Alla inlägg den 20 februari 2013

Av AME - 20 februari 2013 19:44

Jag har länge sagt att jag har 3 stycken önskningar i mitt liv men jag vet faktiskt inte hur jag ska bära mig åt för att försöka få dem uppfyllda...


Att hitta kärleken står högst bland dessa 3 och önskan nummer 2 har väl lite med den första att göra eftersom jag så innerligt skulle vilja få uppleva det mirakel det är att bära och få föda liv igen, MEN den önskan är nog bara att ge upp skulle jag tro :( och det känns som en sorts sorg för mig eftersom detta är en önskan jag  burit på ända sedan yngsta tösen hade fötts för snart 7 år sedan...men jag har ju inte ens någon kärlek i mitt liv, finns väl inte en jävel som vill ha mig antar jag. Jag verkar ju bara duga till en enda sak...och inget mer...och så har det ju  varit nu sedan barnens pappa lämnade mig...jag är en leksak eller en disktrasa som man bara kan nyttja och slänga åt sidan.
Visst, jag kanske får skylla mig själv som tillåter detta men det gör jag ju bara av den anledningen att jag ju gärna vill tro det kan bli något mer...och att jag så innerligt vill att någon ska tycka om mig.


Tänker på den situation som blev så fel här i december...något jag emellanåt kan sörja. Eller sörja är väl kanske fel ord men något sånt känns av i bland. Saknar ju samtalen, kaffesurrandet och chattandet om de vakna nätterna....jag är uppriktigt LEDSEN över detta!!!
Men jag är ju så jävla dum i huvudet så jag förstår....faan också!!!

Jag ska ALLTID förstöra sånt som är bra, sånt som får mig att må bra, relationer med människor som lyfter...  :(


Men men...


Sen var det då den 3e önskan i livet och det är ju detta att få göra musik utav mina dikter och/eller få sjunga...men den önskan lär nog inte heller bli något utav...så egentligen kanske jag skulle lägga ner alla dessa 3 önskningar och drömmar som jag har?!


Jaaa...jag vet inte...just nu känns det som så i alla fall :(



Av AME - 20 februari 2013 16:43

ja det var allt som jag fick mellan ungefär halv 3 och halv 4 då jag klev upp....men sen gick jag och lade mig igen vid 8 tiden och lyckades få ytterligare 1½ timme så i dag har jag känt mig någotsånärt som levande i alla fall.


Efter att ha fått i mig en kopp the och 2 limpsmörgåsar så tog jag och åkte hem till min vän L en stund och surrade + kaffade utav lite tid och då jag åkte därifrån så fick jag låna med mig en gitarr hem så nu ska detta blonda dumhuvud försöka lära sig spela gitarr helt på egen hand...tjohoo, TUR det finns mkt att ta till sig på både youtube och andra sidor. Har ju funderat på att införskaffa en gitarr själv men L tyckte ju att jag kunde lånna denna och prova mig på det först innan jag köpte en egen...för på så vi kan jag ju känna mig för om det är något jag klarar av eller inte och om jag gör det kan jag ju lägga lite mer pengar på en gitarr sedan istf att köpa en billig nu och försöka lära mig.

Så nu skall nötas in ackord....


Men jag kan redan nu konstatera att jag trycker nog för hårt på strängarna för AJ vad det gör ont på fingertopparna...hahahahahahahaha!!! Ja ni vet väl att jag är blond och då fattar ni vad jag har gett mig in på...men jag vill kunna detta för det skulle underlätta så mycket i mitt skrivande också eftersom jag då skulle kunna tonsätta det jag skriver själv för jag har ju ännu inte kommit mig för att fråga någon om hjälp så...


Har gått an och sjungit och dansat runt här hemma för mig själv nu sedan jag kom hem och jag kan ju säga att jag är glad att ingen varken såg eller hörde mig...till och med katterna flydde sin kos!!!
Måste försöka skaffa bättre ljud så jag kan spela högre än det jag kan för när det är riktigt bra musik vill jag kunna vräka på och dessa datahögtalare jag har nu räcker liksom inte till i den volym jag vill ha...måste ha nåt värre :)

Får väl se vad man kan hitta som passar i pris också...det är ju det också!


Är så sugen på att hitta på något KUL men vet inte riktigt vad...kanske det är vårkänslor på gång här för jag brukar alltid kunna känna så här på våren eller så känner jag så utav den enkla anledningen att jag kanske helt enkelt börjar leva upp igen...som förr...jag vill ut, jag vill umgås, jag vill skratta, jag vill surra, jag vill avnjuta musik, jag vill dansa...jag vill vill VILL!!!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards