Alla inlägg den 13 januari 2013

Av AME - 13 januari 2013 18:30

Söndagkväll och klockan är strax 18.30, bara 5½ timmar kvar utav denna vecka och en ny vecka tar vid...


Idag har det varit ännu en klar och kall dag, en otroligt vacker vinterdag med klarblå och lätt rosafärgad himmel och strålande sol som lyst på den vita snön så det har gnistrat överallt. Klädde på mig mitt på dagen här och begav mig ut på en promenad för att rensa hjärnan lite och jag kan säga att trots att det var -20 då så njöt jag utav både kylan och det otroligt vackra vinterlandskapet....nu då klockan passerat 18 visar termometern på -22.5 så vi får väl se hur lågt det sjunker nu i natt. Det skulle ju bli kallare så...


Fick trevligt besök i dag en stund på eftermiddagen...säger inte så mycket om det utan jag bara ler!

Rätt kul detta    tokroligt liksom !


Blev sockerkaks sugen nu här på eftermiddagen då mitt besök styrt kosan hemåt så det blev en blåbärs & choklad sockerkaka med kokos i...


Kokade precis lite kaffe och satte mig ner här i soffan, tände ljus och bara njöt...och det gott folk var det rätt länge sedan jag gjorde. Njöt utav ensamhet och hemmet alltså....men nu då jag satte mig ner, satt här med kaffekoppen, sockerkaksbiten, katterna bredvid mig, tända ljus och lyssnade på sprakandet från kökspannan, då kände jag "faan, vad gött"!


Känner mig så klart lite smått ensamen men tänker jag efter så är jag ju inte alls ensamen för jag har hur många goa människor som helst runtom mig och 2 underbara guldkorn MEN saknad utav en "hjärtevän" gör sig påmind lite då och då...som tex stunder som denna eftersom det hade varit trevligt att få mysa MED någon de gånger då man känner att det känns "gött"...


Nu har jag ju förvisso myst på ändå i dag    men ja...ni förstår kanske?!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards