Alla inlägg den 4 februari 2013

Av AME - 4 februari 2013 20:28

Låg ju sjuk för 2 veckor sedan och upptäckte att jag fick klåda i och på händerna och fötterna då jag fick feber och det har jag märkt av i dag också...det är en sån klåda så jag nästan blir VANSINNIG!!!

Det kan inte ha att göra med att jag äter alvedon i alla fall eftersom jag hade klådan redan innan jag tog någon sådan...otroligt irriterande i alla fall!


Har i alla fall varit på föräldrarmöte för äldsta tösen nu i kväll och det var ett bra möte med mycket bra information kring hur och vad de arbetar med...sedan blev vi informerade kring detta med klassresan och den är ju något barnen ser fram emot och han som håller i resan har fixat detta otroligt bra.

De kommer att åka söndagen efter skolasvlutningen med buss ner till Stockholm för att åka till Helsingfors och där ska de gå på sealife som är ett stort akvarium med massor utav olika fisar och vattendjur...jag, barnens pappa ochbarnen var dit 2008 och det var kul men jag tror nog det uppskattas mer nu då äldsta tösen är större. De sover 2 nätter på båten och då de anländer till Stockholm igen så har de en heldag på gröna lund och ur klasskassan kommer de att få en rätt stor fickpeng också så det kommer att bli hur bra som helst. Med på resan kommer 4 st pappor att följa med och bussen ner + kostnader för bensin har de blivit sponsrade med...TOPPEN! Lite synd kan jag dock tycka att man inte blev tillfrågad om man ville följa med men det blir bra detta :)


Sitter och tittar på "familjen annorlunda" nu och nog för att jag älskar barn och GÄRNA skulle vilja få vara med om miraklet att bära och föda 1 barn till så skulle jag nog aldrig palla med 9-10 barn. Kan tycka både det ena och det andra kring dessa storfamiljer men jag väljer att inget säga...det är ju en rikedom, men...


Känns som om det kommer bli en rätt tidig kväll nu i kväll, ska ta mig en kopp hett the nu och någon smörgås, blev sugen på rostat...inte bra för mig att äta vitt bröd förvisso men det är ju så gott, och får jag ont så får jag väl skylla mig själv! Efter den koppen blir det nog alvedon och andra medikamenter och sedan kryper jag nog ner under täcket och spelar lite wordfeud, ruzzle och annat innan jag försöker slå igen mina blå ögon...och sedan hoppas jag få sova och vakna utan huvudvärk, feber, hosta och snorande!


G-natt <3

Av AME - 4 februari 2013 14:29

Och kan konstatera att jag har feber...38.3.
Inte så mycket alltså men feber dock, anar dock att den är på väg uppåt för jag sitter och fryser fastän jag dragit på mig långkoftan och tjocksockar.


Barnen tycker det är varmt här inne så...tempen stiger väl :-(

Barnen blir ju hämtade av sin pappa runt 15-15.30 och då tänker jag inta febernedsättande * 2 och lägga mig under filten på sängen till dess jag ska i väg på kvällens föräldramöte...sen efter det blir det hem igen och koka ihop ett äckligt kollijox som jag hoppas kunna ta död på alla baciller...

Jag vill inte vara/bli sjuk nu igen då det är min egna vecka, jag var ju det förr förra veckan!!!

Jag vill umgås och träffa människor runtom mig denna vecka...inte ligga ensam igen och få spunk på dessa väggar!!!

Men...det är väl bara till att försöka göra det man kan för att mota detta, annars tvingas man väl "gilla läget" i alla fall :-(

Av AME - 4 februari 2013 11:06

I natt har jag sovit MEN har drömt så otroligt mycket konstiga och hemska och ledsamma saker så jag vaknade tidgit...04.45 slog jag upp ögonen och det tack vare en dröm som fick mig gråta.


Kunde inte somna om sedan utan låg vaken och kvar i sängen till dess klockan ringde 20 över 6...detta uppvaknande gav mig ju så klart en djävulsk migrän så då barnen åkt i väg till skolan intogs medicin och jag kröp ner under täcket en stund i hopp om att den skulle ge med sig...jo pyttsan!


Möjligen att den gått mer mot "vanlig huvudvärk" nu men det känns fasen inte bra...känner mig lite halvhängig också, skulle väl bara fattas att jag går och blir sjuk nu igen! Hostar och kliar i näsan...det bådar ju inte gott precis :(
Så man får väl se vart det bär i väg...känner mig varm också men tänker INTE kolla någon temp.


I dag kommer barnen tillbaka till mig en stund efter skolan för att packa i hop sina saker och sedan hämtas de utav sin pappa här på eftermiddagen så nu är det en vecka som Anna-Maria som gäller. Tro vad den veckan har att erbjuda...hoppas kunna få/göra den fylld utav olika positiviteter som gör att jag fylls upp med energi för det känns det som om det behövs nu.


Att omges och umgås med mina vänner är ju något som fyller på med energi så det ska jag nog se till att försöka göra...hoppas kunna hälsa på många också går jag ju och hoppas på att själv få besök kanske.

Ett par av mina vänner har i helgen fått 6 stycken små valpar så dit hoppas jag ju kunna få komma...dock brukar de vilja att mamman får vara i fred med sina valpar första tiden men jag ska nog försöka ta mig dit och hälsa på ändå oavsett om jag får snosa på valparna eller inte för det var länge sedan jag träffade mina vänner, för länge sedan!


Nu slänga in en tvätt och sen invänta barnen som kommer en stund...till dess tror jag att jag tippar omkull mig på soffan faktiskt. Huvudvärken är banne mig INTE kul :-(

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards