Direktlänk till inlägg 10 maj 2012

Jahopp...

Av AME - 10 maj 2012 15:47

då har man varit till vårdcentralen och träffat läkaren och pratat runt detta med mina provsvar som påvisade vitamin och mineralbrist...kommer att få en sorts "multivitamin" utskriven på recept som ska innehålla mer utav samtliga vitaminer och mineraler än de multivitaminer som man kan köpa receptfritt och på hälsokost etc...ska äta dessa sedan i 4 veckor och sedan ska jag åter för att ta nya prover.

Mitt hb hade ökat i alla fall sedan jag började med järntabletterna men låg fortfarande under det normala men jag ska fortsätta ta dessa som jag gjort hittills fram tills jag ska åter igen + att jag ska försöka äta lite "järnrikt" kostmässigt...


Frågade läkaren om detta kunde ha något samband med den migränhuvudvärk jag haft till och från under sista tiden och som varit rätt besvärande och visst kunde det ha något samband så jag får väl se om migränen ändrar karaktär i takt med att värdena stiger eller att det åtminstonde kan bli så att den inte dyker upp lika "ofta"...


Innan läkarbesöket så var jag i väg och kaffesurrade hos en kompis och passade då även på att busa och tjusa lite med hennes 2 solstrålar till barn..alltså maken till leende barn vet jag inte om jag träffat så mycket tidigare...de ler och skrattar bara man tittar på dem nästan och leende och skrattande barn kan ju lyfta en rejält!


Något som verkligen lyfter mig nu är att i kväll kommer mina guldkorn till mig och jag hoppas de kan få vara hos mig nu fram tills på onsdag och iinte bara tills på måndag...somliga ska ju hålla så hårt på veckorna men jag tycker bara det är onödigt då jag ändå är hemma. Tycker egentligen att barnen kan få styra lite i den mån det funkar men....jaaa...och nu blev det ju på grund utav en viss anledning så att de inte kunde komma i månadgs som de "skulle" utan nu först i kväll så...jag HOPPAS de får vara hos mig tills på onsdag. Sedan på torsdag åker de nämnligen till sin farmor och farfar då de har extraledigt från skolan på fredag som ju är en "klämdag"...


Längtar efter mina guldkorn så det värker i mammahjärtat just nu...men klockan 20, efter fotbollsträningen så kommer de   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards