Alla inlägg den 22 december 2011

Av AME - 22 december 2011 23:58

Vägde mig förut här i kväll och vågen visade på ytterligare 2 tappade kilon...så nu är det 97 kilo som har försvunnit utav mig sedan jag gjorde min gastric by pass operation den 16 november 2009.

NITTIOSJU jävla kilon....fatta hur mycket det är!!!


Faan vad jag måste ha varit grotesk!

Jag vet att jag var stor, fet och tjock men SÅ stor! Förvisso så trodde till och med dom på invägningen på kirurgen att vågen visade något fel då jag klev upp på den då vid första besöket där och även vid vägningen samma dag som jag opererades...kan man skylla på extra tung benstomme tro?


Tyvärr har jag inte så många foton utav mig själv från min tid som stor...men de jag har kommer jag göra ett kollage utav. Ett kollage med foton från då och nu....kanske kan jag få en annan bild av det stora jaget och nu det mindre jaget...

Ett par jeans är det enda klädesplagget som jag har kvar från det att jag var som störst och de är enorma. 2 utav mina vänner fick plats i dom...det säger väl en hel del om storleken...


Från strlk 58 till strlk 42...(mindre på tights) Från storlek XXXL till storlek M...i vissa fall har jag kunnat ha S till och med.

Tyvärr har ju även brösten krymt...eller blivit längre kanske man kan säga...hahaha!!!

Så sa i alla fall min 5 åriga dotter " -Mamma, vilka långa tuttar du har."....ja vad säger man...barn är underbara...och ärliga!!!


Min kropp har lite för mycket hud här och där...men vet ni vad...hellre det än allt fett...visst fasen skulle jag vilja göra plastikoperationer och ta bort överskottshud här och där...men jag duger som jag är...och den/de som tycker om mig får göra det så som jag är...


Natti natt!!

Av AME - 22 december 2011 22:03

Kvällen har ägnats åt lite tevetittande och wiiande...super mario party 8.

Sådana saker tycker jag om att göra och nu då hjärtat var med oss kändes det som en liten familj...MEN jag är fortfarande VÄLDIGT besviken på att han väljer bort oss på julafton. Dock har han lovat att komma på kvällen så jag hoppas att han kan hålla den biten nu då...


På juldags morgon är det tänkt att jag ska åka i väg runt halv 6 tiden för att medverka på julottan på bethel i stöde tillsammans med gospelkören. Det är sedan tänkt att hjärtat och barnen ska komma och lyssna också då julottan börjar klockan 07.00...det är dock inget måste, men jag HOPPAS att de vill göra det. Vet dock att min kusin kommer att vara på plats för mitt kusinbarn kommer antingen att köra häst eller rida dit till kyrkan. Sedan kommer det säkert att komma ekipage med häst och släde för så har det gjort varje år...så mysigt att se och höra då de kommer...bjällrorna låter och facklorna glittrar så fint.


Intill mig sitter nu mitt yngsta guldkorn, sagoläsning blir det nu. Tror dock att hon kommer somna väldigt snabbt.

Äldsta guldkornet sitter också här intill, hon vickar och vickar på en av sina tänder som sitter VÄLDIGT lös...mamma skulle säkert kunna rycka loss den men det får jag inte...tro när tandfen kommer till henne...tanden har varit lös jättelänge.


Nu, natti natt...i morgon en stress & jäkt dag i staden....gruvar mig att vara bland en massa människor...men men..

Av AME - 22 december 2011 16:09

Saffransbullarna är gjorda, jannson står i ugnen, veden är hemkörd och inkastad i vedboden...strax dax för middag = spagetti och köttfärssås...chokladbollar ska rullas i kväll också kommer faktiskt hjärtat ner till oss i kväll! KORS!!


I morgon bär det som sagt iväg till staden för att införskaffa det sista inför julafton..något litet paket till också det sista i matväg. Antar att det som vanligt kommer att vara hur mycket folk som helst och att man får köa i kassorna. Nu är det ju inte så mycket som jag ska handla men jag befarar ändå att jag kommer bli borta hela dagen.


I morgon hoppas jag också att det kommer paket med posten...har nämnligen beställt en varsin julklapp åt barnen via nätet. Enklare så än att ställa sig i kö för dessa. Äldsta tösen är SÅÅÅÅÅÅÅ nyfiken på vad det kan vara...men se mamma håller tyst, det får man se då man öppnar paketet på julafton...tralla lalla laaaaa...hihihi!





Av AME - 22 december 2011 11:57

Barnen sov tills klockan var nästan 9 i morse...blev mäkta förvånad över det för annars brukar de kunna vakna vid 8.

En annan har sovit som en kratta i natt men det är jag så van vid...sova, vad är det?! Knappt mina sömntabletter hjälper...visst, jag somnar men vaknar efter ungefär 1½ timme....suck!!


I dag ska jag och barnen baka saffransbullar och göra janssons frestelse. Får se om vi gör lite neg...öhh, chokladbollar också. Vetebullar var det också tänkt att göra men vi får se hur mycket mjöl det blir över efter det att vi bakat saffransbullarna...


Får hem lite mer ved också i dag och det är ju bra för det börjar tryta väldigt i vedboden. Får bara 1½ kubik nu men de kommer med mer efter jul...de hade inte rätt längder kapade just nu utan skulle fixa det i mellandagarna. Denna gång blir det inte enbart granved utan det är blandat björk och gran...perfekt eftersom björkved ger en annan sorts värme och jag får upp varmvattnet i högre temperatur med björk utan att behöva tokelda.


Sedan HOPPAS jag nu att hjärtat kommer till oss i kväll för i morgon åker jag till Sundsvall för att inhandla de sista julklapparna och julmaten som skall vara och jag vill komma i väg i tid.

Hjärtat ska passa barnen under den tiden jag är borta...

Är fortfarande VÄLDIGT besviken på honom över att han inte vill vara med oss på julafton utan ska i vanlig ordning (som de senaste 42 åren) vara hemma hos sina föräldrar. Efter 1½ år trodde jag att det var VI...och eftersom detta är min första jul med barnen sedan min separation så hade jag faktiskt trott att vi skulle vara tillsammans.


Det lustiga i det hela är att han faktiskt sa det förra julen...då var jag jätteledsen eftersom det var min första jul utan barnen sedan dom föddes och då sa han att vi skulle vara tillsammans denna jul...men det, liksom en massa annat...har han glömt. Det är mycket han glömmer....men men....tycker ju om honom så jag får väl ta på mig en mask och låtsas om som om ingenting...men jag kan säga att jag känner mig JÄVLIGT sårad och jag tror säkerligen att barnen är ledsna dom också....han är ju trots allt deras "bonuspappa" om man säger så och en del i barnens liv.


Nu...bullbak med barnen...återkommer !

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards