Direktlänk till inlägg 6 maj 2012

Döm mig INTE

Av AME - 6 maj 2012 15:02

Förän du gått i mina skor och varit i mina kläder samt levt mitt liv...INGEN förutom de närmaste som känner mig vet hur saker och ting varit och är.


Få mig INTE till en usel människa för det är jag inte, allt jag velat och vill är att saker ska gå rätt till och jag accepterar inte att bli vare sig utnyttjad eller bahandlad som skit. En människa har sina rättigheter och skyldigheter i sitt liv...mina skyldigheter har jag stått och står för men även jag har rättigheter...det har alla! Saker ska gå till på ett rätt och riktigt sätt och gör de inte det....ska man bara finna sig i det då fastän man vet att man tom har laglig rätt till saker och ting?

Men vissa lagar kanske inte är till för att följas? Varför finns de då kan man ju undra...


När jag var barn och yngre fann jag mig i det mesta och sa aldrig något...accepterade sparkar, slag, utnyttjande, övergrepp och annat...i dag vet jag att acceptans för detta var fel! I dag håller jag inte tyst, i dag visar jag vad och hur jag känner...och det finns INGET fel i det. Jag säger även i från...tidigar bara tog och tog jag.


Jag VET att jag är en bra människa och det spelar ingen roll vad folk anser, tycker och tänker...och så länge som de kunniga inte anser att jag har problem eller är sjuk så är jag ej heller det. Okunniga däremot får tycka vad de vill...ovetande likaså.


Jag är en trasig människa med en trasig själ men det är inget jag har blivit sista åren...det grundades redan då jag var liten. När jag föll ner i min depression så kom även allt det som varit och hänt då jag var barn och tonåring över mig så det var inte enbart separationen om ni tror det, det var så mycket mer. Depression och krisreaktion står det i min jorulnal...det var den diagnos som gavs DÅ.


En människa kan inte bära på hur mycket som helst för förr eller senare så kommer det över en, slår hårt hos vissa men långt från alla...


Avslutar med orden som en mycket kunnig människa skrivit...

"Depression är INTE ett tecken på svagnhet utan ett tecken på att man varit för stark under en allt för lång tid"


Sedan betänk detta...

"att säga en sak innan man vet och tänkt efter är som att torka sig i arselet innan man har skitit"

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards