halv 10...

Mitt halsonda har varit något bättre i dag men riktigt bra är det inte :-(


I dag var det tänkt att vi skulle ha gjort ett litet besök på en gård där det finns åsnor, hästar, getter, grisar etc men jag fick aldrig något svar då jag ringde så antagligen kanske tjejen som driver gården jobbade eller var borta....får göra ett nytt försök någon annan gång.


Nu blir det snart natti natt här...i morgon tar jag med mig guldkornen + en kompis till äldsta guldkornet och åker i väg till himlabadet i Sundsvall (äventyrsbad) och tillbringar dagen där...lär ju se ut som russin då vi kommer därifrån för man vet ju hur länge barn kan vilja bada, hahaha!!!

Av AME - 7 april 2012 12:04

Ja i natt blev det inte mycket sovit kan jag säga....äldsta guldkornet vaknade vid halv 3 och hade jätteont i magen. Kände sig bajsnödig men kunde inte bajsa och visste inte hur hon skulle ligga för att det skulle kännas minst ont i magen....mamman i huset låg alltså på "aga" (helspänn) från halv 3 och ända tills i morse.

Guldkornet var upp på toan flera gånger men kunde inte få ur sig något...slutade med att hon halv 5 kräktes upp allt påskgotta och då släppte det onda i magen.


Uppenbart att det magonda berodde på FÖR mycket påskgotta...inte första gången hon får så där ont i magen då hon ätit massa godis och annat nämnligen. Det var en blandning utav popcorn, chips, dip, godis, choklad, läsk, mat.....antar det är en "arbetsskada" man har som kollar spyan när barnen kräks...hrkl!


Efter det att hon fått proppen att släppa så gick hon ner och la sig på soffan och då kunde ju givetvis inte mamman ligga kvar i sängen utan jag klädde på mig och gick ner jag också. Efter ett tag somnade guldkornet på soffan under fleecefilten så jag blev sittandes och kollade på Ronja Rövardotter på teven...när sedan hjärtat vaknade så gick jag upp och la mig och somnade till en stund. Var väldbehövligt kan jag säga eftersom det bara blev ungefär 1½ timmes sömn då innan hon fick ont i  magen...


Nu är klockan 12 och äldsta guldkornet har cyklat hem till en kompis så hon blir väl utflugen i dag. Hjärtat åkte hem till sig men återkommer igen i morgon. Jag och yngsta guldkornet sitter och tittar på "oliwer twist" på dvd...funderar lite över vad vi ska ta och hitta på för något i dag...hmmmm, får vi ta å fundera lite på.....

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards