Direktlänk till inlägg 22 december 2011

Bullbak & jansson...

Av AME - 22 december 2011 11:57

Barnen sov tills klockan var nästan 9 i morse...blev mäkta förvånad över det för annars brukar de kunna vakna vid 8.

En annan har sovit som en kratta i natt men det är jag så van vid...sova, vad är det?! Knappt mina sömntabletter hjälper...visst, jag somnar men vaknar efter ungefär 1½ timme....suck!!


I dag ska jag och barnen baka saffransbullar och göra janssons frestelse. Får se om vi gör lite neg...öhh, chokladbollar också. Vetebullar var det också tänkt att göra men vi får se hur mycket mjöl det blir över efter det att vi bakat saffransbullarna...


Får hem lite mer ved också i dag och det är ju bra för det börjar tryta väldigt i vedboden. Får bara 1½ kubik nu men de kommer med mer efter jul...de hade inte rätt längder kapade just nu utan skulle fixa det i mellandagarna. Denna gång blir det inte enbart granved utan det är blandat björk och gran...perfekt eftersom björkved ger en annan sorts värme och jag får upp varmvattnet i högre temperatur med björk utan att behöva tokelda.


Sedan HOPPAS jag nu att hjärtat kommer till oss i kväll för i morgon åker jag till Sundsvall för att inhandla de sista julklapparna och julmaten som skall vara och jag vill komma i väg i tid.

Hjärtat ska passa barnen under den tiden jag är borta...

Är fortfarande VÄLDIGT besviken på honom över att han inte vill vara med oss på julafton utan ska i vanlig ordning (som de senaste 42 åren) vara hemma hos sina föräldrar. Efter 1½ år trodde jag att det var VI...och eftersom detta är min första jul med barnen sedan min separation så hade jag faktiskt trott att vi skulle vara tillsammans.


Det lustiga i det hela är att han faktiskt sa det förra julen...då var jag jätteledsen eftersom det var min första jul utan barnen sedan dom föddes och då sa han att vi skulle vara tillsammans denna jul...men det, liksom en massa annat...har han glömt. Det är mycket han glömmer....men men....tycker ju om honom så jag får väl ta på mig en mask och låtsas om som om ingenting...men jag kan säga att jag känner mig JÄVLIGT sårad och jag tror säkerligen att barnen är ledsna dom också....han är ju trots allt deras "bonuspappa" om man säger så och en del i barnens liv.


Nu...bullbak med barnen...återkommer !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards