Alla inlägg den 24 december 2011

Av AME - 24 december 2011 20:09

Så var klockan 8 på julaftonskväll och här sitter vi 3 stycken och väntar på att hjärtat ska komma...det ryktades om 7 tiden men nu är klockan 8 och inget hjärta har dykt upp...kan säga att jag blir innerligt FÖRBANNAD om han inte dyker upp!

Barnen väntar, väntar och väntar...frågar var och varannan minut om han inte kommer snart så nu hoppas jag verkligen att han kommer snart innan vi ska lägga oss.


Blir ju inget umgänge alls att tala om nu i kväll i alla fall för här ska vi lägga oss ganska så tidigt eftersom vi ska upp tidigt i morgon bitti...jag ska upp strax efter 5 och fixa mig i ordning till julottan på Bethel i Stöde där vi i gospelkören ska medverka i vanlig ordning och barnen + hjärtat ska ju också upp för de skall vara på plats då julottan börjar klockan 7.


Barnens tremänning, mitt kusinbarn, ska rida häst till kapellet så min kusin och hennes familj kommer också vara på plats. Julotta är ganska så mysigt egentligen...till julottan i Stöde kommer det hästar med slädar och man ser ljusfacklor på avstånd också hör man bjällrorna då de är på ingång. Under själva julottan står hästarna och mumsar i sig lite hö...

Efter julottan kommer man hem och fixar i ordning en riktigt god julfrukost och sedan är det fullt tillåtet att bara vara en stund i soffan framför teven...


Är det okej väder i morgon så ska vi ut och åka pulka har jag tänkt, annars kanske vi åker och våldsgästar lite folk....hehehehe!!!


Nä, nu väntar vi en stund till....sedan nattar vi här i huset...god fortsättning på julen allihop!!

Av AME - 24 december 2011 19:50

Men det bör jag ju vara väldigt van med efter de senaste 2 åren...

Nu fick jag en kommentar som lyder....


Men hur är det ställt egentligen? Gnäll inte över lite pengar när du köpt så dyra julklappar, skyll sig själv.

 

Hmmm...om denne person hade läst min blogg så torde den fattat att jag själv inte har någon möjlighet att ge mina barn de klappar som de fått eftersom man inte blir rik på att ligga på lägsta nivån på sjukskrivning....men denne person har inte fattat att man kan vara FLERA som bidrar till julklappar...helt ensam när det gäller klapparna är jag inte!!!

Sedan behöver man inte lägga ut alla pengar på en enda gång utan det finns sånt som heter av/delbetalning....men så långt kunde inte denne person tänka?! HUH?!!



Av AME - 24 december 2011 10:38

Redan vid 7 hörde jag hur äldsta guldkornet började röra på sig i sängen, låg och vred och vände på sig läääänge innan hon till sist gick  upp på toaletten, kröp ner i sängen en stund till...vid kvart i 8 började även yngsta guldkornet vakna till och de kom in till mig. Morgonklappar låg i deras julstrumpor...äldsta guldkornet fick sin xperia x10 som hon hade önskat + filmen "i taket lyser stjärnorna" som hon också önskat sig. Yngsta guldkornet fick ett nytt nintendo dsi lite och filmen "Tomtarnas stora äventyr".


Tror att de blev glada över klapparna, hoppas det i alla fall...


Skulle ställa mig och griljera skinkan nu på morgon men hade naturligtvis glömt att köpa senap så det får bli en tur på affären ändå i dag fastän jag inte hade velat åka i väg någonstans...griljerade revbensspjällen i stället, doftade såååååå gott!!!


Ytterligare en klapp öppnades av barnen då vi ätit frukost och det var 2 stycken mario spel till wii...dock hade jag sett lite fel på dem då jag köpte dom. Trodde att man skulle kunna spela 4 stycken på dom...alltså jag, hjärtat och barnen...men det gick bara att spela 2 så tji fick jag!


Håller på att elda upp för varmvatten nu så snart ska väl jag och guldkornen slänga oss in i duschen. Vid 3 tiden ska jag hämta mamma och pappa så de ska komma hit och äta med oss och vara här en liten stund. I kväll kommer hjärtat...och jag HOPPAS nu bara att han verkligen gör det också...annars blir jag ännu mer BESVIKEN på honom.


Är fortfarande väldigt ledsen över att han inte firar hela julafton med oss, väldigt besviken över det!

Snyft.....



 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards