Direktlänk till inlägg 8 januari 2013

Med herr Å på besök...

Av AME - 8 januari 2013 17:49

Jamen så klart att när det hänt något som är positivt, något kul eller annat så brukar denne herr Å alltid dyka upp tids nog och mycket riktigt, för cirka halvtimmen tillbaks så är han och besöker mig...kom som vanligt instormandes när jag minst anade det och denna gång var det verkligen med brutalitet han kom eftersom jag inte fick  minsta lilla hjärtklapp eller annat som förvarning.


Stod uppe i badrummet och plockade ur tvätt ur torktumlaren också bara kom ångesten i full kareta i 980 knyck och till och med slängde omkull mig. Jaa, faktiskt...jag bara rasade, fick som kramp i bröstet, domnade bort totalt, pulsen pulserade och hjärtat dundrade på likt en slägga.

Jag har ju slutat bli rädd när sånt här händer men det är ändå lika otäckt varje gång det sker...och det är nog inget man kommer i från tror jag. Visst händer det att jag blir rädd i bland men det är dom gånger det tillkommer något "symtom" som jag inte känner igen...för den ser ju inte likadan ut varje gång utan kan skilja sig...vid något tillfälle har jag ju fått nästintill andnöd och då har jag blivit rädd och vid något tillfälle har det gjort ont och då har jag också blivit rädd och vid dom tillfällena har jag ringt sjukvårdsrådgivningen och vid ett tillfälle även ambulansen.


Ångest är inte farligt, så ej heller panikångest MEN det är otäckt...och alla som varit med om det någon gång kan nog intyga mig om att så är fallet?


Har tagit mig ner och satt mig i soffan nu i alla fall. Domningarna håller i sig och hjärtat dundrar på rätt hårt och hastigt. Har gjort mig en kopp varmt te och hoppas nu bara herr Å ger sig av så småningom.


Nu kanske några utav er tycker det är konstigt att jag kan sitta här vid datorn och skriva detta medans Å har taget om mig fortfarande men eftersom jag levt med detta så länge (första gången för 10 år sedan) så lär man sig liksom hantera det hela och för mig funkar det att göra saker som får mina tankar på annat...och skriva är just en utav de saker jag brukar ta till. Det tar ju sin lilla tid att skriva i och för sig eftersom jag måste "sansa mig" mellan orden jag skriver men...han ger sig nog av så småningom...


Antar att detta sker för att slå tillbaka på att jag haft roligt antar jag...ett så kallat bakslag + kanske han kommer i en form utav förväntan eftersom jag alltid tidigare fått besök som detta då guldkornet åkt till sin pappa...men nu säger jag:


DU HAR INGET FÖR DET HERR Å....kom och ta mig du hur mycket du vill, mig knäcker du inte !!!

 
 
Ingen bild

L

8 januari 2013 19:27

Du är så mycket starkare än Herr Å!!!
Du har kämpat dig ur det allra mörkaste och är långt på väg mot att knäcka Herr Å ;)
Vänd det negativa till nåt positivt kan vara riktigt svårt, men en sak som du i detta fall kan tänka är - Bra att barnen är hos sin pappa så du kan ta upp kampen mot Herr Å utan att behöva "dölja" känslor o tårar!!! Efter en rejäl match mot Herr Å kommer ju ofta denna vidriga migrän och nu när barnen inte är hemma kan du vila när du behöver utan att ha några måsten som ger mer ångest!!!
Håller tummarna att du får sova gott inatt och att du slipper ta nån fler match ikväll!!!
Kram

AME

8 januari 2013 21:07

Tack!
Ja jag tror nog att jag kan leva med denne herr Ån men ska villigt erkänna att han är en jobbig jävel...han har ju funnits med till och från länge nu men höll på ta knäcken på mig under den tid då jag var som sjukast MEN se det gjorde han inte och så kommer han ej heller få göra.
Han är en del av mitt liv och jag är glad att jag har kontroll över den då barnen är hos mig...då kan jag mota honom i dörren men då jag är själv så låter jag honom bara komma.
Lärde mig att jag skulle möta den och gör så då möjligheten finns...men jag motar den de gånger det är nödvändigt.
Dagens migrän kom utav att jag inte sov en blund i natt som var men det är väl troligt att den återkommen nu då herr Å gett sig av, det visar sig...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards