Direktlänk till inlägg 14 februari 2013

Alla hjärtans dag....

Av AME - 14 februari 2013 15:44

ja det är vad som står i almanackan i dag men det är inget som brukar firas just och har så ej heller aldrig varit.
Eller joo...jag blev faktiskt uppvaktad utav barnens pappa på alla hjärtans dag, den första alla hjärtansdagen gav han mig ett set i guld bestående utav örhängen och halsband med diamant i halsbandet.


Detta var något jag bar på mig från den dagen och som jag bar med kärlek...fram till dess att det blev som det blev och jag i ren ilksa och sorg slet av mig det och slängde det ute i skogen vid en utav mina strapatser då jag låg inlagd.
Kan ju säga att jag ångrar mig djupt...jag hade ju inte behövt kasta det!!! :(


Jag uppmärksammade honom också vid ett par tillfällen under våra år tillsammans och det samma gjorde jag med honom jag hade ett förhållande med tidigare...men under alla år som ensam innan jag träffade barnens pappa och nu sedan jag blev "ensam igen" så har denna dag bara varit känslomässigt jobbig.


I skolan gjordes det kort som gavs från vän till vän, kille-tjej, men jag fick aldrig något och de kort jag gjorde till mina föräldrar hamnade i sopkorgen efter någon dag...så så uppskattat och firat var det.

Jag har kort etc sparade som mina barn gjort och de har värmt enormt i mammahjärtat kan jag säga.
ALLT som mina barn gjort på dagis och skolan har varit sådant som jag tagit till mig i mitt hjärta och som varit de mest värdefulla jag fått...mina älskade guldkorn <3


I dag damp det ne en elräkning i lådan...på 6000 spänn!!!
Hur i helvete ska man klara av att betala en sådan då man får ut drygt 8500-9000?
Har ju lån som amorteras också och sen ska det ju handlas mat och tankas bil...och nej, någon hjälp från soc får jag inte för det har jag bett om så många gånger tidigare så det tänker jag inte ens göra en gång till eftersom det känns som en spark i magen varje gång...de hjälper ju inte ens till med detta med mediciner fastän jag vet att de ska göra det!


Banne mig att man ska måsta ha det så här....JAG VILL HA ETT JOBB!!!
Det är faan inte roligt att få ut 11 000 mindra i månaden nu motför vad jag hade då jag jobbade. Söker alla jobb som tänkas kan men får inget fastän jag har lång erfarenhet och utbildning...nej då sätter de hellre in någon som knappt har erfarenhet i stället. Behöver jag säga att jag skulle kunna bomba denna kommun pga det de gjort mot mig?!


Nu har jag ju inte bara sökt jobb i denna kommun i och för sig utav även i grannkommunerna men vad mer kan man göra än att söka?! Flytta går ju liksom inte så man står med ena foten fast i dynghögen hur man än gör....fy faan!!!


En klen tröst då det gäller mitt boende är ju sommarhalvåret för då bor jag jäkligt billigt i alla fall...men det är ju en klen tröst just nu :(


I dag blir det våfflor, grädde, glass och sylt till middag här hemma, inte så mycket i matväg kanske utan mest bara bukfylla men nåt ska man väl fylla buken med? Sen i kväll blir det tårta...snodde i hop en sådan trots att vi inte firar denna dag...



 
 
Ingen bild

Linda

14 februari 2013 20:21

Kolla s-kommuns hemsida söker både personliga ass personal till boende och hemtjänst per

AME

15 februari 2013 22:24

Har sökt i Ånge, Sundsvall, Timrå, Bräcke och Östersund under denna tid....men jag fortsätter söka och söka.
Egentligen "får" jag inte söka jobb eftersom jag är sjukskriven men har så gort ända sedan jag blev uppsagd våren 2011....

 
Ingen bild

Inga-Maj

15 februari 2013 21:06

Usch stackare :-(
Testa att söka annat jobb än det du har utbildning för.

AME

15 februari 2013 22:22

Jodå, jag har sökt sådana också...egentligen "får" jag ju inte söka arbete så länge som jag är sjukskriven men jag har ändå sökt jobb ända sedan jag blev uppsagd våren 2011...
Men det är liksom bara att fortsätta söka, söka och söka....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards