Alla inlägg den 23 januari 2013

Av AME - 23 januari 2013 16:30

eller "lill lördag" som man brukar kalla onsdagen för...och då jag var ung, då var onsdagen en "festardag" liksom fredag, lördag och söndag!?

Herrejisses....


Nåväl, i morse då jag vaknade så frös jag som tusan, är så jävla less denna kyla nu...längtar efter våren och sommaren, solen som värmer, ljumma sommarkvällar och att kunna gå ut barfota i gräset!!!

Visst, vintern har sin charm och dagarna är ju underbart vackra då solen skiner och snön glittrar i både träd och på marken MEN kylan är inte rolig, inte när det är så långvarig. ..så jag längtar verkligen efter vår & sommar nu!


Efter dessa många ch kalla dagar så konstaterar jag att jag MÅSTE fixa golven + fönstren på nedervåning till nästa vinter...det drar överallt och det blir ju lite som "att elda för kråkorna"...otroligt mycket värme försvinner och äts upp av detta, så jag MÅSTE...hur nu det ska gå till?!?!


I dag var det tänkt att jag skulle åkt och ombesikta bilen men jag fastnade hemma hos min kusin i stället och väl där så tog jag och bokade en tid för ombesiktningen för vill det sig riktigt illa då man åker på en obokad ombesiktning så kan man ju få stå och vänta länge så på måndag morgon har jag en tid nu...08.25 så det blir att åka då barnen åkt till skolan.


Barnen ja, dom kommer till mig på söndageftermiddag dom och blir nog hos mig från söndag till söndag nu fortsättningsvis....ska prata lite mer med deras pappa om det också får vi se hur det blir fortsättningsvis.

I morgon fyller äldsta tösen 12 år men hon firar den dagen hemma hos sin pappa också har vi lite firande sen här hos mig på måndag då dom kommer hem från skolan tillsammans med mormor och morfar (om de nu kan komma).


På fredag tar jag dock med mig henne till Birsta för jag har lovat att hon ska få ha ett par timmar där tillsammans med en kompis där de själva ska få gå runt och kolla på kläder och annat...jag får väl roa mig med att sitta och ta en fika jag och glo på folk.


Nu...mat...hungrig!



Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards