Direktlänk till inlägg 26 maj 2012

Tror nog...

Av AME - 26 maj 2012 10:38

jag får be de kontakterna på affektiva som har tillgång till bloggen att förklara saker och ting för vissa trögfattade människor här för så snart jag förklarar hur JAG känner, hur JAG funkar så blir man idiotförklarad...


Vi är alla olika människor (och det är en jävla tur det!) och vi hanterar saker på olika sätt, vi påverkas på olika sätt av saker och ting, det en gråter för kanske en annan skrattar åt, det finns känslosamma människor och det finns känslokalla (och tack och lov är inte jag en känslokall sådan!)


Saker som händer en sätter spår....se tillexempel på en männsika i krig, är det bara för denne att rycka upp sig då han/hon återvänder hem? Nej...och jag tror ingen skulle säga till denne person att det är väl bara att glömma?

Men till mig säger ni det...fattar ni inte att saker som hänt (sedan 6års ålder) har varit mitt krig?


Sexuella övergrepp som barn, psykisk och fysisk mobbing hela skolperioden (även där övergrepp), utnyttjande, skiljsmässor av olika slag, förluster, aborter, hån, glåpord, sorg, motgångar etc etc....

Men jag kanske bara ska glömma den där jävla äckliga kuken jag fick itryckt i mig då jag var barn?!!

Jag kanske bara ska glömma då Anders och Kjell stoppade in tistlar och brännässlor innanför tröjan på mig och gnuggade med tills jag blödde då jag var 9 år...kanske jag inte ska låtsas om de ärr jag har på min rygg efter detta?


Jag är en känslosam människa som bär på minnen men kalla mig faan inte sjuk då jag inte är det!
Kanske det är er det är fel på som inte kan fatta att detta är mitt liv, mina dippar, mina känslor...jag kan bara inte glömma!!!! 


Men jag har försökt och jag försöker.....fråga de som VET!!

 
 
Ingen bild

Inga-Maj

26 maj 2012 11:48

Ignorera kommentarer som du inte orkar med.

AME

26 maj 2012 14:09

Kanske får göra det...men så är jag ju en människa som vill kunna förklara mig. Fast egentligen ska man väl inte behöva förklara sig jämt kanske....saker ÄR som de är...

 
Ingen bild

Inga-Maj

26 maj 2012 21:05

Nej du behöver inte förklara dig för någon. Det är ditt liv ingen annans.
Det finns så många som tycker & lägger sig i så det orkar man inte med att tänka på. Att dessutom behöva försvara sig.
Nej ignorera & tänk på något glatt :-)

AME

26 maj 2012 22:33

Är ju egentligen rätt lönlöst att förklara saker till de som inget vill förstå heller så du har nog rätt... :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards