Direktlänk till inlägg 27 december 2011

En "besöksdag"...

Av AME - 27 december 2011 20:10

Ja efter det att vi fått i oss en SEN frukost och fixat till oss så begav vi oss mot Ånge för att hälsa på ett par vänner...kom i väg mycket senare än vad som var tänkt eftersom vi sov så pass länge och det var ju tvunget att eldas lite också för att få varmvatten till dusch.


Men vid 12-12.30 tiden så kom vi i alla fall i väg.


Många träd låg nedblåsta vid vägen vi åkte efter...många hade legat över vägen för man såg att de blivit kapade.

Otroliga krafter i detta blåsväder!! Kändes i ratten då man körde och det blåste till...TURman inte var ute och körde då i går natt då den verkliga stormen drog förbi. Då hade man nog inte kunnat hålla emot ratten skulle jag tro...i alla fall inte på den bil som jag har...den är så lätt styrd så det hade nog dragit i ratten väldigt.


Halt är det ute efter all denna blåst...så man får gå försiktigt och köra försiktigt...


Var hos bästa A & K en bra stund...fikade, surrade, gosade med voffsingarna. De har skaffat en ny staffe valp för inte så länge sedan och hon var ju bara SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ bedårande!!! Önskar jag kunde ha hund också men det är ju en viss skillnad mellan att ha hund och att ha katt...hundar kräver så mycket mer än vad en katt gör och det ska nog vara väl planerat om man ska ha hund, i alla fall om man tar en hundvalp som man skall fostra...men någon gång i framtiden kanske det kan komma en hund i familjen, det får man se...om inte annat den dag då man är pensionär kanske man skaffar sig en liten knähund...hahaha!


K & A hade en kaffemaskin som gjorde sånt gott kaffe så OM jag någon gång får råd så ska jag nog införskaffa en sådan...jättegott var det!


Efter att ha varit där någon timme så styrde vi kosan hemåt men vi gjorde ett till stopp efter vägen hos en bekant som har en dotter som yngsta guldkornet är kompis med. Guldkornet har pratat om sin kompis så många dagar nu så vi passade på att stanna till där en stund också.


Dagens middag blev potatisgratäng och fläskfilé + bea sås.

Är ju VÄLDIGT trött på allt vad julmat heter nu så det smakade bra med annat...dock blev det inte så mycket ätet eftersom man åkt runt och fikat halva dagen....men det lilla man åt var gott!


Nu blir det en stunds tv tittande...just nu visas "trolltyg i tomteskogen" på teven så det blir att slötitta på den tills den är slut och sedan kanske det blir tidig kväll i kväll också. Barnen ska kanske kolla på någon film även i kväll så egentligen kanske det inte blir så tidigt ändå...


Det blåser lite ute fortfarande men man får hoppas att det inte ökar i styrkan...men det tror jag inte...det är nog bara de så kallade "efterblåsten"...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards