Alla inlägg den 10 december 2011

Av AME - 10 december 2011 23:28

så jag hinner alltså med ett inlägg även i dag.

Poade på här hemma på morgonen men jag ska villigt erkänna att jag kände mig både trött och väldigt seg.

Yngsta guldkornet kom vid halv 12 för klockan 12 var hon bjuden på kalas hos sin kompis Desirée som fyller på självaste lucia men som hade sitt kalas i dag...."lillsyrrans" dotter...ett mycket lugnt kalas måste jag säga där barnen poade på helt på egen hand.

Äldsta tösen ville inte följa med på kalaset utan stannade hos sin pappa under tiden kalaset var också skjutsade han hit henne till mig då kalaset var slut.

Klockan 18 så tog barnen och jag en promenad till vår lilla restaurant här i byn och käkade ett alldeles lagomt julbord...inget i överflöd utan rätt perfekt helt enkelt.

Dock kan jag tycka det är synd att inte fler nappar på hennes lilla julbord för billigare kommer man inte och maten var GOD.

Mätta, nöjda och belåtna begav vi oss hemåt strax efter halv 8...trötta var vi också så det blev rätt lojt. Äldsta tösen och jag fick för oss något tokryck då yngsta tösen hade somnat. Vi skulle se vem som kunde blåsa ut ett ljus på en utandning genom näsborren...kan säga att det inte är något att rekomendera om man har en lätt förkylningstendens...hmmmm!

Rätt som det är vänder äldsta tösen upp arselet rätt i nyllet och lägger av världens rökare....och en rökare efter att ha ätit julbord brukar inte dofta violer precis...jäkla unge jag har...hon kan då inte brås på mig?! Hihihihi.....

Också skyller hon på att hon tappa något......hmmm, jäkla räka!!!

MEEEEEEEEN mammsen tog och stoppa henne i tvättkorgen med armar och ben spretandes åt alla håll...det var nästan så att jag inte fick lös hon...hihihi!

Knasiga familjen...jodå, i bland så......


 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards