Alla inlägg den 22 februari 2013

Av AME - 22 februari 2013 22:44

Och jag tror den blev ganska så lyckad, barnen lyssnade på musik, dansade, åt gotta, titta på film.


En liten incident hände men det var inget allvarligt, en olycka kan man säga där en sak gick sönder...

Tösen blev med mig hem efteråt och sover alltså hos mig nu i natt så vi ska snart till att försöka sova här...

Av AME - 22 februari 2013 15:10

Åker till Fränsta i morgon i stället och pumpar däcken eftersom jag funderar på att göra mig en tur upp till mina goa vänner Kari & Anita i Ånge i morgon för att snusa på deras 6 småvalpar...


Satt här förut och sippade på kaffe och lyssnade på  musik samt skrev då jag fick främmande utav bästa L och det var trevligt, alltid trevligt då det dyker in någon på spontanvisiter :) händer ju inte allt för ofta men de gånger det händer så är det ett verkligt ljus i tillvaron...hos mig är det ju som så att dörren alltid står öppen för mina vänner och skulle den någon gång vara låst av någon anledning så går den alltid att låsa upp...så här är vänner välkomna vilken tid på dygnet som helst. Har jag lagt mig kliver jag mer än gärna upp om någon skulle få för sig att titta förbi...


OJ vad det töar i dag förresten....termometern visar just nu på +4.5 grader och det rinner (ja, RINNER) vatten från taket. Hoppas dessa stora is sjok som hänger från taket kan få tillfälle att tina ner nu så jag slipper vara rädd för att de ska rasa ner i huvudet då man går in och ut här. Det har tinat bra nog utav den is som hänger bara i dag och detta töande skulle ju fortsätta ett par dagar framöver så...nackdelen är väl att det med största säkerhet kommer att läcka in på det ställe igen där det läckt in tidigare vid töande men det får väl göra det då...det är ändå inget jag kan göra så mycket åt nu utan det får jag ta till våren då all is och snö är borta och då man kan riva ner väggen för att kolla hur pass mycket det läckt in och vad det ev kan ha orsakat.


På vissa sätt känner jag i bland att jag inte alls vill bo här jag bor men egentligen har jag det bra som har detta hus för trots allt så är det en frihet att ha ett hus i jämnförelse med att bo i en lägenhet. Visst, jag måste själv skotta snö, fixa med värme och allt som behöver göras MEN jag har friheten att kunna spela musik  mitt i  natten om jag vill, jag kan städa och föra liv efter klockan 22 utan att någon utav grannarna klagar. Jag kan gå ut på min egen gräsmatta och lägga mig och sola om sommaren och detta är MITT....inget jag bara hyr.
Så någonstans har jag väl börjar förlika mig med att jag ska bo här...just nu...


Om 1 ½ timme ska jag infinna mig på skolan och förbereda lite inför kvällens klassfest tillsammans med 2 andra föräldrar...sedan får vi se vad som hittas på. Troligtvis bär det av hem igen och titta på teven till dess det är dags att lägga sig men man vet aldrig, kan hända jag åker och hälsar på någon...om det är någon hemmavid som vill ha besök vill säga.



Av AME - 22 februari 2013 11:44

Ja tack gode någon att jag har fått den sömn jag fick nu i natt för hade det blivit en till natt med nästintill ingen sömn alls vette tusan vad jag hade gjort...men i natt har jag iaf fått/kunnat sova skapligt.

Har  varit ett par avbrott i sömnen dock så lite sönderhackad blev den...fick inte den där långa sammanhängande sömnen men har sovit i 4 omgångar och då ca 2 timmar varje gång så 8 timmar bidde det och vakentiden mellan dessa har legat på max 10 minuter så jag är nöjd!


Drömt har jag dock gjort vid varje tillfälle och det har varit en enda lång sammanhängande dröm hela tiden, en rätt rörig sådan där det har hänt en massa konstiga saker...skulle vara rätt intressant att ta reda på vad allt detta tok betyder!


Vaknade i alla fall till på riktigt då klockan var halv 11 (!!!) så nu sitter jag här med dagens första kopp kaffe och läser dagstidningarna, kollar bloggar och uppdaterar mig på fb...sedan behöver jag åka i väg till fränsta för att pumpa däcken bak på min bil och då tänkte jag kanske slinka in en sväng till min kära kusin eller så se om bästa C eller L är hemmavid för lite surrande.


I kväll har äldsta tösens klass + klassen under henne gemensam klassfest så mellan 17-21 kommer jag att vara "klassfestmorsa" och det ska bli kul...kanske man skakar på röven lite en annan också om det är så att de tänkt spela musik. Hahaha...nej det är väl bäst att låta bli antar jag eftersom tösen kanske skäms över sin mamma då!

Men som sagt, det ska bli kul att vara där med alla dessa goa barn!



Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards