Alla inlägg den 15 januari 2013

Av AME - 15 januari 2013 23:30

Klockan 23.25

Alvedon intagen, dundervitaminerna intagja, ingefärste druckit, vaddemeccum vatten gurglat och tänder borstade...även ett nattinattpiller intaget då jag behöver all sömn jag kan få nu.

Temp ute - 9.5
Temp inne + 21
Temp Anna-Maria +39.1

Rosslande och pipande i bröstkorgen...säger god natt till alla fina <3

Av AME - 15 januari 2013 17:22

FEBER n...hade tänkt låtit bli att kolla temperaturen överhuvudtaget men gjorde det ändå och...39.2 !

Kanske inte så konstigt att jag frusit och svettats om vart annat här?! Gapade och kollade halsen också och den var röd och irriterad...inte konstigt att det känns som om jag hade taggtråd däri?!


Så nu antar jag att man kan kalla sig för sjuk...och det blir INTE så att barnen ska komma till mig i morgon utan jag får höra av mig då jag känner mig piggare.


Ligger och småhuttrar här i soffan med både tjocksockar, kofta och fleecefilt på mig, alla 3 katterna ligger PÅ mig så jag borde känna mig varm men jag skulle nog kunna ha ytterligare 1 filt på mig...kanske skulle hämta täcket till och med!?


Nyss visade de reklam på teven om strepsils halstabletter där de klart och tydligt intygar att de har lindrande effekt inom 5 minuter....PJUHUFFS säger bara jag! Jag har sugit på dessa strepsils (ingefära) var och varannan timme hela dagen nu utan att det lindrat nämnvärt. River och bränner lika mycket fortfarande...

Gurglar med varmt vademeccumvatten lindrar banne mig än mer för stunden!! Så jag kör med det gamla "husmorsknepet" i stället och låter dessa tabletter vara....de smakar YÄCK också för övrigt!


Katterna har ju gjort mig sällskap i soffan nu i dag och jag måste bara få dela med mig utav ett foto som jag tog på Emils nos förut då han låg på min mage...gosenosen på mattes prins   


 




Av AME - 15 januari 2013 15:01

 

Av AME - 15 januari 2013 13:56

Har faktiskt fått sova rätt så bra nu i natt som var MEN vaknade vid 6 tiden utav att det rosslade och pep i bröstet + att min brännskada höll på värkte sönder kändes det som = tecken på "utbrott" av ngn form utav sjuka...hade någon erbjudit sig att amputera bort min högerarm just då så hade denne gladeligen fått göra det!

Ajajajaj....kan jag säga!


Har gått och hostat och haft kli i halsen hela dagen, börjar bränna bak i svalget och bak i näsan så jag antar att det bara är å vänta på att bli däckad utav denna jävla influensa förkylning som går. Fryser och småsvettas om vart annat så jag antar att det är feber, eller feber på gång...har inte kollat, gör det ev i kväll.


I morgon är det "mammavecka" men om det känns så som det gör nu vette tusan om det inte är bäst att barnen får vara hos sin pappa någon dag till...kanske jag som är fjantig men jag tycker det är så ondöigt dumt att utsätta sina barn för ev smitta och kan man undvika det så är det bara bra. Jag LÄNGTAR så klart efter mina guldkorn men jag känner mig allt annat än pigg just nu i skrivande stund om jag ska vara ärlig :-( ...går som en zombie i dvala.

Orkar man med att vara mamma då man knappt orkar med sig själv?

Njaa...får känna efter lite till och prata med barnens pappa fram på kvällen.

Skickade ett sms om hur läget är men har inte hört något...


Tar en alvedon, gör en kopp te och tippar sedan omkull mig på soffan en stund och drar filten över mig...hoppas på att någon utav katterna gör mig sällskap också för jag skulle behöva både deras värme och höra deras spinnande nu.

Skulle behövt på affären och köpt halstabletter men får nöja mig med att gurgla halsen emellanåt med varmt "vademecumvatten"...eller droppa vademecum på en sockerbit och suga på, en sån gavs jämt då man var liten och hade en kraxig hals...


 


Av AME - 15 januari 2013 13:51

 

Ja det finns visst dagar till ALLT, och i dag ska det visst vara TULPANENS DAG så jag skänker väl er alla en bukett med dessa underbara blomster.

Jag ÄLSKAR tulpaner!!!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards