Alla inlägg den 25 december 2011

Av AME - 25 december 2011 18:45

Dagen började redan kvart i 5 i morse då klockan ringde...skall villigt erkänna att sömnen höll sig fast i mina ögon ett bra tag efter det att jag klivit upp men jag gjorde mitt bästa för att tvätta ur den.

Strax före halv 6 väckte jag hjärtat och barnen och strax därpå blev jag upphämtade utav en körkamrat för avfärd mot Stöde och årets julotta...på vägen ned körde vi förbi ett av slädekipagen som var på väg ned dit dom också.

Så mysigt att få åka häst och släda i den tidiga morgonen...med bjällror och facklor.


250 personer besökte årets julotta och vi i kören gjorde nog ganska bra i från oss tror jag...det kändes som så i alla fall.


Efter julottan följde vi efter min kusin hem till henne och familjen. Fikade och åt lite julfrunch hos dem och sedan styrde vi kosan hemåt. Mitt kusin barn, barnens tremänning, följde med oss hem ett par timmar. Varit ute och åkt pulka, spelat wii och ätit...julmat, kan ni tänka er!


Nu i eftermiddag har även familjen fått en ny familjemedlem...en vacker 6-tåad svanslös kattfröken vid  namn Selma. Röd, vit och svart i färgerna och halvt långhårig. Hon välkomnades bra utav våra 2 andra katter...lite morrande har det blivit men inte så mycket som jag hade trott...foto kommer så småningom.


Vi är ganska så trötta här i huset nu i kväll...inte så konstigt kanske då man varit vaken sedan tidig morgon. Kan tro att det blir en ganska så tidig kväll i kväll...


I morgon är det annandagen och eventuellt ska jag gå ut på en så kallad "hemvändarkväll" med nostalgidisco...är inte helt säker ännu på att jag verkligen ska gå men det lutar åt det. Får se hur det känns i morgon då man vaknat till och kännt efter hur måendet ligger till...om man är på utgångshumör eller inte. Blir det att jag ska gå ut så kommer barnen åka till sin pappa...äldsta tösen tyckte det skulle bli tråkigt så jag tvekar ju lite därför också...kanske jag stannar hemma med mina guldkorn i stället...och myspyser med dom.


* GOD FORTSÄTTNING *



Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards