Alla inlägg den 2 december 2011

Av AME - 2 december 2011 17:59

I morse lämnade jag mina guldkorn på skola och förskola, lämnade dem där med visst vemod eftersom jag inte får ha dem hos mig nu över helgen pga de ska åka bort...det kändes i mammahjärtat att komma hem till huset med vetskapen om att inga skratt, inga snusningar & fisar och inget mamma/döttrar mys kommer höras/vara under de närmsta dagarna....saknar mina guldkorn så mycket!!!


Mycket annat jag saknar också :-(


I stället för att sitta hemma och fundera och känna så tog jag och åkte upp till Ånge en sväng mitt över dagen. Träffade en kompis och fikade på coop en stund och sedan så var jag till min moster och grattade henne i efterskott på hennes 86 årsdag...hittade en jättefin glasängel med värmeljushållare som present, vill ha en sådan jag också...hehehehe!!!


På eftermiddagen ringde min återfunna vän & syster och påpekade att det syndes på mig att saker och ting kanske inte var så jättebra just nu och hon måste ju läsa mig som en öppen bok...för det är ju så det är...att det dippat neråt för tillfället. Ska ta tag i detta med min medicinering igen, ringa affektiva/jouren, ringa apoteket och ringa distriktssköterskan för att få till detta med medicinering igen....jag vet ju att det är ett måste, att jag måste återuppta den biten om jag inte ska dimpa ner allt för mycket. Min väns man uttryckte även sin oro över att han INTE ville vara med om samma sak som hände för nästan 2 år sedan...och något sådant vill jag inte utsätta någon för igen...så det är ett MÅSTE att återuppta detta!!!


Mina älskade vänner


Hjärtat kom till mig här på eftermiddagen, skönt att ha honom här...även fast saker är som de är. Blev lite arg på honom...tog åter upp detta med allt som han är skyldig mig. Ville få honom att förstå hur mycket jag lagt ut på och för honom sedan augusti förra året då det så att säga blev vi. Bara semestern nu i år kostade mig 12 000 och där betalade han ingenting utan jag bekostade allt....sedan har det hänt flera flera gånger att jag betalat hans saker då vi varit tex till birsta, på dollar, på ikea, på willys, lidl etc....och varje gång har jag fått höra "du får igen pengarna bara jag får pengar från f-kassan"...men jag har inte fått igen 5 öre ens.


5000 har han lovat mig då han får ut lite pengar efter sin farfars syster men 5000 är långt från allt jag lagt ut för/på honom....kostnaden för mat, bensinkostnad, boende och alla inträden för hans del på vår semester blev ju drygt 4500...och sedan rör det sig kanske om ungeför lika mycket till (om inte snäppet mer) som jag lagt ut sista året. ...5000 får jag och punkt slut! Fastän det handlar om det dubbla...


Och dom pengarna får jag inte innan detta år är slut utan det dröjer......om jag ens kommer få dom över huvudtaget ?!


Som om jag sket pengar!??

Jag får fasen mindre ersättning varje månad än vad han har...jag har högre månadskostnader än vad han har + att jag har 2 stycken barn. Fattar liksom inte hur han tänker....också blir han sur för att jag vill ha betalt?!?!?!

Har jag fel....ska jag bara ge ge och ge? Ska jag bara acceptera....jag känner mig utnyttjad!!!


Min ekonomiska situation är under all kritik just nu och jag går snart på knäna om inget drastiskt händer...jag vill JOBBA!!! Jag vill känna mig värdefull!!! Jag vill göra nytta!!! Jag vill INTE ha det så här.....


Jag vill komma upp på fötter, jag vill stå stark och jag vill leva ett bra liv....och under det liv jag har kvar vill jag uppfylla mina drömmar, önskningar och annat...LEVA vill jag !!!


 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards