Direktlänk till inlägg 14 januari 2013

Ny dag, ny vecka...nya möjligheter?!

Av AME - 14 januari 2013 12:30

I natt har temperaturen legat på -26.8 som allra lägst, -22 visade den då jag vaknade vid 7 tiden och nu då klockan är halv 1 så visar den -18.4...så det är garanterat myggfritt även i dag....en otroligt solig, klar, kall och vacker myggfri dag.


Klev upp vid 7 som sagt och hade tänkt börja röja undan lite uppe i en utav kattvindarna men med en lätt gnagande huvudvärk så valde jag att plocka åt mig en bok i bokhyllan och la mig på soffan i stället, slog på teven...gluttade på nyhetsmorgon och läste lite. Dock började huvudvärken kännas av allt mer och mer och det blev svårare att läsa vad som stod i boken...MIGRÄN!


Jahopp...medicin och ryggläge, in under täcket i dryga 1½ timmen och det lyckades få migränen att backa...TACK OCH LOV! Tycker mig ha haft allt för mycket huvudvärk och migrän sista tiden så det kanske är något som bör kollas upp om det fortsätter på detta vis :-(


Vidare så eldar jag och stökar på här hemma i dag, kommer på mig själv med att le emellanåt och det känns ju....jaaa, det känns ju banne mig rätt så bra faktiskt. Jaaaa, jag VET att jag har gått omkring och lett på detta  vis för ett tag sedan också...men nu gör jag det igen...och jag kommer göra det så länge som det finns möjlighet att le...för finns det anledning till ett leende så klart man ler!


Har mailat till min läkare på affektiva i dag igen, fick svar utav honom på mitt förra mail och har nu svarat åter. Kommer få en annan medicin utskriven nu (igen) som jag ska prova en period...den ska ha den effekten att den ska hjälpa till att få mig och mitt mående i en mer balans och stabilisera eller vad man säger...SJÄLVKLART är det fortfarande jag själv som måste arbeta med saker och ting men medicinen ska/kan vara till hjälp och den hjälpen behöver jag.


Dock har den ju sina biverkningar och dessa kan man känna utav de första veckorna så jag hoppas att jag inte blir helt däckad utav den så som somliga blivit då de börjat med den...men om så är fallet så får det väl vara så...bara det får det hela att vända sen. En annan biverkning är att man kan få ökad aptit och det ser jag ju inte direkt fram emot  att få eftersom jag inte på något sätt vill gå upp i vikt men det gäller väl bara att stå emot ett eventuellt aptitsug i så fall....biverkningar finns ju med all medicin men det är ju inte säkert att man får någon heller.


Då jag låg inlagd fick jag en medicin där de informerade om att nästan alla som började med den skulle få en sorts biverkning men jag fick ingen och har nog inte haft just någon utav någon annan medicin jag ätit heller...skulle väl bara fattas att jag åker på alla biverkningar som finns nu denna gång då!?!


Jaja...skit samma....är less på att pendla så mycket i mitt mående och humör så nu tar jag ALL hjälp jag kan få känns det som. Och ni som nu går och tror att jag förlitar mig till 110% på att medicinen ska hjälpa mig kan jag säga att så ej är fallet för jag VET att allt arbete ändå ligger hos och på mig själv...medicin är bara en hjälp och lindring, inget "bot"...jag fortsätter med mina samtal, jag fortsätter mitt skrivande och att bearbeta saker och ting...gång efter gång efter gång.


Sen borde jag förvisso lära mig att inte fundera så jäkla mycket och inte ha sådana krav gentemot mig själv och på hur saker och ting "ska vara"...borde behöva lära mig att  bara "flyta med" och ta för mig utav livets smörgåsbord...




 
 
Ingen bild

Inga-Maj

14 januari 2013 17:16

http://www.immun.se/immun-filer/prod_data/magnesium.htm

AME

14 januari 2013 17:30

Var ju på en hälsoundersökning i november och då visade alla prover på bra resultat men det skadar ju inte att gå och kolla igen....äter ju extra speciell utskrivna vitaminer sedan i våras då jag åkte på brist till följd utav min gbp så EGENTLIGEN ska jag inte kunna få någon vitamin eller mineralbrist eftersom jag äter över RDI men....ska nog boka en tid för provtagning och koll igen...

 
Ingen bild

Inga-Maj

14 januari 2013 19:20

Ett vanligt blodprov kan ge helt normala värden. Man måste leta inuti cellerna eftersom nästan hela organismens magnesiumlager finns inne i cellerna.

AME

14 januari 2013 21:18

Jodå, det vet jag...i våras då jag kollade upp detta med ev mineral och vitaminbrist skickades mina prover till ett lab på annan plats (minns inte om det var tyskland eller holland?!) eftersom de inte utför analyser ang specifika mineraler och vitaminer här i sverige och det var efter dom provsvaren jag fick mina tabletter utskrivna...
Du länkade till samma text då i våras om jag inte missminner mig :)

 
Ingen bild

Inga-Maj

14 januari 2013 21:40

Jaså vad tjatig jag är då ;-)

AME

14 januari 2013 21:50

Nejdå, jag behöver påminnas...haha :)
Glömde tacka för länken!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards