Alla inlägg den 6 februari 2013

Av AME - 6 februari 2013 19:24

Dagen började tidigt då jag slog upp ögonen redan klockan 10 över 4 till morgon...men jag klev inte upp då utan låg kvar och läste, löste korsord, kollade datorn, skrev och lyssnade på musik tills klockan var strax efter 8.


Ingen feber i dag tack och lov men nyser, hostar och småsnorar...har hostat så magen är alldeles ond och öm och jag kände utav mitt navelbråck också tidigare men det lyckades jag "hålla inne" med hjälp utav att trycka emot det.

Tror faktiskt jag måste ta tag i detta med att träna mina muskler nu innan de fasen förtvinar helt och hållet...


Hade ju tänkt åkt i väg och uträttat lite ärenden i dag på bland annat apoteket + att jag skulle ha tankat bilen men det har snöat och haft sig under större delen av dagen och väglaget har inte sett något vidare ut så jag har hållt mig inomhus och hemme hela dagen i stället. Tvättat undan lite och legat och läst...


Har haft lite utav en otursdag också i dag....på förmiddagen då jag stod och plockade ur tvätten ur torktumlaren så slog jag in pannan i en hylla då jag skulle resa mig upp..resultatet, ett litet jack, blånad och ömt och sedan nu på eftermiddagen så klev jag på den ena kattens svans uppe vid trappans början på övervåningen och det ledde till att jag hjulade ner för hela trappen och slog mig typ överallt...ryggen, arselet, benen, nacken, armarna....så otur milt sagt!


Blev en liten dum sak på morgonsidan också då jag berättade för en vän att jag tappat min tro på denne och slutat hoppats på saker och ting men efter att ha fått saker förklarade för mig så känner jag fortfarande både tro och hopp på denne person....för HUR ska man kunna veta om saker om denne inget berättar?!

Jag är mån om de människor jag har runtom mig och det hoppas jag att alla vet om.
Så nu bevarar jag min tro och mitt hopp inom mig åter igen...


I helgen ser det ut som om jag kommer att få besök någon utav dagarna i alla fall och det ser jag ju fram emot...det gör jag ju i och för dig med ALLA besök som kommer till mig eftersom alla är varmt välkomna i mitt hus. Spontana besök värmer men inplanerade är också trevliga.


På lördag kör de 90 tals afton i grannbyn på föreningen där...mycket möjligt att man kanske åker dit en sväng för att ta sig en öl eller 3 och surra med lite folk och träffa lite folk, jag menar det är ju aldrig fel att omges och umgås.


Nu blir det soffhäng resten utav kvällen till dess det börjar bli dags att krypa ner under täcket...i morgon MÅSTE jag åka på apoteket för i kväll intas sista medicinen, bara hoppas att apoteket har den hemma nu då också...annars blir inte de närmsta dagarna värst roliga skulle jag tro.

Kanske man kan hittas på att besöka någon och få sig en kopp kaffe och lite surr också....

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards