Alla inlägg den 14 januari 2013

Av AME - 14 januari 2013 21:56

Har i någon dag känt utav lite rossel i luftrören då jag djupandats och nu i kväll har det börjat klia i halsen eller vad man ska säga också har jag känt mig febrig fast jag inte haft feber så jag anar att en eventuell förkylning kan vara i antågande...försöker dock "mota olle i grind" och har gjort mjölkuppkok med smör och massor utav vitlök som jag har druckit precis.


Låter det äckligt? Det kan jag lova er att det är också MEN det har hittills funkat rätt bra då jag intagit det när jag känt något varit på gång. Man svettas som en galning och jag antar att det är det som skall vara effektivt...man svettas ut skiten! Hoppas det funkar denna gång också bara för jag vill ogärna åka på den ilskna förkylning som var och varannan människa runtom mig har haft och har...min kusin med familj har inte mått något bra alls och är väl fortfarande hängiga :-(


Men det är väl bara å vänta och se hur det hela utvecklar sig som sagt...är det meningen att jag ska bli sjuk så må det väl vara så då men jag sätter mitt hopp till denna äckliga "mjölk kuckelimuck" och hoppas få svettas som ett djur i natt!


Tittade på termometern nyss och den visade på -24.5 just nu...hörde på nyheterna att det kalla vädret skulle fortsätta i minst 10 dagar till....men så underbart! :-(


Tar med mig den tjocka fleecefilten och kryper ner under täcket nu strax känns det som...lite wordfeudande, ruzzlande och kanske ett korsord innan man försöker sluta de blå. I natt tänker jag faktiskt inta ett av mina nattinattpiller eftersom det känns som om jag skulle få behöva sova "helst hela natten" nu i natt. 

En alvedon får det nog också bli...


Också vill jag vakna pigg, kry och frisk som en nyponros i morgon :) Natti natt...


Av AME - 14 januari 2013 17:33

Ja ursäkta om någon tar sig illa vid över min rubrik men för mig har det alltid hetat negerboll och kommer så alltid att göra...och negerbollar är vad som är på gång att fixas här i huset!!!


Blev så där akut chokladsugen och inte en enda chokladbit finns att hitta i huset MEN jag har alla ingredienser som skall vara i negerbollar så nu har jag slängt i hop ett par sådana och moffa i mig sedan i kväll tillsammans med en kopp kaffe och tevetittande.


Eller moffa....det är slutmoffat för mig sen jag gjorde min magsäcksoperation så jag kanske får i mig 3-4 stycken eller så får jag "dumping" och mår blähä....men jag blev bara såååååå sugen!

Och negerbollar kan man ju frysa in...i värsta fall ;-)

Av AME - 14 januari 2013 12:30

I natt har temperaturen legat på -26.8 som allra lägst, -22 visade den då jag vaknade vid 7 tiden och nu då klockan är halv 1 så visar den -18.4...så det är garanterat myggfritt även i dag....en otroligt solig, klar, kall och vacker myggfri dag.


Klev upp vid 7 som sagt och hade tänkt börja röja undan lite uppe i en utav kattvindarna men med en lätt gnagande huvudvärk så valde jag att plocka åt mig en bok i bokhyllan och la mig på soffan i stället, slog på teven...gluttade på nyhetsmorgon och läste lite. Dock började huvudvärken kännas av allt mer och mer och det blev svårare att läsa vad som stod i boken...MIGRÄN!


Jahopp...medicin och ryggläge, in under täcket i dryga 1½ timmen och det lyckades få migränen att backa...TACK OCH LOV! Tycker mig ha haft allt för mycket huvudvärk och migrän sista tiden så det kanske är något som bör kollas upp om det fortsätter på detta vis :-(


Vidare så eldar jag och stökar på här hemma i dag, kommer på mig själv med att le emellanåt och det känns ju....jaaa, det känns ju banne mig rätt så bra faktiskt. Jaaaa, jag VET att jag har gått omkring och lett på detta  vis för ett tag sedan också...men nu gör jag det igen...och jag kommer göra det så länge som det finns möjlighet att le...för finns det anledning till ett leende så klart man ler!


Har mailat till min läkare på affektiva i dag igen, fick svar utav honom på mitt förra mail och har nu svarat åter. Kommer få en annan medicin utskriven nu (igen) som jag ska prova en period...den ska ha den effekten att den ska hjälpa till att få mig och mitt mående i en mer balans och stabilisera eller vad man säger...SJÄLVKLART är det fortfarande jag själv som måste arbeta med saker och ting men medicinen ska/kan vara till hjälp och den hjälpen behöver jag.


Dock har den ju sina biverkningar och dessa kan man känna utav de första veckorna så jag hoppas att jag inte blir helt däckad utav den så som somliga blivit då de börjat med den...men om så är fallet så får det väl vara så...bara det får det hela att vända sen. En annan biverkning är att man kan få ökad aptit och det ser jag ju inte direkt fram emot  att få eftersom jag inte på något sätt vill gå upp i vikt men det gäller väl bara att stå emot ett eventuellt aptitsug i så fall....biverkningar finns ju med all medicin men det är ju inte säkert att man får någon heller.


Då jag låg inlagd fick jag en medicin där de informerade om att nästan alla som började med den skulle få en sorts biverkning men jag fick ingen och har nog inte haft just någon utav någon annan medicin jag ätit heller...skulle väl bara fattas att jag åker på alla biverkningar som finns nu denna gång då!?!


Jaja...skit samma....är less på att pendla så mycket i mitt mående och humör så nu tar jag ALL hjälp jag kan få känns det som. Och ni som nu går och tror att jag förlitar mig till 110% på att medicinen ska hjälpa mig kan jag säga att så ej är fallet för jag VET att allt arbete ändå ligger hos och på mig själv...medicin är bara en hjälp och lindring, inget "bot"...jag fortsätter med mina samtal, jag fortsätter mitt skrivande och att bearbeta saker och ting...gång efter gång efter gång.


Sen borde jag förvisso lära mig att inte fundera så jäkla mycket och inte ha sådana krav gentemot mig själv och på hur saker och ting "ska vara"...borde behöva lära mig att  bara "flyta med" och ta för mig utav livets smörgåsbord...




Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards