Direktlänk till inlägg 6 maj 2012

Gällande svar på...

Av AME - 6 maj 2012 20:11

en del kommentarer vill jag säga att jag svarar för mig de gånger folk har fel eller ger mig skit eller tror sig veta saker bättre om mitt liv. Och är folk otrevliga mot mig så är jag otrevlig tillbaka...för så som en behandlar en vill denne själv bli behandlad?


Jag VET att jag behandlade folk illa då jag VAR sjuk men så har jag bett om URSÄKT också fastän jag egentligen inte behövt det...för inte kan man be om ursäkt för att man blev sjuk? I så fall ska alla med en sjukdom eller som befinner sig i ett sjukdomsTILLSTÅND be om ursäkt för att de är sjuka?


Diabetiker ska be om ursäkt för att de har brist på insulin och en person med ångest och depression ska be om ursäkt för att serotoinhalten är för låg eller att halten av något annat ämne ligger för lågt? Det är liksom sak samma...

Ska en person som ramlar och bryter benet på flera ställen be om ursäkt för att han ramlade och ska då en människa med brott på banor i ens inre be om ursäkt för att de är brustit?


Säger man till den som brutit benet att bara rycka upp sig? Nej självklar gör man inte det...och då gör man ej heller det med en person med ångest eller depression...det är liksom sak samma jämnförelsevis men det är det ingen som tänker på?


Jag har varit fri från mina diagnos sedan augusti 2010 och inget är återinskrivet i mina journaler.

Att vara ledsen över saker och ting är helt normalt, att gråta är att bearbeta, att prata är att bearbeta, att fråga är att bearbeta, att gå igenom minnen och situationer är att bearbeta.

Kanske jag ska lägga ut journalutskriften här eftersom somliga verkar kunna ställa egna diagnoser?


Att jag fortfarande går på samtal beror på andra saker, där pratar vi till störst del just nu och sista tiden om min barndom och uppväxt eftersom det också var en bidragande orsak till det TILLSTÅND jag hamnade i, och vad beträffar min sjukskrivning så är det affektiva som anser att jag inte ska ut i jobb ännu. Kanske jag ska börja så smått med arbetsträning, får se vad som sägs då jag ska dit nästa gång. Denna gång lär det inte bli så mycket prat om min barndom etc utan det lär mest pratas om det som varit och hänt sista tiden.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards