Direktlänk till inlägg 3 januari 2013

Sen start på denna dag...också!

Av AME - 3 januari 2013 23:01

Ja för egen del gjorde det ingenting alls att barnen sov länge i dag eftersom jag själv inte somnade föränn i den arla morgontimman mellan 4 och 5...vaknade gjorde jag strax efter 8 men barnen...ja den yngsta kom nertassandes strax efter 11 och den äldsta vid 12 så det blev en mykcet sen start utav denna dag och det blev en dag där vi i stort sett inte gjort någonting.


Jo, vi var ner till "lillsyrran" med familj och var där i några timmar...kaffades, surrade och sa grattis till hennes man som fyllde år i dag. Yngsta guldkornet lekte med deras dotter och det äldsta satt med oss i köket. Min kusin med sambo och son kom också dit en sväng så då bidde det en massa "tok" i vanlig ordning...hahaha!

GUD vad jag älskar dessa människor som omgett mig i dag!!!


Dagens middag bidde kyckling, ris,currysås och grönt...brukar dra mig i bland från att göra currysås eftersom jag ofta lyckas få den för svag i smaken men i dag så lyckades jag nog ganska så bra med den om jag får säga det själv. Älskar currysås då den blir bra :-)


Nu i kväll har äldsta tösen fått ha tid vid sin dator och yngsta tösen tog och dängde mamman på ett wii spel och sedan slog mamman tillbaka på ett annat :-)...är lite så där "barnsligt förtjust" i vissa tevespel ska villigt erkännas.


Blev sen kväll även denna kväll men nu ligger de båda guldkornen i sina sängar i alla fall och jag har lagt mig ner i min och slagit i gång datorn en stund. Känns som om jag behöver få skriva av mig lite...fick upp en textrad i huvudet förut då jag höll på med middagen så vi får se om jag kan spinna vidare på den och göra något utav den.

Inspirationen till att skriva något överhuvudtaget försvann veckan innan jul då saker blev fel i livet...innan dess bubblade det ur massor men sen blev det bara tomt...och att sätta sig och skriva bara för att skriva? Njäe...det funkar inte...men nu känns det som om jag kanske skulle kunna få ner några ord i alla fall.


Viss inspiration finns ju åter igen...om man säger så.



 
 
Ingen bild

L

4 januari 2013 01:39

Det går 3 röda trådar i din blogg...
1) Att du deppar ihop när barnen är hos pappan.
2) Att du saknar kärlek i ditt liv på flera plan.
3) Att du har svårt att släppa gammalt groll, glömma o förlåta.

Flätar du ihop dessa 3 röda trådar så får du en fläta som är allt annat än ett jobbigt trassel känslomässigt.
Kanske du borde färga en tråd i taget tills du får en mer skimrande färg?
Vill INTE kritisera dig, vill INTE sänka dig och vill INTE dig något ont! Lider med dig när jag läser för du ser troligen inte detta själv (man brukar ju liksom bli "hemmablind"), vill bara försöka komma med lite "provfärger" i form av råd som jag fått själv en gång och råd som faktiskt funkade!

1) När barnen är hos pappan, se det som en tid för dig att samla kraft tills dom kommer hem igen. Unna dig själv lite "lyx" i vardagen (behöver inte ens kosta nåt) Ta tex ett fotbad o kanske en ansiktsmask och drick nåt du tycker är gott medan du ser en galen komedi eller buskis och försöker hitta liknelser mellan karaktärerna och roliga människor du träffat i livet - detta lockar fram glada och trevliga minnen och du blir gladare i själen!

2) Kärlek går inte att "tvinga fram" och lösnummer ger bara mer ångest. Gå in på en nätdejtsida eller en chatt, var hemlighetsfull mot de du pratar med och ta inte "första bästa", ta fram dina bra sidor och undvik att prata om ångesten och vad som varit så kommer du till slut att se hur många som tycker du är intressant som den du är innerst inne!

3) Denna är svårast och den går tyvärr inte att lösa så enkelt, men de som du har/har haft otalt med och som finns i din närhet kan du kort och gott bara säga "Jag vet att vi haft våra duster, men jag vill iaf be om förlåtelse för min del i det som varit mellan oss" Dessa ord gör under!
Människor som inte finns bland oss längre som du kanske har något otalt med är lite svårare, men skriv ett brev och gå till nån plats du förknippar med denna person och läs brevet högt.

Jag förstår om du tycker det låter jobbigt eller knasigt just nu, men ta dessa 3 saker i tur och ordning så ska du se att du kan göra en glittrande fläta till slut! <3 Kram & Lycka till!

AME

4 januari 2013 21:56

Tack...vet du, ditt inlägg värmer och jag vet att du har så rätt i det som du skriver.
*Jag deppar ner då barnen är hos pappan...
*Jag saknar kärlek i mitt liv...
*Och jag har svårt att släppa saker och ting...

Vet också att förlåta är inte det samma som att acceptera för vissa saker som varit går bara inte att acceptera även om jag skulle förlåta.

Nätdejting har jag testat, det var ju så jag träffade mina barns underbara far och mitt livs första, och största,kärlek...så den typen av dejting är inte helt uteslutet igen och jag är och gluttar på en site redan lite smått.

Har väldigt lätt att fastna för andra människor, speciellt då de visar någon typ av intresse...detta har ofta gjort mer skada än gjort mig gott.

Också var det detta med att göra saker för mig själv...DET är något jag är usel på skall erkännas...

Tar till mig det du skriver eftersom jag VET att du har så rätt....tack!
Dock är jag lite trög för att på riktigt inse det..haha!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards